2016-12-18, 18:45
Medlem
Nån som testat IF Brozovic och Tevez?
Citera
2016-12-18, 18:54
Medlem
Inte lirat sen i oktober, vilken formation fungerar bäst just nu(generellt) och kan ni rekommendera ett billigt fitness lag.
Citera
2016-12-18, 18:56
Medlem
Stjerna7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4staSWE
Tänk på att Mané drar en månad till Afrikanska mästerskapen i januari och då lär hans kort rasa..så sitt inte tjockt på dom iaf :P

Nejdå, sitter på 2 för 150k/st. Siktar på att skeppa iväg båda imorgon. Är några vackor kvar till afrikanska och mycket PL matcher tills dess så ingen stress än
Citera
2016-12-18, 19:35
Medlem
KorvkastarNs avatar
Nån mer som upplever spelet som random?

Vissa dagar går det skit bra medans det går skit andra fast man spelar på samma sätt?
Skillnaden jag upplever är att vissa dagar presterar spelarna bättre och man får med sig bollen mycket lättare men som idag när jag behövde det som mest gick allt emot mig, domaren blåste aldrig när det kunde ha gynnat mig fick smaka tackling bak ifrån i målområdet men inte ens då blåste han medans han blåste säkert 5ggr minst per match till min motståndares fördel..

Igår när jag körde så va min målvakt riktigt bra men idag släppte han in säkert hälften av alla skott lösa som hårda, mina spelare kunde föra bollen utan blev av med den för minsta lilla och man kunde tro att gubbarna släpa runt på ett betong block var som att vända en buss varje gång man skulle försöka vända eller finta.

Nån annan som upplever detta eller är det bara jag?
Citera
2016-12-18, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KorvkastarN

Vissa dagar går det skit bra medans det går skit andra fast man spelar på samma sätt?
Skillnaden jag upplever är att vissa dagar presterar spelarna bättre och man får med sig bollen mycket lättare men som idag när jag behövde det som mest gick allt emot mig, domaren blåste aldrig när det kunde ha gynnat mig fick smaka tackling bak ifrån i målområdet men inte ens då blåste han medans han blåste säkert 5ggr minst per match till min motståndares fördel..

Igår när jag körde så va min målvakt riktigt bra men idag släppte han in säkert hälften av alla skott lösa som hårda, mina spelare kunde föra bollen utan blev av med den för minsta lilla och man kunde tro att gubbarna släpa runt på ett betong block var som att vända en buss varje gång man skulle försöka vända eller finta.

Jag upplever det exakt som du skriver!

Någon mer som är så in i helvete trött på att motståndet kvittar när man ser vilken "klubb" man får möta. haft 10 i rad nu!
Citera
2016-12-18, 19:45
Medlem
Citat:

Hade samma känsla i fredags förlorade mina första 5 matcher med spelare värd 1 mille! Blev så arg att jag la ut alla coins på eBay och fick in ca 1000kr. Spelade 3 matcher med låg budget lag och vann 2 av 3! Ska fortsätta på kvällen hoppas jag! Jävligt dåligt av Ea att man spelar sämre med dyrare spelare.
Citera
2016-12-18, 19:51
Medlem
KorvkastarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteFriday
Hade samma känsla i fredags förlorade mina första 5 matcher med spelare värd 1 mille! Blev så arg att jag la ut alla coins på eBay och fick in ca 1000kr. Spelade 3 matcher med låg budget lag och vann 2 av 3! Ska fortsätta på kvällen hoppas jag! Jävligt dåligt av Ea att man spelar sämre med dyrare spelare.

Aa många som kör bra spelare men fyller bänken med brons spelare för att dra ner sin rateing, verkar funka också med tanke på att alla "pro" spelare som jag kollat på också kör så.

Men sen så känns det mer random än så igår gick det hyffsat bra men idag gick allt emot mig och mina spelare var helt plötsligt värdelösa oavsett motstånd, provade med 4 olika formationer men blev ingen skillnad mina motståndare gjorde riktiga skit mål + att mina spelare gjorde en 4-5 själv mål på 10 matcher vilket är sjukt..
Citera
2016-12-18, 19:52
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av WhiteFriday

Verkar som många känner så men jag har aldrig känt av det. Har spelat FUT i 4 upplagor och alltid känt att jag presterar bättre ju bättte lag jag har. Sen har man bättre och sämre dagar men ser inte att det beror på mina spelare utan enbart på mig själv. Kör 86-ratade lag nu och tycker att det fungerar så mycket bättre än mina lag har haft tidigare med lägre ratings. Tänkte på det häromdan när jag ena motståndet mötte ett 77-78 ratat lag och matchen efter ett 87-ratat lag. Kände ingen skillnad i huvudtaget. Vann båda relativt lätt.
Citera
2016-12-18, 19:57
Medlem
Citat:
Aa många som kör bra spelare men fyller bänken med brons spelare för att dra ner sin rateing, verkar funka också med tanke på att alla "pro" spelare som jag kollat på också kör så.

Men sen så känns det mer random än så igår gick det hyffsat bra men idag gick allt emot mig och mina spelare var helt plötsligt värdelösa oavsett motstånd, provade med 4 olika formationer men blev ingen skillnad mina motståndare gjorde riktiga skit mål + att mina spelare gjorde en 4-5 själv mål på 10 matcher vilket är sjukt..

Det är de sämsta man kan göra enligt egen erfarenhet. Bli desperat och testa massa nya formationer. Bästa för mig är bara att nöta på med samma formation som man tidigare spelat bra i. Fortsätta som man brukar. Har alltid gått sämre för mig när jag börjar testa nytt, gjorde det förra månaden. Nu har jag bara kört på med 4-2-3-1(2) för den har passat mig bra innan. Går riktigt bra nu när jag kört på.

Kul att du refererar till "mina spelare gjorde bara..." Det är ändå du som spelar Är man tillräckligt bra så vinner man även om det går lite emot en. Övning övning övning. Man ska inte underskatta övningarna man kan göra på träningsplan. Att nöta på avslutningsövningarna, när man kommer i olika anfall och skall komma till avslut. Riktigt bra träning.
Senast redigerad av grahnen 2016-12-18 kl. 20:00.
Citera
2016-12-18, 20:14
Medlem
Jag är inne i exakt en sådan period nu.

Motståndaren kommer fri med Bale.,

Jag är precis efter med 2 backar. varav jag vill byta till den jag Ser är MYCKET snabbare..
pepprar på byta knappen, men den byter fan inte.

När Bale får tag i bollen i ordning.

DÅ kom bytet.

Säga vad man vill.. Normalt?
knappast.

Varenda motlägg så dansar min spelare iväg och bollen ligger helt still vid motståndarens fötter. Slump?
Senast redigerad av Krokofant12 2016-12-18 kl. 20:18.
Citera
2016-12-18, 20:14
Medlem
Får vi någon till liga sbc i dec tro?
Citera
2016-12-18, 20:16
Medlem
Vilka formationer funkar bra i årets upplaga? Har kört 41212(2) och tycker den funkar ok. Hur är 433 varianterna?

Tips på bra lag/spelare uppskattas. Har bara ca 250-300k att jobba med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in