2016-12-19, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Modric är väl en sak. Att ett specialkort med en av spelets bästa mittfältare kostar på är förståeligt.

Men att byta in en elva med 87 overall för ett 84-ratat kort? 86 för Rashford med 81? Hål i huvudet.

Någon som gjort matten på vad det kostar att lösa dem? Rashford och Dembele tycker jag ska kosta mindre än 100k st men tror inte det går.

Tänker mer att de kanske är mer värt att vänta till tofy släpps, den 9:e januari, typ 3 veckor! Stor chans att modric är med då, förmodligen kommer han kosta närmare millen då men då kan man iaf sälja honom! Lägger man mellan 500-700k nu har man gjort bort sig om man skulle ångra sig
Citera
2016-12-19, 07:45
Medlem
SBC Modric går på ca 600k på den lösningen jag hitta. SBC Dembele 450k. SBC Rashford 250k. På PS4. Som vanligt alldeles för dyrt. Håller hårt i mina coins nu. Dembele hade jag ju varit riktigt sugen på, hans vanliga kort e nice och han har fått rätt schysst uppgradering. Aldrig att jag lägger 400-500k för hans untradeable. Får hoppas på att han får ett TOTW-kort framöver istället.

Visst, hade det inte varit dyrt så hade alla haft spelarna men många har ju varit orimligt dyra. Aubameyang blev gaalet dyr... Modrics NIF kostar 80k och ge typ 600k för en untradable med +1 rating känns väldigt ovärt, dock så ser hans kort riktigt nice ut. Sen har en del SBC's som redan haft in-forms, där har ju SBC-kortet varit samma rating och gått på ungefär samma kostnad av vad IF-kortet kostar.
Citera
2016-12-19, 07:52
Medlem
KorvkastarNs avatar
Kan nån förklara för mig hur man på bästa sätt rör sig med bollen? Mina motståndsre rör sig skit lätt med bollen dom går vänster stannar upp lite och går höger o h det går skit snabbt och dom drar inga finter utan dom använder bara spaken ser det ut. Mina spelare rör sig som pansarvagnar så motståndarn tar bollen skit lätt

Så skulle vilja veta hur man rör sig med bollen sådär smidigt och hur man snabbt stannar upp när man kommer i fart och ändrar riktning
Tack!
Citera
2016-12-19, 07:53
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qirren
Annars hade alla haft SBC-korten ju, hur kul hade det varit?

Det måste ju finnas måtta i det hela också. Att byta in en elva värd 200-250k för ett kort som är värt kanske 50k, untradable dessutom (Rashford), är sanslöst.

Hade varit sugen på samtliga FUTMAS SBC som kom inatt men priserna är löjliga. Och då har jag ändå köpt många av korten som krävs i god tid, och jag tycker inte det är värt det. Nåja, ska kolla vad mina IF-kort hoppat upp till nu istället...

45k för Bernardo Silva och William Carvalho - god profit där, nästan 30k på Carvalho och 25k på Bernardo per kort. Dock så stiger ju priset för varje dag i takt med att korten försvinner från marknaden och in i SBC-hypen. Säljer nog antingen ikväll eller avvaktar någon dag...

Edit:

Inga Movember-kort i dagens SBC heller alltså? Då kanske tåget gått för sista gången då. Jag har sålt i princip alla som gick upp i pris, utom de jag använder till min Bundes-elva. Skönt att ha gått plus till slut på korten trots allt. Väntar till efter nyår, sen discardar jag kort som Korb, Corntwaithe, Hoffmann, Gomis osv.
Senast redigerad av EnLitenFrys 2016-12-19 kl. 08:04.
Citera
2016-12-19, 08:33
Medlem
Veckans TOTW ligger på vettiga nivåer roger if etc15k bör gå att använda i någon sbc kommande dagar.

Rashford känns rätt värt svårt få egen if. Någon som har något lag för den?
Citera
2016-12-19, 08:45
Medlem
Guld 3 o 18 vinster vid första försöket e ju helt ok o då har jag fått möta många riktigt bra då man varit rädda o fega när man sett jag spelar sen 2010, detta måste ea fixa bort vid starten snarast. Och många dom flesta vågar ju inte bjuda upp till spel heller försöker vara taktiska o falla hem o fega ur snåla på tid o maska, synd synd men men. D ska ju va skoj o spela annars e d ju ingen idé eller....... ha d gött
Citera
2016-12-19, 08:59
Medlem
Går det använda de BLÅ korten, ETTOT i Sbc futmas?
Citera
2016-12-19, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slow88
Veckans TOTW ligger på vettiga nivåer roger if etc15k bör gå att använda i någon sbc kommande dagar.

Rashford känns rätt värt svårt få egen if. Någon som har något lag för den?

Hittade denna imorse som någon gjort på Youtube: https://www.futbin.com/17/squad/755582

Ligger i nuläget på 240k på PS4.

edit. Hittade en till för ca 230k: https://www.futbin.com/17/squad/756570
Senast redigerad av grahnen 2016-12-19 kl. 10:12.
Citera
2016-12-19, 10:08
Medlem
Jochen-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grahnen
SBC Modric går på ca 600k på den lösningen jag hitta. SBC Dembele 450k. SBC Rashford 250k. På PS4. Som vanligt alldeles för dyrt. Håller hårt i mina coins nu. Dembele hade jag ju varit riktigt sugen på, hans vanliga kort e nice och han har fått rätt schysst uppgradering. Aldrig att jag lägger 400-500k för hans untradeable. Får hoppas på att han får ett TOTW-kort framöver istället.

Visst, hade det inte varit dyrt så hade alla haft spelarna men många har ju varit orimligt dyra. Aubameyang blev gaalet dyr... Modrics NIF kostar 80k och ge typ 600k för en untradable med +1 rating känns väldigt ovärt, dock så ser hans kort riktigt nice ut. Sen har en del SBC's som redan haft in-forms, där har ju SBC-kortet varit samma rating och gått på ungefär samma kostnad av vad IF-kortet kostar.

Dembeles kort kan du få för under 200k, det jag fixade kostade runt 200k på PC (där priserna är jävligt mkt högre). Totalt värt det då han troligen aldrig kommer få en IF plus att man får igen lite av pengarna via FUT champions. Han är jävligt dominerande ingame.
Citera
2016-12-19, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jochen-
Dembeles kort kan du få för under 200k, det jag fixade kostade runt 200k på PC (där priserna är jävligt mkt högre). Totalt värt det då han troligen aldrig kommer få en IF plus att man får igen lite av pengarna via FUT champions. Han är jävligt dominerande ingame.

Okaj! Den jag kollade på Youtube kostade runt 400k. Han nämnde dock att det inte var billigaste alternativet men trodde ändå det var ett ungefärligt pris. Kollade lite till och hittade faktiskt en på 200k (https://www.futbin.com/17/squad/756623). Ändå mycket coins för en untradable 82. Kan ju få IF Kante för lite till för samma peng. Vidal, IF Pjanic, IF Gundogan också som är lite allround. Dock ser ju Dembele go ut...
Citera
2016-12-19, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krokofant12
Alla blir ju sjukt dyra. Helt galet ju.
var lite sugen på Dembele, men får ju räkna med över 100k för att få ihop ett 87 ratat lag ens..

Han landar väl på 250-300 k skulle jag gissa. Om man inte är duktig på att få ihop en hög rating genom att mixtra. Förstår inte helt hur ratingen på laget fungerar, ibland har jag bytt ut en bättre spelare mot en sämre och då har ratingen plötsligt gått upp. Någon som har koll?

F Ö är Dembeles kort sjukt nice, men skulle aldrig lägga coinsen på en untradable.

Såg att några redan skrivit att han landade på ca 200k
Senast redigerad av MrLegendary 2016-12-19 kl. 10:29.
Citera
2016-12-19, 10:31
Medlem
Jochen-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grahnen
Okaj! Den jag kollade på Youtube kostade runt 400k. Han nämnde dock att det inte var billigaste alternativet men trodde ändå det var ett ungefärligt pris. Kollade lite till och hittade faktiskt en på 200k (https://www.futbin.com/17/squad/756623). Ändå mycket coins för en untradable 82. Kan ju få IF Kante för lite till för samma peng. Vidal, IF Pjanic, IF Gundogan också som är lite allround. Dock ser ju Dembele go ut...

Jag har redan IF Kante, gillar inte Vidal (Nainggolan/Renato Sanches känns bättre) och Pjanic fungerar bättre på CAM och Gundogan & Pogba brukar försvinna i matcher för mig så jag avstår dom

EPL mittfält med SBC Dembele - IF Kante - och kanske SBC Can eller något lite mer offensivare alternativ, De Bruyne kanske och köra SBC Lallana (I wish) som CAM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in