Citat:
Ursprungligen postat av
Oantastlig
1. Några snabba exempel
- Genusfeminism propagerar för införande av kriminalisering av sexköp. Detta är numera ett konsensus kring att det är ett misslyckande som skapat stort onödigt lidande för både sexsäljare och sexköpare samt berövat staten på mycket skatteinkomster samtidigt som de gynnat kriminella.
- De förespråkar kvotering i bolagsstyrelser fast exemplet med Norge visar att även detta är ett stort misslyckande.
- De har med identitetspolitiken skapat splittring och osämja mellan grupper. Forskningen visar klart och tydligt att det sämsta man kan göra är att påtala och lyfta fram skillnader mellan grupper om man vill skapa gemenskap.
- Införandet av pappamånader trots att en majoritet av människorna inte vill detta samt att det inte haft någon inverkan på löneskillnaderna. Det har bara gjort det sämre för de som drabbas.
- etc.
2. Märker att du inte har något svar kring "”det är en grundläggande premiss i genusforskning att skillnader mellan män och kvinnor i egenskaper, beteenden, sysselsättning, etc. inte kan förklaras biologiskt.”
Mäns och kvinnors löner är mer lika än olika, betyder det att vi kan strunta i dem oxå? Det kan vi ju med din logik.
Om mer än 99% av båda könen får korrekta löner så är det ju svårt att hävda att de finns systematiskt direkt lönediskriminering av kvinnor. Eftersom en del män får lägre lön i jämförelse med kvinnor så antar jag att båda könen är utsatta för direkt lönediskriminering. Rimligen är väl att säga det förekommer ingen systematisk lönediskriminering på grund av kön men att människor som fått fel lön i förhållande till direkt jämförbara kollegor rimligen kan få den korrigerad (på frivillig väg, staten skall aldrig gå in och styra lönesättningen i enskilda företag).
Kritik? Jag har ju förklarat vad du har missförstått och har det inte gått fram får du säga till så skall jag försöka förklara bättre.
-Propagerar??, vi har redan förbud mot köp av sex..och nej är inget konsensus alls...i ditt huvud möjligen.
- Återigen i ditt huvud, du har annan forskning kring Norge som visar något annat....
sen är frågan också hur lång tid man bör ge det innan man kör en slutlig värdering.
- Men herregud människa...om vi har en grupp som dras med rejäla nackdelar, avsvära lägre inkomster, avsevärt sämre vård, avsevärd sämre möjligheter till ditt eller datt...ska man inte prata om det då?
utan bara låtsas som så inte är fallet...Varför? För att du råkar vara tillhöra de grupperna som inte ligger illa till nämligen vit...man....heterosexuell.... i rätt ålder..ej handikappad etc etc....?
- Pappmånaderna har bevisligen ökat svenska mäns utag av förädlaledighet. I Danmark tar de ut tror det är någonstans 10% eller mindre? i Sverige tar ni ut ca 24% Måste självklart ge utslag i ex. kvinnors inkomster och pensioner och kontakten mellan fäder och barn ex.
Finns nog inget politisk parti i Sverige idag som är det minsta intresserad ta bort pappmånaderna...skulle vara SD eller KD i sånt fall..eftersom detta är en av de mer lyckade reformerna vi har. Fäder bör fan ta ansvar för sina barn om ni inte klarar göra detta utan lagar, så får man locka med ekonomi, tills det blir denna självklarhet det borde varit från början.
2. Märker att du alltid förlorar totalt förmågan läsa/ tolka text eller får blackout i hjärnan och kör på repeat varje gång du möter något från mig du inte kan svara för...
Jag har redan svarat på detta samt förklarat att systematiskt inte betyder i majoritet, fullkomligen kristallklart. Läs om och svara på det istället för att vi ska sitta och fjanta runt i en evig ringdans för att du saknar hederlig debattstil.
Personlighet, normer, genus etc är fan så komplexa system.....löner är det inte.