Citat:
Men snälla....
Sverige är ett föregångsland miljömässigt sett.
Svensk, eller nordisk snarare blandekonomi...anses av många vara en oerhört lyckad förebild, så även i nutid.
Bara googla det talas positivt om vår politik lite överallt. Att man skulel tala om det som en katastrof, eller
dylikt är ju helt hittepå....visst, extremhögern lär ju göra det...men usäkta mig...vem fan bryr sig om vad extremhögern anser om något?
Sverige är ett föregångsland miljömässigt sett.
Svensk, eller nordisk snarare blandekonomi...anses av många vara en oerhört lyckad förebild, så även i nutid.
Bara googla det talas positivt om vår politik lite överallt. Att man skulel tala om det som en katastrof, eller
dylikt är ju helt hittepå....visst, extremhögern lär ju göra det...men usäkta mig...vem fan bryr sig om vad extremhögern anser om något?
Jag vet inte om du har bott under en sten den senaste tiden men Sverige ses inte som ett förebild utan hålls uppe som en varning till vad okontrollerad invandring leder till. Till och med våra grannländer gör detta.
Den enda orsaken vi har kunnat använda den modell vi gjort är för att vi har varit ett avskilt och etniskt homogent land. Den tiden är förbi och vi kommer få anpassa oss till övriga världen med mer polis, hårdare straff, mindre tillit, ökade klyftor, mer segregering etc. detta är självklarheter för någon som läst en grundläggande kurs i ekonomi.
Fattar du inte att denna "miljöomställning" som vi vill tvinga andra länder till kommer tvinga hundratals miljoner människor att vara kvar i fattigdom och indirekt orsaka mer död och ett enormt onödigt lidande. Men det skiter ju du i, precis som du skiter i de kvinnor som blir negativt drabbade av sexköpslagen. Det viktiga är att du får som du vill. Du är en av de vidrigaste människor jag vet. En självgod och präktig åsna som rider fram på dina höga hästar samtidigt som dina ogenomtänkta ståndpunkter skapar döda och lidande. Du kommer aldrig fatta att det är du som är problemet, inte lösningen.