2016-12-17, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cadabra121
Då är jag med. Tråkigt att vara kvar på kronos2 bara om alla slutar spela och flyttar till nost istället. Men lite segt börja om i januari också, men flyttar alla så har man väl inget val paladin eller warlock för gratis mount vid fresh server hehe.

haha! Jaa men samtidigt är det jävligt kul att vara med vid minut 1. Och Nostalrius är den enda privat server där det känts som en retail vanilla server för mig. Otroligt bra. Blir Fresh servern senare men definitivt massa lir ikv med
Citera
2016-12-17, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
haha! Jaa men samtidigt är det jävligt kul att vara med vid minut 1. Och Nostalrius är den enda privat server där det känts som en retail vanilla server för mig. Otroligt bra. Blir Fresh servern senare men definitivt massa lir ikv med

Vad skiljer den mer än kronos? Han aldrig spela på nost. Kronos är ju laggfritt och stabil annars tycker jag. Btw är hemma vid kl 23.30 ikväll kanske blir göra en ny char på nost vet inte. Eller så väntar man till nya servern i januari ?
Citera
2016-12-17, 15:08
Medlem
När man ska ladda ner clienten från elysiums hemsida så är dem borttagna? Någon som har någon susning om varför?
Citera
2016-12-17, 15:10
Medlem
Citat:
Vad skiljer den mer än kronos? Han aldrig spela på nost. Kronos är ju laggfritt och stabil annars tycker jag. Btw är hemma vid kl 23.30 ikväll kanske blir göra en ny char på nost vet inte. Eller så väntar man till nya servern i januari ?

Kronos var inte alls lika stor som Nostalrius var. Kronos blev riktigt populär när Nost stängde ner p.g.a att dom öppnade Kronos II då dit många flyttade och började spela istället. Kronos har dessutom varit gränsfall på en funserver med medans Nost alltid varit så likt retail vanilla som möjligt.

För något år sen hade Kronos typ 7x XP rate i nån månad om jag minns rätt. Säkerligen för att locka fler spelare.
Citera
2016-12-17, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Typh
Kronos var inte alls lika stor som Nostalrius var. Kronos blev riktigt populär när Nost stängde ner p.g.a att dom öppnade Kronos II då dit många flyttade och började spela istället. Kronos har dessutom varit gränsfall på en funserver med medans Nost alltid varit så likt retail vanilla som möjligt.

För något år sen hade Kronos typ 7x XP rate i nån månad om jag minns rätt. Säkerligen för att locka fler spelare.

Okej nu är de ifall 1x XP vilket är bra, även om de går segt att lvla men de är ju Vanilla om man börjar ikväll/natt med nost så känns de ju otroligt segt/tråkigt att börja om igen i januari
Citera
2016-12-17, 15:15
Medlem
Citat:
Okej nu är de ifall 1x XP vilket är bra, även om de går segt att lvla men de är ju Vanilla om man börjar ikväll/natt med nost så känns de ju otroligt segt/tråkigt att börja om igen i januari
Nu är allting blizzlike, inget funskit, donations eller pay 2 win.

Ja det kan nog vara lite småsegt nu men samtidigt är det en ganska rolig upplevelse att levla, utforska zoner och den sociala biten med folket man pratar med och lär känna
Citera
2016-12-17, 15:23
Medlem
Citat:

Faktorerna tidigare har svarat dig är skillnaden. D.v.s 100% blizzlike alltid, riktigt bra och aktiv support, GMs osv, populärast någonsin, stabil (bortsett från vissa saker som även hända i vanilla retail men istort sätt alltid stabil när launch osv är över och folk spridit ut sig lite) osv.

Det känns verkligen inte som en privat server.. vilket är alltid det som stoppat mig förr då jag tyckts de kännts ovärt på andra.
Citera
2016-12-17, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Faktorerna tidigare har svarat dig är skillnaden. D.v.s 100% blizzlike alltid, riktigt bra och aktiv support, GMs osv, populärast någonsin, stabil (bortsett från vissa saker som även hända i vanilla retail men istort sätt alltid stabil när launch osv är över och folk spridit ut sig lite) osv.

Det känns verkligen inte som en privat server.. vilket är alltid det som stoppat mig förr då jag tyckts de kännts ovärt på andra.
Kan bara hålla med. Det känns verkligen som en riktig server, alltid seriöst till 100% och inget lekande eller annan skit.
Citera
2016-12-17, 15:28
Medlem
Hoppas på många levlande svenskar i Flashback guilden så man har några att köra dungeons med!

Kommer dock inte hem förrens måndag
Citera
2016-12-17, 15:38
Avstängd
Halloween2s avatar
Lite efterbliven som det sägs nu, men har jag fattat det rätt att dom öppnar pvp server i januari? Eller öppnar dom upp i dag bara för tests skull och sen resetar i januari?
Citera
2016-12-17, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Lite efterbliven som det sägs nu, men har jag fattat det rätt att dom öppnar pvp server i januari? Eller öppnar dom upp i dag bara för tests skull och sen resetar i januari?
Det som öppnas idag kl 18.00 är Nostalrius PvP och PvE server. Som dom var precis innan det meddelades att de skulle stängas ner. Alla tidigare karaktärer finns kvar likaväl som att många planerar att börja levla på dessa med.

den 25/12 meddelas det när en fresh PvP realm öppnas, folk gissar på att de kommer ske i Januari.

Det finns inga planer på en fresh PvE realm i dagens läge.
Citera
2016-12-17, 15:45
Medlem
Bigity-Wigitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2

Dom öppnar upp den gamla pvp och pve severn idag och i januari startar dom en helt ny. Står över allt på internet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in