2016-12-16, 16:54
Medlem
_Dante_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Den som har ett förtroendeuppdrag som Mona hade, är man skyldig att svara för vad det är man gör med uppdraget, och hur man använder de resurser som tilldelats. Det är ett FÖRTROENDE man fått, ytterst av oss skattebetalare.

Jag har märkt att hon faktiskt försöker svara på frågor. Så gott det nu går, men att när hon trasslar till det, så vägrar in ytterligare kommentarer. Ett beteende som har återkommit gång på gång.

Hon är en patologisk lögnare! Så hennes vilja att svara på frågor betyder nada! Dessutom så slutar hon helt svara när hon inte längre kan slingra sig utan blir medveten om att hon målat in sig i ett hörn med sina lögner!

Hon är den mest skenheliga människa som trampat på vår jord!
Citera
2016-12-16, 18:22
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Dante_
Hon är en patologisk lögnare! Så hennes vilja att svara på frågor betyder nada! Dessutom så slutar hon helt svara när hon inte längre kan slingra sig utan blir medveten om att hon målat in sig i ett hörn med sina lögner!

Hon är den mest skenheliga människa som trampat på vår jord!

Jag tror att hon - faktiskt - har ambitionen att göra ett bra jobb, och att - egentligen - inte ljuga. Men att hon däremot har ett patologiskt dåligt omdöme, som gör att hon halkar in på dumheter. Så ska hon förklara sig, vilket omedelbart gör att hon trasslar till det för sig, som kräver nya halvlögner, osv.

Klart man kan semestra i samband med konferens. Så tänkte hon nog när hon åkte till Huston. Att det sen skulle fungera med gällande regler? Så långt tänkte hon nog inte.

Hennes lättja är också välkänd, vilket hennes efterträdare tydligt vittnade om i inslag nyligen. Något även andra beskrivit.

Så nu har alltså hennes närmast förlamande inkompetens gjort henne kriminell.
Citera
2016-12-16, 22:34
Medlem
ApolloGrekens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thunk
Finns/fanns det ett s k regleringsbrev för denna lilla myndighet ? Om inte och om
inte det ministern säger finns på papper har man troligen inte brutit mot några
bestämda regler. Allmänt tyckande gäller knappast.

Men på hemsidan finns länkar till :

Läs mer om vårt uppdrag i kommittédirektiven och om vårt utvidgade uppdrag i tilläggsdirektiven.

Läs mer om pilotverksamheten med en nationell stödtelefon i tilläggsdirektiven.

http://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/kommittedirektiv/en-nationell-samordnare-for-att-varna-demokratin_H2B1103

http://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/kommittedirektiv/tillaggsdirektiv-till-den-nationella-samordna-ren_H3B127
Formellt sett var inte nationella samordnaren en myndighet. Alltså inget regleringsbrev. Av någon anledning, förmodligen en juridiskt finlireri som jag inte förstår, är nationella samordnaren en utredning och därmed en del av regeringskansliet. Därför kommittdirektiv som är en stark form av order.
Citera
2016-12-17, 09:16
Medlem
Borde inte nationella samordnaren mot våldsbejakande extremism läggas ner omedelbart? jag menar nu har det ju blivit så extremt att våldsbejakarna framförallt i förorterna t.o.m börjat utöva extremt våld motvarandra vilket innebär att nationella misslyckandet mot våldsbejakandet är extrem. Hur mycket extremt "våld" ska behöva utövas på skattebetalarna innan S&M stoppas i riksdagen?
Senast redigerad av revlistom2905 2016-12-17 kl. 09:18.
Citera
2016-12-17, 13:35
Medlem
Nu har det riktiga drevet har kommit igång ...

http://www.dn.se/nyheter/sverige/engstrom-sahlin-skyller-ifran-sig/
Citera
2016-12-17, 13:38
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Jag tror att hon - faktiskt - har ambitionen att göra ett bra jobb, och att - egentligen - inte ljuga. Men att hon däremot har ett patologiskt dåligt omdöme, som gör att hon halkar in på dumheter. Så ska hon förklara sig, vilket omedelbart gör att hon trasslar till det för sig, som kräver nya halvlögner, osv.

Klart man kan semestra i samband med konferens. Så tänkte hon nog när hon åkte till Huston. Att det sen skulle fungera med gällande regler? Så långt tänkte hon nog inte.

Hennes lättja är också välkänd, vilket hennes efterträdare tydligt vittnade om i inslag nyligen. Något även andra beskrivit.

Så nu har alltså hennes närmast förlamande inkompetens gjort henne kriminell.

Göran Persson sa ju för länge sedan nåt i stil med att Monas styrka är inte tänkandet.
Han hade så rätt
Citera
2016-12-17, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revlistom2905
Borde inte nationella samordnaren mot våldsbejakande extremism läggas ner omedelbart? jag menar nu har det ju blivit så extremt att våldsbejakarna framförallt i förorterna t.o.m börjat utöva extremt våld motvarandra vilket innebär att nationella misslyckandet mot våldsbejakandet är extrem. Hur mycket extremt "våld" ska behöva utövas på skattebetalarna innan S&M stoppas i riksdagen?

Jag håller med.

Att staten har en organisation som daltar med mördare och krigsförbrytare är det samma som att inbjuda till brottslighet. Som annars ses på som den grövsta brottsligheten!

All befattning med det som pågått i Aleppo, och omgivningarna, är så allvarligt att dessa mördare inte ska belönas med att få vara i Sverige. Dessa mördare ska dömas till långa fängelsestraff, och utvisning. De ska dömas enligt de lagar som inte sanktionerar mord, folkmord och annat vidrigt dessa äckel sysslat med.

Får en mördare ett nytt liv med lägenhet och ett låtsasarbete, är det inte så konstigt att Mona fortsätter sitt leverne med att fiffla, bryta mot regler och lagar.

Verksamheten och de personer som den är ämnad för, är absurda fenomen, i ett Sverige snart bortom all räddning. En verksamhet betald av skattemedel, på bekostnad av pensionärer, fattiga och sjuka.Allt för att fjäska för utomrättsliga verksamheter som går ut på att utöva dödligt våld i islams namn. Inte undra på att det försnillas pengar ur kassan genom falska intyg. För Mona var det bara en piss i Mississippi.
Citera
2016-12-17, 13:43
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Nu har det riktiga drevet har kommit igång ...

http://www.dn.se/nyheter/sverige/engstrom-sahlin-skyller-ifran-sig/

Ja, nu är det jaktsäsong. Måna är verkligen inte med i gänget längre.
Måste svida för någon som levt i Rörelsen och varit curlad av den hela sitt liv.
Och nej, jag tycker inte ett dugg synd om henne.
Citera
2016-12-17, 13:49
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag håller med.

Att staten har en organisation som daltar med mördare och krigsförbrytare är det samma som att inbjuda till brottslighet. Som annars ses på som den grövsta brottsligheten!

All befattning med det som pågått i Aleppo, och omgivningarna, är så allvarligt att dessa mördare inte ska belönas med att få vara i Sverige. Dessa mördare ska dömas till långa fängelsestraff, och utvisning. De ska dömas enligt de lagar som inte sanktionerar mord, folkmord och annat vidrigt dessa äckel sysslat med.

Får en mördare ett nytt liv med lägenhet och ett låtsasarbete, är det inte så konstigt att Mona fortsätter sitt leverne med att fiffla, bryta mot regler och lagar.

Verksamheten och de personer som den är ämnad för, är absurda fenomen, i ett Sverige snart bortom all räddning. En verksamhet betald av skattemedel, på bekostnad av pensionärer, fattiga och sjuka.Allt för att fjäska för utomrättsliga verksamheter som går ut på att utöva dödligt våld i islams namn. Inte undra på att det försnillas pengar ur kassan genom falska intyg. För Mona var det bara en piss i Mississippi.

Nu vet jag faktiskt inte vad organisationen har gjort. Men med tanke på att det är Mona som chefat, så har det antagligen gjorts väldigt lite.

Men om jag förtstått det rätt så handlar, eller i alla fall ska handla, det om att förebygga. Inte med att dalta med krigsförbrytare. Därav den så viktiga telefonlinjen för anhöriga.
Citera
2016-12-17, 14:31
Medlem
Citat:
Nu vet jag faktiskt inte vad organisationen har gjort. Men med tanke på att det är Mona som chefat, så har det antagligen gjorts väldigt lite.

Men om jag förtstått det rätt så handlar, eller i alla fall ska handla, det om att förebygga. Inte med att dalta med krigsförbrytare. Därav den så viktiga telefonlinjen för anhöriga.

Är det någon som är så naiv att de går på, att dess unga muslimer som reser till dessa krigshärdar inte vet vad det handlar om? Är det bara jag och ett fåtal andra, som sett Jihaddi John halshugga en människa?

Det är många av dessa terrorister som rör sig fritt i Europa och åker fram och tillbaka till kriget. Ofta till Syrien, med falska handlingar. För att sedan återvända till Sverige och livet som parasit och brottsling.

Om man ska förebygga, är det inte genom telefonlinjer. Då är det för sent. De anhöriga är ansvariga, för det går inte att uppfostra söner till lagom islamism. Det är ett byk med dåliga förebilder, där imamer och religiösa ledare, också har ett ansvar.

Mona var för feg och lat att ta itu med kärnfrågan. Hon visste vad det var för arga unga män det handlade om.
Citera
2016-12-17, 15:14
Medlem
Mona Sahlins "handlingsplan" bestod mest i retorik men ingen verkstad
och någon realpolitiker med att få saker uträttade har hon aldrig varit.

http://www.expressen.se/ledare/podcast/politiknorden/mona-sahlin-ungar-leker-is-pa-forskolan/
Citera
2016-12-17, 15:24
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TarzansFarsa
Dags att det är slut med tramsandet snart?

Ifall man är misstänkt för korruption med 3 grova osanna intygande i bagaget så är det väll uppenbart att haggan inte skötte sitt jobb.

Men nu till den viktiga frågan, när kommer vi få se en uppdatering i fallet?

Är åklagaren som driver fallet mot Mona Sahlin en författare som har skrivit Sune böckerna?

Precis det är den primära frågan. Att det nu varit lekstuga på den där arbetsplatsen vet liksom alla vid det här laget. Men frågan är nu när hon blir dömd och då får datum för att infinna sig för sin fängelsevistelse. Det är väl då det enda som nu kan göra att folk får tillbaka lite förtroende att nu politiker inte kan bete sig hur som helst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in