2016-12-16, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macke85
Ansvaret faller på den/dom som kläckte den fantastiska idén att Sahlin skulle få jobbet från första början. Även där bör man utkräva ansvar. Ett KU förhör kunde va på sin plats.

Japp det var Alliansregeringen med Reinfeldt i spetsen som tillsatte Mona som samordnare.
Citera
2016-12-16, 12:11
Medlem
Att M o S är och har varit en belastning för HögSkatte-demokraterna aka azozialdemokraterna
sedan Toblerone-köret vet vi alla - men DESKI kan inte fatta att hon inte blev utesluten* ur
partiet redan då - kan ni andra fatta?

* det skulle partiet ha tjänat mycket på
Citera
2016-12-16, 13:05
Bannlyst
Mona SAHLIN får nu pisk i radion av vår porrminister.

Nu kommer vindarna vända för alla tar avstånd från Måna Muslim!!
Citera
2016-12-16, 13:44
Medlem
AngelDevils avatar
Ja nu ska det bli intressant att följa vilka som kommer vända henne ryggen. Själv tittar jag utifrån fortfarande som ett stort frågetecken till hur sådanna amatörer kan nå så höga poster i Sverige .
Citera
2016-12-16, 13:51
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horfest
Japp det var Alliansregeringen med Reinfeldt i spetsen som tillsatte Mona som samordnare.

Jag har aldrig förstått vad det där jobbet går ut på. Är det någon som vet? Är det någon som innehar tjänsten nu?
Citera
2016-12-16, 14:32
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Hård kritik riktas nu mot Mona Sahlin från kultur- och demokratiminister Alice Bah Kuhnke.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6589661

Man kan nästan höra hur långt hon faller.
Citera
2016-12-16, 14:39
Medlem
P55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Jag har aldrig förstått vad det där jobbet går ut på. Är det någon som vet? Är det någon som innehar tjänsten nu?

http://www.samordnarenmotextremism.se/

Hillevi Engström tog jobbet efter Mona, men hon insåg nog snabbt att det var en lekstuga för pajasar och med förfärligt dålig organisation.

På deras hemsida står hon dock fortfarande kvar som chef så hon kanske slutar vid årsskiftet?
Efter henne vet jag inte vem som kommer.
Citera
2016-12-16, 15:09
Medlem
Floragatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Jag har aldrig förstått vad det där jobbet går ut på. Är det någon som vet?
Förmodligen går det ut på att det ska se ut som att någon gör någonting mot den tilltagande extremismen. Mona Toblerona var nog perfekt för ett sånt bullshit-jobb.
Citera
2016-12-16, 15:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Shamdon

Två citat:
"Om den dåvarande samordnaren hade följt regeringens direktiv, som självklart ska följas, så hade resultatet sannolikt blivit bättre, sa kultur- och demokratiminister Alice Bah Kuhnke."

"Jag tycker att det är viktigt att säga att om man är chef på en myndighet så ska man inte skylla ifrån sig på ett kansli, det är inte bussigt, sa Hillevi Engström."

(Hillevi Engström är den nuvarande samordnaren. Mona Sahlin valde att inte kommentera kritiken.)

Finns/fanns det ett s k regleringsbrev för denna lilla myndighet ? Om inte och om
inte det ministern säger finns på papper har man troligen inte brutit mot några
bestämda regler. Allmänt tyckande gäller knappast.

Men på hemsidan finns länkar till :

Läs mer om vårt uppdrag i kommittédirektiven och om vårt utvidgade uppdrag i tilläggsdirektiven.

Läs mer om pilotverksamheten med en nationell stödtelefon i tilläggsdirektiven.

http://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/kommittedirektiv/en-nationell-samordnare-for-att-varna-demokratin_H2B1103

http://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/kommittedirektiv/tillaggsdirektiv-till-den-nationella-samordna-ren_H3B127
Senast redigerad av thunk 2016-12-16 kl. 15:18.
Citera
2016-12-16, 16:29
Medlem
TarzansFarsas avatar
Dags att det är slut med tramsandet snart?

Ifall man är misstänkt för korruption med 3 grova osanna intygande i bagaget så är det väll uppenbart att haggan inte skötte sitt jobb.

Men nu till den viktiga frågan, när kommer vi få se en uppdatering i fallet?

Är åklagaren som driver fallet mot Mona Sahlin en författare som har skrivit Sune böckerna?
Senast redigerad av TarzansFarsa 2016-12-16 kl. 16:33.
Citera
2016-12-16, 16:34
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shamdon

Två citat:
"Om den dåvarande samordnaren hade följt regeringens direktiv, som självklart ska följas, så hade resultatet sannolikt blivit bättre, sa kultur- och demokratiminister Alice Bah Kuhnke."

"Jag tycker att det är viktigt att säga att om man är chef på en myndighet så ska man inte skylla ifrån sig på ett kansli, det är inte bussigt, sa Hillevi Engström."

(Hillevi Engström är den nuvarande samordnaren. Mona Sahlin valde att inte kommentera kritiken.)

Förväntar mig att Mona snart sitter hos Malou i TV4 och talar ut om att kvinnor aldrig stöttar varandra och om den svenska avundsjukan.
Citera
2016-12-16, 16:47
Medlem
P55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Förväntar mig att Mona snart sitter hos Malou i TV4 och talar ut om att kvinnor aldrig stöttar varandra och om den svenska avundsjukan.

Lugn lugn, det kommer, men det dröjer ett år eller två. Eller tre.

Malou vet vad som gäller, alltså inte under pågående polisutredning/åtal och ev. dom.
Men sen så, då är både hon och Mona sugna och då kan vad som helst hända.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in