2016-10-27, 17:30
Medlem
JagHarEnLitens avatar
På hennes sista uppdrag blir alltså som ordförande i Anna Lindhs minnesfond. Ytterligare några miljoner som hon och hennes vänner kunnat förskingra i denna legala gråzon. Pengarna där är väl slut snart, och får bli en referens, när man vill att vanliga hederliga människor ska ge bort sina pengar.
Citera
2016-10-27, 20:44
Medlem
Psychedelicbirds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo det är frågan. Nu sökte hon förvisso en massa tjänster och fick nobben innan nu detta senaste uppdrag. Detta senaste uppdrag gavs till henne av Reinfeldt också vilket då mycket väl kan ha funnits baktanke med att han nu visste att hon skulle bli ett sänke för sossarna framöver.

Att nu hon klarat sig med att inte folk anmält henne kanske förklaras med hennes egna ord när nu denna senaste skandal briserade. Hon sa typ "Ja jösses vad jag kan berätta vad andra gjort ni skulle inte tro era öron". Så möjligen sitter hon med en massa saker som nu hon använder som utpressning för att alltid slinka undan.

"Jag gick inte med i Socialdemokraterna, jag gick med Olof Palme" har hon ju rapat ur sig genom alla år, innan hon upptäckte att stoppa pengar i fickorna var roligare än att sitta och halvslumra i plenissalen.

Att vare sig arbetarklass eller underklass går man ur hus och kölhalar henne gör mig bara dystopisk.
Citera
2016-10-28, 11:35
Medlem
Referenshumlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicewonderland
...Anar man ändå inte lite "true colours"? Symboler som hon tidigare burit som var typiska för S&M-utövare, svärmeriet för islam och nu en "sann anhängare av MMA"...?

Ja just det...hur kunde man göra Mona Sahlin till Minister mot våldsbejakande extremism!?

http://www.expressen.se/sport/mma/mona-sahlin-jag-ar-stolt-over-honom/

Den länken är från förra hösten när hon var i HOUSTON.

Mona gillar tydligen våld, hon har hela tiden sökt upp sådana miljöer, är hon schizofren eller något annat?
Man undrar eftersom hon samtidigt har så fruktansvärt dåligt omdöme, och är så osannolikt risktagande, och blåljuger som en treåring...hon börjar bli en riktig gåta, ta mig tusan
Citera
2016-10-28, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alicewonderland
...Anar man ändå inte lite "true colours"? Symboler som hon tidigare burit som var typiska för S&M-utövare, svärmeriet för islam och nu en "sann anhängare av MMA"...?

Om du antyder att Mona hemligen gillar att bli förödmjukad (helst offentligt?) och nertryckt på knä - då finns det kanske hopp...?
Citera
2016-10-28, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
På hennes sista uppdrag blir alltså som ordförande i Anna Lindhs minnesfond. Ytterligare några miljoner som hon och hennes vänner kunnat förskingra i denna legala gråzon. Pengarna där är väl slut snart, och får bli en referens, när man vill att vanliga hederliga människor ska ge bort sina pengar.

Va du skojar? Hon har inte fått ett nytt jobb?
Citera
2016-10-28, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Om du antyder att Mona hemligen gillar att bli förödmjukad (helst offentligt?) och nertryckt på knä - då finns det kanske hopp...?

Haha, hon kanske fått en sådan drift sedan första uthängningen, ett sätt att bearbeta det hela.
Citera
2016-10-28, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bevarass
Va du skojar? Hon har inte fått ett nytt jobb?

Det kallas betald time-out med 100 lax i månaden. Plus livvakt.
Citera
2016-10-28, 14:10
Medlem
Citat:
Det kallas betald time-out med 100 lax i månaden. Plus livvakt.

Men seriöst, lön etc?

Detta måste ju tidningarna slå upp stort - "Bluff-Monas nästa lukrativa uppdrag", "Sverige - ett land där korruptionen växer".
Citera
2016-10-28, 14:14
Medlem
Citat:
Men seriöst, lön etc?

Detta måste ju tidningarna slå upp stort - "Bluff-Monas nästa lukrativa uppdrag", "Sverige - ett land där korruptionen växer".

"---och alla ska med!"

Eftersom hon inte är dömd för något i den här historien, inte ens instämd till domstol, så förmodar jag att hon har kvar sin lön från samordnarjobbet i minst ett år framåt. Så brukar det ju vara på den här nivån, när någon måste avgå.
Citera
2016-10-28, 15:00
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
"---och alla ska med!"

Eftersom hon inte är dömd för något i den här historien, inte ens instämd till domstol, så förmodar jag att hon har kvar sin lön från samordnarjobbet i minst ett år framåt. Så brukar det ju vara på den här nivån, när någon måste avgå.

Och efter det följer ett, möjligen två år, på vatten och bröd och gratis wi-fi på Hinseberg. Efter det tjänst på nån låtsastillverkad tjänst i sossemiljö. Rörelsen tar hand om de sina
Citera
2016-10-28, 15:22
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Men seriöst, lön etc?

Nej, jag avser uppdraget som ordförande i Anna Lindhs minnesfond, som hon satt på innan detta brakade löst, och som hon fortfarande innehar. De får ingen lön i styrelsen. Däremot har de pytsat ut pengar till vänner och bekanta, enligt gängse normer för vänskapskorruption.

Det där som gjorde att Mona fick ny födkrok genom antiextremistvåldsgrejen.
Vilket alltså i sin tur gjorde det möjligt att tilldela andra vänner pengar och priviliegier.
Osv.

Glöm inte att det är du som har betalat det här. Eller kanske kan känna dig extra blåst om du givit pengar till minnesfonden.
Citera
2016-10-28, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Nej, jag avser uppdraget som ordförande i Anna Lindhs minnesfond, som hon satt på innan detta brakade löst, och som hon fortfarande innehar. De får ingen lön i styrelsen. Däremot har de pytsat ut pengar till vänner och bekanta, enligt gängse normer för vänskapskorruption.

Det där som gjorde att Mona fick ny födkrok genom antiextremistvåldsgrejen.
Vilket alltså i sin tur gjorde det möjligt att tilldela andra vänner pengar och priviliegier.
Osv.

Glöm inte att det är du som har betalat det här. Eller kanske kan känna dig extra blåst om du givit pengar till minnesfonden.

Har folk donerat pengar till den här fonden och sen har den mer eller mindre blivit plundrad av Sahlin och Co?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in