Citat:
Ursprungligen postat av
Mandy-Lee
Det var ett uttryck för frustration hos syntaxxx; hätskt, javisst, men du har faktiskt ingen aning om ifall hon skrev det med avsikten att göra dig illa. Faktum är att syntaxxx' efterföljande handlingar talar emot att hon skulle vilja dig illa, eftersom hon i rena förskräckelsen ringde 112 när hon mottog dina självmordshot. En person som ville dig illa eller struntade i dig hade inte ringt 112, de hade skitit totalt i om du tog livet av dig. Förstår du?
Jo, men om hon inte ville mig illa så borde hon inte ha skrivit det hon skrev till mig. Dessutom så borde hon ha bett mig om ursäkt också. Eller hur?
Citat:
Då föreslår jag att du ignorerar hennes inlägg totalt. Att du ständigt bemöter ett syntaxxxerror inlägg med "DU ÄR INTE VÄLKOMMEN HÄR/JAG FÖRLÅTER DIG ALDRIG/BLA BLA BLA OKVÄDNINGSORD" får dig bara att framstå som barnslig. Det är ett öppet forum och du kan inte hindra någon från att skriva i tråden. Om du ska svara, så svara på det som skrivs, inte på vem som skrivit det.
Med "ignorerar totalt" menar du "inte svarar på", va? För jag antar att du menar att jag ska ta åt mig det som hon skriver, eller hur?
Citat:
Om du tycker att det inte händer tillräckligt eller tillräckligt snabbt - ring upp dem! Pusha på dem! Ta reda på vad du kan kräva! Kom också ihåg att ditt habiliteringsprogram ska primärt göras i samförstånd med dig och inte dina föräldrar.
Jag klarar inte av att komma ihåg nåt habiliteringsprogram. Min ADD gör det stört omöjligt för mig att minnas någonting över huvud taget. Jag orkar heller inte "pusha dem" i det skick jag befinner mig i; jag är för trött och för deprimerad. Hab kan dessutom inte ge mig nån terapi, så vad vore det ens för mening med det?
Citat:
Ursprungligen postat av
Imiron
Det är svårt att förklara och ibland svårt även för NT att veta. Om man bara är två personer och av motsatt kön (förutsatt att båda är heterosexuella) samt singlar som bestämt sig för att ses i syfte att lära känna varandra, då är det ofta en dejt.
Hon sa att det inte var en dejt, så...
Citat:
Bra att ni ska träffas.
Förhoppningsvis ska vi det. Jag skulle dock inte bli förvånad om det inte blir av, ärligt talat.
Citat:
Kan ju vara värt ett försök. Jag tycker sånt är mycket jobbigt, men egentligen är det inget man ska tycka. Om du inte hör av dig kommer du aldrig träffa dem igen. Om de däremot inte vill träffa dig ska du inte bli tjatig och börja fråga varför etc, jag upplevde att du kunde vara lite så när du chattade med AS-tjejen.
Okej, varför tycker du sånt är jobbigt? Och att säga att jag "aldrig kommer träffa dem igen" låter lite väl överdramatiskt.
Citat:
Dina föräldrar är inte du och kan omöjligt veta vad som är intressant att plugga för dig. Med det sagt är det aldrig fel att fråga om råd, NT gör det hela tiden och då ofta sina föräldrar (jag har en knepig relation med mina föräldrar så inte jag, men jag frågar andra människor som känner mig). En skillnad är dock att du ofta tycks ge dina föräldrar vetorätt, snarare än be om en slags input. NT ger inte sina föräldrar vetorätt.
De
vet åtminstone något. Jag vet
ingenting, fast jag är en vuxen man.
Citat:
Kul att du fortfarande är taggad. Jag tänkte också prova på kampsport till våren.
Jag skulle inte säga att jag är "taggad", precis. Jag känner mig inte taggad för någonting alls, p.g.a. min depression.
Citat:
Ni dejtade inte. Ni gick och fikade en gång.
Fel: vi gick ut och åt en gång och gick och fikade en annan gång.
Varför det? Jag har väl rätt att vara arg och ledsen när någon gör något dåligt mot mig?
Citat:
Det rådet hade varit gott oavsett om det så kom från Adolf Hitler själv. Nu är syntax varken ditt ex eller Adolf Hitler, men rådet du fick var bra, bara du förlorar på att inte läsa det.
Jag läser dem väl, antar jag. Jag kan inte komma ihåg ett skit från dem, men jag läser dem...
Citat:
Jag har mig veterligen aldrig kallat en kvinna för hora i hela mitt liv, ändå har jag varit med om att kvinnor sagt avsevärt mycket värre saker än de syntax gjorde, särskilt på internet. Var inte så lättkränkt. Även om du tycker att det var syntax fel så skrev du grövre saker än hon gjorde, ta ansvar för det.
Jag kallade aldrig syntax för hora. Jag var inte lättkränkt, och jag
har tagit ansvar för det jag skrev om att begå självmord - men allt det andra jag skrev tänker jag inte ta ansvar för, för det ångrar jag inte.
Om hon verkligen bad mig om förlåtelse så skulle jag kunna förlåta henne och kanske t.o.m. be om förlåtelse själv, men hon
gör inte det.
Det får mig bara att känna mig bitter och hatfull, och sjunka ännu djupare ner i depression.
Citat:
Det hon skrev (som står kvar) var inte OT
/exmod
Vad menar du med "OT", och vad betyder "/exmod"?
Citat:
Du behöver mer hjälp av syntax än hon av dig.
Och...? Vad är din poäng? Hur är det relevant till det jag skrev där?
Tror
jag.
Citat:
Satmara är väl inom rimliga gränser för vilka förolämpningar som är rimliga att använda i vissa sammanhang, men att ens förolämpa någon som främst försökt hjälpa en för att de skriver ett inlägg som gör att man tar illa upp är dumt.
"Inlägg som gör att man tar illa upp"? Driver du med mig eller är du bara korkad?
LÄSTE DU ENS DET INLÄGGET?!
Citat:
Har inte sett henne säga att det ursäktar det.
Däremot så framgår det tydligt att det är precis vad hon tycker...
Citat:
För NT framstår du som en grinolle. Vi är flera som har förståelse för dig, men det är främst för att du har AS. Även Gertrud1 hade undvikit en kille som reagerar som du gör mot syntax. NT tycker att denna typ av häftiga överdrivna utspel är allmänt creepy. En mer rimlig approach vore att ta del av de tips syntax ger (för de kan ju vara bra även om du inte gillar henne) men inte skriva något till henne eller ge några svar.
Jag kan inte förlåta någon som säger nåt sånt till mig utan att be om ursäkt. Jag är ledsen, men jag
kan helt enkelt inte.
Du har jävligt rätt i att jag inte gillar henne (något av en underdrift, faktiskt), men vad menar du med "ta del av"?