2016-12-16, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liketothink
Enligt de uppgifter jag har kommer onecoin att släppas på marknadsplats andra kvartalet 2018. Då kan man handla fritt med den och kursen blir marknadsbaserad.

Klappmongo - det kommer aldrig att inträffa...
Likadant som Ken Instabil hävdade att Affärerna skulle under 2016 ta emot Onecoin annars skulle han ha Ägg kastat på hans ansikte.
Det försvann.... Likaså var Onecoin tvungna att göra fler Onecoins , för dom kunde ju inte heller hålla löftet att göra Onecoin publikt när 80% var minade (Samtidigt som Affärer skulle acceptera dessa - därav Ken Instabils kommentar).

Då tillverkar man fler så att man inte är på 80% längre....

Men mitt kära klappmongo....

Här har du 4 frågor att besvara...

) Varför kan inte Onecoin som företag ha ett bankkonto där man sköter sina finansiella affärer ifrån?
Observera att om någon av er klappmongon hänvisar till att det handlar om att "Banker är rädda för konkurrens" så är det ett helt felaktigt svar - då ALLA har rätt till bankkonto , om det inte finns misstanke om penningtvätt och/eller brottslighet.
http://www.konsumenternas.se/spara/o...att-till-konto

2) Varför sparkar inte företaget individer som bevisligen begår brott? (t.o.m grova sådana?)
Se länkar tillbaka i tråden där den s.k CEO Ruja är fälld i Tyskland , och nyligen idioten som fick pengar stulna av en prostituerad.
Ja , jag vet att sistnämnda inte är ett brott - men det är ett moraliskt brott som skulle , i VANLIGA företag - ge den anställda sparken....

3) Hur kommer det sig att man jämför sig med Bitcoin när man inte har en enda gemensam nämnare med Bitcoin?
Ex - En Onecoin medlem är INTE ägare av sin egna plånbok. (i.e. Onecoin kan när som helst radera den)
Att det inte finns någon blockkedja är "en bisak". (Ja - det är bevisat längre bak i tråden)

4) Om nu Onecoin är ett Företag som sysslar med Kryptovalutor. Varför har man inte en ordentlig hemsida med en medlemsräknare som de facto räknar medlemmar och inte är en hårdkodad siffra?

Citat:
Om ni kan något om programmering så kan det vara så att raden skickas till webbläsarklient via server (ASP, PHP) och där har räknats fram korrekt, dvs medlemmarna är redan framräknade baserat på databasinnehåll och skickas sedan som en siffra till er webbläsare.

Ja - Jag kan programmering - nu har jag iofs bara skummat igenom koden för hemsidan.
Men det skall isåfall i koden finnas en sådan hänvisning och det finns inte.

Så varsågod och bevisa motsatsen tack!

<main>
<div class="container">
<section class="couter-section text-center">
<div class="row">
<div class="col-sm-12">
<div class="joined-holder clearfix">
<h3 class="text-center font-bold fs-30 uppercase title">OneLife Members
:</h3>
<div class="joined-counter head-count color-red mb-35" data-value="2807912"></div>
</div>
</div>

Återkom med ordentliga svar nu - och inget klappmongo svammel som hittils varit i tråden.
Citera
2016-12-16, 12:26
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Enligt de uppgifter jag har kommer onecoin att släppas på marknadsplats andra kvartalet 2018. Då kan man handla fritt med den och kursen blir marknadsbaserad.

Javisst, samma nyheter släpptes förra året men då handlade det om 2017, och året dessförinnan så sade man 2016..

Vi kan här dra en rak parallell till den där goa bilden där man ser en apa driva en cykeldynamo in perpetuity genom att man hänger en banan i ett snöre framför dess ansikte.
Du är apan, Onecoin är cykeldynamon. Bananen är Onecoins Pressreleasegrupp.

Citat:
<div class="joined-counter head-count color-red mb-35" data-value="2807912"></div>

Citat:
Om ni kan något om programmering så kan det vara så att raden skickas till webbläsarklient via server (ASP, PHP) och där har räknats fram korrekt, dvs medlemmarna är redan framräknade baserat på databasinnehåll och skickas sedan som en siffra till er webbläsare.

Fritt översatt till HTML så kan man därmed likna denna siffra vid en falsk counter-gif som många websidor förr gillade att lägga upp. Det ger illusionen av att det är en counter, men det är i själva verket bara en bild.
De sitter alltså och räknar nya medlemmar för hand och uppdaterar bilden när nya medlemmar kommit in.
Senast redigerad av Trolltestet 2016-12-16 kl. 12:28.
Citera
2016-12-16, 16:18
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Avkastning 810 % efter skatt vid det här laget. Självklart deklareras alla inkomster från Onecoin.

Jag utgår från att du betalade Skatteverket med Onecoins. Då är ju hela skatten betald, bara efter första hittepåsupersplitten och även Svenska Staten är en Supersplitvinnare.

Win-Win i klappmongosarnas tankevärld och i Ponzieland!

Nu är väl vinsten snart uppe i 1620% eller hur var det med supersplitten?
Citera
2016-12-16, 18:42
Medlem
Citat:
1) Varför kan inte Onecoin som företag ha ett bankkonto där man sköter sina finansiella affärer ifrån?

2) Varför sparkar inte företaget individer som bevisligen begår brott?

3) Hur kommer det sig att man jämför sig med Bitcoin när man inte har en enda gemensam nämnare med Bitcoin?

4) Om nu Onecoin är ett Företag som sysslar med Kryptovalutor. Varför har man inte en ordentlig hemsida med en medlemsräknare som de facto räknar medlemmar och inte är en hårdkodad siffra?

1. Tydligen är det problem med lagar vad gäller penningtvätt som banker måste förhålla sig till för att godkänna konton där stora penningmängder flödar. Jag anser att Onecoin borde ta tag i detta så att rutinerna blir godkända.

2. Vet ej. Fråga Onecoin. Jag har bara investerat.

3. Onecoin är en kryptovaluta. En central sådan till skillnad från Bitcoin som är decentraliserad.

4. Man kan köra:
<?php echo "<div class="joined-counter head-count color-red mb-35" data-value=".$number_of_members."></div>"; ?>

där $number_of_members är framräknat via sedvanligt databas-SQL, exempelvis med MySQL. Då ser det ut som att någon har skrivit in det i HTML-koden men egentligen är det framräknat på servernivå och sedan skickat ut till webbläsaren.
Citera
2016-12-16, 18:55
Medlem
Citat:

Varför då köpa onecoins nu? Tror ni på allvar att värdet skulle gå upp om man nu mot förmodan skulle kunna handla fritt med onecoin 2018? Förklara gärna varför.
Citera
2016-12-16, 19:01
Medlem
Citat:
Varför då köpa onecoins nu? Tror ni på allvar att värdet skulle gå upp om man nu mot förmodan skulle kunna handla fritt med onecoin 2018? Förklara gärna varför.

Som det är nu får man rabatt desto större paket man köper. Köper man för en halv miljon kronor får man enorm rabatt per onecoin. Vet ej hur det blir med det 2018.

Däremot är det inte helt lätt att sälja sina onecoins nu eftersom många antagligen vill göra vinsthemtagningar, därför blir många ordrar EXPIRED i stället för EXECUTED. Detta tyder på stort säljtryck.

Det mest sannolika när Onecoin släpps för fri marknadshandel är att den kommer att sjunka rejält eftersom många antagligen vill sälja och göra vinsthemtagningar, ca 30-60 % sänkning av kurs skulle inte förvåna mig. Kursen kommer antagligen att stabiliseras efter det och då får vi se vilken resa Onecoin tar. Det är det som kallas för investeringsrisk. Ingen vet i förväg. Har Onecoin som företag tagit sitt ansvar och fått ut appar etc så att det fungerar tillfredsställande kan Onecoin göra samma resa som Bitcoin, men som sagt, endast framtiden vet. Det är det som kallas för risk och den finns vid alla investeringar.
Citera
2016-12-16, 19:27
Medlem
Citat:
1. Tydligen är det problem med lagar vad gäller penningtvätt som banker måste förhålla sig till för att godkänna konton där stora penningmängder flödar. Jag anser att Onecoin borde ta tag i detta så att rutinerna blir godkända.

2. Vet ej. Fråga Onecoin. Jag har bara investerat.

3. Onecoin är en kryptovaluta. En central sådan till skillnad från Bitcoin som är decentraliserad.

4. Man kan köra:
<?php echo "<div class="joined-counter head-count color-red mb-35" data-value=".$number_of_members."></div>"; ?>

där $number_of_members är framräknat via sedvanligt databas-SQL, exempelvis med MySQL. Då ser det ut som att någon har skrivit in det i HTML-koden men egentligen är det framräknat på servernivå och sedan skickat ut till webbläsaren.

1) Med andra ord så bidrar du med dina investeringar (Se nummer 2) till endera penningtvätt och/eller brottslig verksamhet.
Bara på denna punkten borde t.o.m. ett klappmongo som du inse att man skall undvika detta som pesten

2) Ytterligare ett klappmongo svar. "Vet inte"....
Och ytterligare en punkt som t.o.m. borde få ett klappmongo som du att inse att man inte skall ha med företaget att göra.

3) Onecoin är ingen valuta - kommer heller aldrig att bli en valuta.
Och du besvarar inte frågan - som är/var
"Varför jämför sig Onecoin med Bitcoin konstant när det inte finns några likheter ö.h.t. emellan dessa två
(Saxat från Wikipedia)

"De flesta tidiga pengasystem baserades på vikten av ädelmetaller, framförallt silver och guld. Dessa är ursprunget till dagens mynt. Genom historien har dock många varor använts som valuta till exempel snäckskal, salt, djurhudar, stora stenar, tobak, boskap, cigaretter (i krigsläger) och fiskekrokar. Ofta har valutasystemet dock i första hand använts som en räkneenhet (myntmängden kan ha varit obetydlig i förhållande till den ekonomiska aktiviteten) eller som ett substitut för en icke-tillgänglig valuta (såsom i fallet med cigaretter)."
Pengar är ett gemensamt värderingssystem för varor och tjänster som är baserat på utbytbara och lagringsbara enheter, och som används som betalningsmedel. Vanligen består detta av mynt och sedlar vars värde delvis garanteras av en stat. I vardagligt tal uppfattas pengar som kontanter, men till begreppet hör även andra godkända betalningsmedel.

Så länge du inte kan betala med Onecoin så är det bara siffror på en skärm och ingen valuta.
Så lägg ner att kalla det en valuta

4) Anropet till en databas skulle kunna se ut så , men med anledning av att dom fejkar sin egna påhittade kurs , så fejkar dom även antalet members (Som inte reflekterar indviduella medlemmar - utan konton)

Så , om vi tittar på dina 3 klappmongosvar 1-3 så har du inte kommit med ett skit - du har snarare bevisat för samtliga i tråden att du är ett riktigt äkta klappmongo

Med dina svar så har du nu bevisat att du tycker att man skall satsa pengar i ett företag...

1) Som inte får ha ett enda bankkonto i något land p.g.a. misstankar om Penningtvätt och/eller brottslig verksamhet. (Kom ihåg nu , att för att spärra denna möjlighet så skall bankerna verkligen ha torrt på fötterna då dom kan riskera grova skadestånd annars)

2) Som har anställda som begår brott (Grova - Ruja kom undan p.g.a. uppgörelse + moraliska grova) men dessa individer arbetar kvar som ansiktena utåt för företaget.

3) Som ger falska förhoppningar att Onecoin är en valuta trots att det inte går att använda som betalmedel. (Som är definitionen av en valuta....)

Punkt 4 får du halvt rätt på faktiskt , men å andra sidan så handlar inte den punkten om Onecoin utan mer om kodning för hemsidor....
Citera
2016-12-16, 19:48
Medlem
Treo2s avatar
En sak är säker. Avprogrammerare mot sektbeteende är ett framtidsyrke.

#liketothink du lyser upp den trista gråa vardagen med helt osannolika utspel. Väl i klass med #Loser71

Ken Labil "LEVEL 7 EDUCATION IS RELEASED " GRAtTIS bara €27,530.
Citera
2016-12-16, 20:07
Medlem
Citat:
1) Med andra ord så bidrar du med dina investeringar (Se nummer 2) till endera penningtvätt och/eller brottslig verksamhet.

Jag tar mitt ansvar och sköter mina deklarationer. Alla jag känner till sköter dessutom sina deklarationer så vitt jag vet. Som sagt, penningströmmar via konton går att spåra för polis och myndigheter så det är bäst att sköta sig. Har aldrig hört talas om att någon betalat med typ en påse med sedlar. Allt går via bankkonton i banker. Har även fått gift codes via toppar i Sverige som jag betalat via bankkonton och de har registrerade bolag de använder för detta.

Citat:
4) Anropet till en databas skulle kunna se ut så , men med anledning av att dom fejkar sin egna påhittade kurs , så fejkar dom även antalet members (Som inte reflekterar indviduella medlemmar - utan konton)

Förvisso kan man alltid granska antalet medlemmar, men kursen är inte fejkad. Det är snarare så att Ruja sätter den i växande takt beroende på difficultyn. Det finns ett matematiskt samband mellan kursen och svårighetsgraden. Tanken är att det finns en begränsad mängd Onecoins, i skrivande stund är det väl 120 miljarder mynt (?), och det bör bli svårare och svårare att hitta Onecoins i ett "tänk" att simulera värdefulla grundmetaller av typen guld, olja etc som det också finns mindre av desto mer man hittar. Desto större svårighetsgrad (difficulty), desto högre kurs. Hur denna kurs blir när allt släpps fritt är en helt annan femma.
Senast redigerad av liketothink 2016-12-16 kl. 20:15.
Citera
2016-12-16, 20:08
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Däremot är det inte helt lätt att sälja sina onecoins nu eftersom många antagligen vill göra vinsthemtagningar, därför blir många ordrar EXPIRED i stället för EXECUTED. Detta tyder på stort säljtryck.

På en normal marknad, där alla vill sälja men ingen vill köpa, så kollapsar valutan direkt och blir värdelös. Det funkar likadant i aktievärlden. Du kan ha ett företag som är värt flera miljarder, men om ingen vill ha aktier i det så sjunker företagets värde till noll direkt på börsen.
Ägarna kan sälja sina maskiner och inventarier och få tillbaks sina investeringar, men aktieägarna (dvs de som köpt onecoins, i jämförelse) förlorar HELA sin investering rakt av.

Citat:
Det mest sannolika när Onecoin släpps för fri marknadshandel är att den kommer att sjunka rejält eftersom många antagligen vill sälja och göra vinsthemtagningar, ca 30-60 % sänkning av kurs skulle inte förvåna mig.

Samma sak där. Om inte ens folk I systemet är intresserade av att köpa onecoins av andra medlemmar idag, hur förväntar ni er då att folk utanför systemet skall vara intresserade när den släpps fri på marknaden?

Era medlemmar TROR ju på onecoins fortfarande. Det gör inte marknaden.

Direkt när onecoins släpps ut på marknaden så kommer värdet att sjunka till NOLL direkt, för att, om ni lyckas ragga intressenter UTANFÖR onecoins sektmarknad, sakta sakta öka i pris i takt med att intresset för "enkronan" ökar.
Citera
2016-12-16, 20:19
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Jag tar mitt ansvar och sköter mina deklarationer.

Du har fortfarande inte svarat på HUR du kan deklarera och skatta för 810% värdeökning på dina coins utan att först ha SÅLT dem?

Citat:
Förvisso kan man alltid granska antalet medlemmar, men kursen är inte fejkad. Det är snarare så att Ruja sätter den i växande takt beroende på difficultyn.

Fast om Ruja sätter kursen så ÄR den ju fejkad, eftersom alla valutors kurser idag sätts av marknaden, via efterfrågan.
HUR kan en valuta som inte efterfrågas utan istället får expirerade säljorders, ÖKA i värde?

It makes no sense.

Citat:
Det finns ett matematiskt samband mellan kursen och svårighetsgraden.

Det enda matematiska samband som kan dras för onecoins kurs är löpande hårdvarukostnad och löpande elräkningskostnader i relation till antal coins som minats.

Formeln är följande:

[Hårdvarupris + elräkningspris]/[Antal minade coins]=[det faktuella värdet per coin]
Citera
2016-12-16, 20:27
Medlem
Citat:
Era medlemmar TROR ju på onecoins fortfarande. Det gör inte marknaden.

Eeh... uppenbarligen tror marknaden på detta eftersom Onecoin expanderar enormt, i synnerhet i Asien.

Citat:
Du har fortfarande inte svarat på HUR du kan deklarera och skatta för 810% värdeökning på dina coins utan att först ha SÅLT dem?

Håller helt med om att det rör sig om en s.k. teoretisk uppgång, dvs den är inte förverkligad och överförd till mig. En del av min investering har jag fått tillbaks via bonusar som andra dragit in åt mig och via Onecoins jag sålt, men jag har inte fått igen hela min investering än. Men om jag räknar på värdet av Onecoinkursen i dag och de antal mynt jag har så är uppgången ca 810 % efter skatt.

Hur detta slutar står skrivet i himlen. Går kursen upp rejält vid kanske 2020 i en marknadsbaserad miljö så kammar jag hem många miljoner kan jag säga, i annat fall var det en mindre bra investering. Så är det med investeringar.

Ingen vet förrän pengarna är på ens personliga bankkonto. Skattat och klart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in