Citat:
Ursprungligen postat av
gurkelurkan
Vad är det för förståelse du söker? Nu lider allihop av grav minnesförlust och därför kommer ingen ihåg sen vad som skrevs här om dom skulle råka läsa.
Det enda exceptionella idet här mordet är att det var elva personer inblandade. Bara i år har det begåtts brott som enligt min åsikt är betydligt värre. Det är många här som uttryckt att de vill få en förståelse. Personligen skulle jag nog mer säga att jag är nyfikna på att veta bakgrunden om de inblandade.
Alla här kallar dem drägg, mongo etc (och jag håller med) men innan det här hände hade de en umgängeskret, de hade vänner. Eller?Hur uppfattades de då? Någon beskrev igår DM och hur han behandlat sin "vän" men varför har folk då umgåtts med honom? Genom att få veta mer om individernas personligheter kan man bättre förstå hur gruppen fungerade och mordet kunde ske. Däri ligger mitt intresse.
Huruvida de åtalade skulle läsa och ta illa upp rör mig inte i ryggen. Mitt inlägg var främst ett svar på din kommentar om "är det inte bra att vi får veta vilket avskum som finns och hur dom lever".Det har diskuterats i tråden både innan och efter att FUPen släpptes så jag tror inte att någon missat det och efter ett visst antal inlägg blir det lite tröttsamt. Denna typ av människor finns i varje större stad i Sverige. Det finns ingenting unikt i det.
Det är MIN åsikt men som någon sa, det är en mängd olika typer av människor här på FB och alla har olika åsikter och skäl till att vilja läsa och skriva här. Det är tex ganska uppenbart att du och jag inte är särskilt lika.