2016-12-15, 10:39
Medlem
Doctors avatar
Ljudklipp med JH:
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=161&artikel=6575473
Citera
2016-12-15, 10:49
Medlem
mejdejmejdejs avatar
Pinsamt dåligt ljugande från herr JH!

Edit: Och åklagaren har en grymt trevlig röst och dialekt! Han skulle passa som ljudboksröst!
Citera
2016-12-15, 10:56
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor
Ljudklipp med JH:
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=161&artikel=6575473
JH verkar inte vara en försvarares drömklient direkt. Hade varit enklare att bara förnekat, "det var inte jag". Det blir inga större problem för domstolen att fälla i detta tror jag.
Citera
2016-12-15, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor

MB ska alltså ha sagt till DM att han avslutat Maddes liv.

Tror att DM sa (i förhör) att MB kom till lägenheten och sa att Madde var död och att DM därefter höll för öronen för att slippa höra/veta. Han sa även att han, efter att MB gått, sagt till EA att han inte ville veta någonting om vad MB sagt.

Jag vidhåller att jag är tveksam till huruvida DM ska dömas för att han känt till mordplanerna. Han är ju så att säga "lite efter". Det hade varit en helt annan sak om han varit åtalad för mord men han står åtalad för att inte ha talat om vilka planer som fanns.

Å andra sidan kanske han är en riktigt obehaglig människa så de som känner honom får gärna säga mot mig. Jag skulle gärna få en klarare bild av honom.
Citera
2016-12-15, 16:42
Medlem
D.M är en usel patrask människa.
Kommer ihåg att han skröt om att han brukade supa ner Madde och låta sina kompisar sätta på henne för att sedan när dom var klara upplysa dom om att hon var en opererad man enbart för att hon skulle få skit.
Vet att Mogge som han hjälpte att flytta var en av dom som har utnyttjat henne sexuellt.
D.M är en jävla fegis som när han fick en örfil sprang hem utan skor mitt i vintern och en örfil för att man blåser folk på pengar är ett rätt lindrigt straff för en blåsbög och kompistjuv.
Hoppas slöddret får sitt rättmättiga straff synd bara att dom inte kan dömas till döden.
Citera
2016-12-15, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sickfuck666
Kommer ihåg att han skröt om att han brukade supa ner Madde och låta sina kompisar sätta på henne för att sedan när dom var klara upplysa dom om att hon var en opererad man enbart för att hon skulle få skit.
Vet att Mogge som han hjälpte att flytta var en av dom som har utnyttjat henne sexuellt.
D.M är en jävla fegis som när han fick en örfil sprang hem utan skor mitt i vintern och en örfil för att man blåser folk på pengar är ett rätt lindrigt straff för en blåsbög och kompistjuv.
Hoppas slöddret får sitt rättmättiga straff synd bara att dom inte kan dömas till döden.

Oj! Ja, vad säger man nu då... Vilken vidrig människa. I skenet av den berättelsen kan jag mycket väl tänka mig att han "sålde" henne för 5000kr.

I stand corrected
Citera
2016-12-15, 18:02
Medlem
Vilken soppa. ...knappast svårt att lösa. Men tyckte att eftermiddagen i dag var jobbig och vissa av (publiken grät. ) morgon dagen blir nog ännu värre. Och hoppas nu att alla vittnen säger allt dem vet och hört. Sen 2 dagar till nästa vecka så skall detta vara klart.
Citera
2016-12-15, 18:19
Medlem
Citat:
FY - 'ännu värre-att få veta att brottsoffret blivit våldtagen också- hon uppmuntrades alltså att dricka sig full för att de sedan skulle ha lite kul-
alltså man har trott att brottet och mordet är det värsta -men nu sipprar alltså fram ännu mer förnedrande handlingar mot brottsoffret. Riktigt hemskt. Sadism-kan man kalla det.
Citera
2016-12-15, 20:28
Bannlyst
Citat:

Jeezus tap dancing christ.

När man tror att det inte kan framkomma mer äckel och filth ur det här gänget så.... se goddag då...
Citera
2016-12-15, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zudden77
Vilken soppa. ...knappast svårt att lösa. Men tyckte att eftermiddagen i dag var jobbig och vissa av (publiken grät. ) morgon dagen blir nog ännu värre. Och hoppas nu att alla vittnen säger allt dem vet och hört. Sen 2 dagar till nästa vecka så skall detta vara klart.
Berätta vad som sas och hände och hände om du var där.
Citera
2016-12-16, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mova
Jag mår illa när jag tänker på hela historien, men minst lika illa mår jag när jag läser alla osmakliga och onödiga uttalanden om hur de inblandade lever, hur de ser ut och vilka eländiga människor de är. En anledning till att det går fel i livet för många är mobbing - och där är ni flera som borde känna er skyldiga utifrån det jag kan läsa... Hur svårt ska det vara att hålla sig till saken?
Vad tycker du att vi ska skriva då? Är det inte bra att vi får veta vilket avskum som finns och hur dom lever? Nu fattar man att det är utvecklingsstörda knarkare som fått gått lösa alldeles för länge. Dessutom visar det sig att äcklet låtit folk våldta Madde för kanske några pissljumma öl eller vad det nu kan vara. En burk vita bönor i tomatsås? Om det blir för jobbigt, läs på något annat forum där dom framstår som hjältar och gourmander.
Senast redigerad av gurkelurkan 2016-12-16 kl. 00:47.
Citera
2016-12-16, 01:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Vad tycker du att vi ska skriva då? Är det inte bra att vi får veta vilket avskum som finns och hur dom lever? Nu fattar man att det är utvecklingsstörda knarkare som fått gått lösa alldeles för länge. Dessutom visar det sig att äcklet låtit folk våldta Madde för kanske några pissljumma öl eller vad det nu kan vara. En burk vita bönor i tomatsås? Om det blir för jobbigt, läs på något annat forum där dom framstår som hjältar och gourmander.

Fast du är väl den sista som ska kommentera andra användare och be dom läsa andra forum om detta inte passar. Du hackade ju på mig när jag hade en åsikt du inte drog jämnt med.
OnT när är sista rättegångsdatum satt, någon som vet?
Senast redigerad av metamfetaminist 2016-12-16 kl. 01:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in