2016-11-27, 16:37
Medlem
Doctors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurituri
....och imorgon fortsätter rättegången. Det ska bli spännande att höra fortsättningen! Var det Mats Hedin som skulle förhöras?

Nej:
28/11 MB
29/11 AL+MJ
Citera
2016-11-27, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Sluta sätta munkavle på andra postare! Vad en del av er tycker att man inte "bör" spekulera i, är helt ointressant. I denna tråd är alla postare fria att spekulera och ha teser i fallet. Om ni inte står ut med att alla frågor som berör topic, är tillåtna att spekulera i, håll er till Familjeliv, eller sladdra på valfritt kafferep med folk som tycker exakt likadant som er själva. Det vissa postare här inte verkar fatta, är att de inte "äger" Flashbacktråden om mordet på Madeleine Delbom. VAR OCH EN HAR RÄTT TILL SIN EGEN ÅSIKT I FALLET, UTAN PERSONLIGA PÅHOPP OCH FÖRLÖJLIGANDEN!

Sedan är jag glad för att hetsen mot MGM har tonats ned en aning, ett tag var det som en lynchmobb, särskilt från vissa postare, som nu har lugnat ner sig betydligt. Tidigare gick det knappt att diskutera fallet för all känslogegga. Jag blev påhoppad gång på gång, för att jag spekulerade i ämnet. Är det topic, så är det godkänt. Punkt.

Exmaken tillhör topic, eftersom han är involverad i fallet. Han gick tidigt ut i media och bedyrade hur genomgod och änglalik Madeliene var, och det spädde på mobben mot MGM. Nu vet vi (enligt FUP) att Madeleine inte var någon ängel. Varför var han så ivrig att gå ut med denna bild? Det tycker jag skorrar betänkligt. I VB var han betydligt mer återhållsam.
Du motsäger dig själv,nu.
Men -vilken av MGM-anser du ha blivit utsatt för mobben?
Citera
2016-11-27, 16:55
Medlem
mainfurers avatar
Orkar inte ögna genom 512 sidor men förekommer någon PJ i detta fall? En välkänd figur i Långshyttan
Citera
2016-11-27, 17:35
Medlem
Doctors avatar
Angående det om någon i gänget hade haft sex med Madde så säger MB så här i förhör:

F2:Ja, så du har aldrig haft någon relation på det viset till Madde, eller?
H:Nej, nej, nej

F2: Nej. Är det någon annan som haft det i gänget?
H: Om man ska gå efter det folk säger, så har Jocke haft någonting med Madde.

F2: Något sexuellt?
H:Mmm

F2: Men det vet du inte.
H: Jag vet inte nå. Madde har sagt det själv faktiskt.

F2: Har det varit en engångsföreteelse eller har de träffats några gånger, eller?
H: Det vet jag inte.

F2:Nej
H: Men Madde har sagt att hon varit med honom och H*ssling har väl mestadels sagt det

F2:Att?
H:Någon har vart med henne.

Huvudprotokoll s577 (s595 i pdf)
Citera
2016-11-27, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor
Angående det om någon i gänget hade haft sex med Madde så säger MB så här i förhör:

F2: Har det varit en engångsföreteelse eller har de träffats några gånger, eller?

H: Men Madde har sagt att hon varit med honom och H*ssling har väl mestadels sagt det

Precis-någon har sagt... vips så blir det en sanning. Vi är tänkande individer och köper inte halvfärdiga rykten, rakt av. Jag vill ha bättre bevisning än sånt löst käring-prat.
Citera
2016-11-27, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TbbW
Tänk om DM och hans kompis är inblandad mer än Dan vill medge. Kompisen som han umgås med på fejjan är ju också skyldig Madde pengar. Jag skulle vilja veta mer om denne kompis och DM och hur de har varit involverade i Madde.
Vet du något? För att det skulle vara exmaken känns lite långt borta.
Har någon upplysningar om DL? Han är skyldig M pengar
Det är mycket troligt att fler personer har lånat pengar av offret, gänget/de som börjat låna har väl tipsat andra, att det går bra att låna av M.D
Och det har också framkommit att flera av M.D, andra vänner, berättat att de lånat.
Även Dan har medgivit att han lånat pengar, och säkert Dans egna kompisar har lånat.
Allt lär finnas dokumenterat. Det kan väl bli en egen utredning kring dessa personer.
Det är nu en mordrättegång och det handlar i första hand om gängets lån till offret.
Citera
2016-11-27, 18:11
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Du motsäger dig själv,nu.
Men -vilken av MGM-anser du ha blivit utsatt för mobben?

Läs denna tråd från början. Det finns oräkneliga inlägg som kommenterar flertalet MGM utseenden och beteenden, sida upp och sida ner, det har gottats i smutskastningen något helt otroligt. Om du inte själv kan se det, är det bara att beklaga.

Tidigt i tråden tog jag upp möjligheten att det kunde finnas sexuella relationer, som en orsak till mordet. Det verkar som att den person som urskiljningslöst högg Madeleine och skar upp hennes hals, JH, även haft en sexuell relation med henne. När Madeleine dragits ut ur bilen upplever flera att hon fortfarande lever. Vad hade hänt om JH inte hade huggit så urskiljningslöst? Hade de stannat upp? JH är den som i handling tveklöst visat starkast ursinne och hat gentemot Madeleine. Han verkar haft väldigt bråttom att hugga. Nu kommer jag inte ihåg vilka två som aktivt ströp Madeleine i bilen, var inte en av dem JH, och den andra förövaren hans bror, DVW?

Citat:
Ursprungligen postat av Doctor

Citat:

Senast redigerad av Passepartout 2016-11-27 kl. 18:16.
Citera
2016-11-27, 18:15
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Läs denna tråd från början. Det finns oräkneliga inlägg som kommenterar flertalet MGM utseenden och beteenden, sida upp och sida ner, det har gottats i smutskastningen något helt otroligt. Om du inte själv kan se det, är det bara att beklaga.

Tidigt i tråden tog jag upp möjligheten att det kunde finnas sexuella relationer, som en bidragande orsak, till mordet. Det verkar som att den person som urskiljningslöst högg Madeleine och skar upp hennes hals, JH, även haft en sexuell relation med henne. När Madeleine dragits ut ur bilen upplever flera att hon fortfarande lever. Vad hade hänt om JH inte hade huggit så urskiljningslöst? Hade de stannat upp? JH är den som i handling tveklöst visat starkast ursinne och hat gentemot Madeleine. Han verkar haft väldigt bråttom att hugga. Nu kommer jag inte ihåg vilka två som aktivt ströp Madeleine i bilen, var inte en av dem JH, och den andra förövaren hans bror, DVW?
JH och DVW stämmer. Men bröder är de väl inte.
Citera
2016-11-27, 18:36
Medlem
KattPerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mainfurer
Orkar inte ögna genom 512 sidor men förekommer någon PJ i detta fall? En välkänd figur i Långshyttan
Nej, Hokkanen och Hedin från långshyttan.
Citera
2016-11-27, 18:37
Medlem
Citat:
ok.

Tidigt i tråden tog jag upp möjligheten att det kunde finnas sexuella relationer, som en orsak till mordet. Det verkar som att den person som urskiljningslöst högg Madeleine och skar upp hennes hals, JH, även haft en sexuell relation med henne. När Madeleine dragits ut ur bilen upplever flera att hon fortfarande lever. Vad hade hänt om JH inte hade huggit så urskiljningslöst? Hade de stannat upp? JH är den som i handling tveklöst visat starkast ursinne och hat gentemot Madeleine. Han verkar haft väldigt bråttom att hugga. Nu kommer jag inte ihåg vilka två som aktivt ströp Madeleine i bilen, var inte en av dem JH, och den andra förövaren hans bror, DVW?
Med den flagglinan hårt ådragen, så hade förmodligen offret ändå skadats till döds.
Kanske drog de åt snaran kring halsen i tio femton minuter,det har inte sagts i detalj, hur lång tid de ströp. Men kallblodiga och fokuserade att strypa var dessa fyra, som deltog i strypningen på olika sätt.
Men J.H är den som visade mest raseri/ursinne.Hon hade nog dött av strypningen, även om de inte använt kniv.
Senast redigerad av moshes 2016-11-27 kl. 18:43.
Citera
2016-11-27, 18:48
Moderator
OYs avatar
Inköp av kniv och flagglina talar för att strypning och knivvåld ingick i mordplanen, således bör dödandet ha inletts med strypning och avslutats med knivvåld, jag tror att åklagaren vill visa att mordet började i bilen och slutade på marken, en utdragen avlivning, samtliga i bilen ska dömas för mord.

Alternativet är att de som använde flagglinan döms för mordförsök, och JH döms för mord, jag tror inte att åklagaren siktar på att det blir så, han vill se att fler än JH döms för mord.
Citera
2016-11-27, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Inköp av kniv och flagglina talar för att strypning och knivvåld ingick i mordplanen, således bör dödandet ha inletts med strypning och avslutats med knivvåld, jag tror att åklagaren vill visa att mordet började i bilen och slutade på marken, en utdragen avlivning, samtliga i bilen ska dömas för mord.

Alternativet är att de som använde flagglinan döms för mordförsök, och JH döms för mord, jag tror inte att åklagaren siktar på att det blir så, han vill se att fler än JH döms för mord.
ja strypningen i sig kunde ha varit dödande. Sparken som Peo kände bak stolsryggen, kan ha varit reflex från offret. Hade de bara lämnat henne ifred så hade hon nog ändå dött. Strupe och struphuvud skadat, kanske var offret opererad också där, sedan tidigare så strupe halsparti var extra skört.
Alla dessa fyra har deltagit i mordet. Så är det bara. Någon ropade- när dödsrosslingen? hördes
hon lever
sa inte någon också, då- Gör någonting?
Senast redigerad av moshes 2016-11-27 kl. 19:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in