2016-11-28, 01:39
Medlem
Efter att ha skummat tråden så tror jag att de enda artisterna eller kompositörerna som har klarat sig
är bach, mozart och kanske chopin....inte för att alla tycker om dom utan för att folk när de läser "överskattad" beskriver vilken musikstil de inte tycker om och vilket band som är störst inom den musikstilen.

skulle själv ha en lång lista på artister som jag inte tycker om med den definitionen.

lite förvånad att de inte har varit mer dansband,typ sven-ingvars och tysk umpa-umpa musik som inlägg...men de kanske inte är under/lagom/överskattade. De är helt enkelt inte "skattade" överhuvudtaget....iallafall inte som musik...fokus är la på "dans"

Men om man istället pratar hantverksmässigt så finns det mer "fusk" nuförtiden tycker jag massproducerat och gjort enligt "recept"

milli-vanilli får bli mitt bidrag....
Citera
2016-11-28, 02:39
Medlem
Nurjenfs avatar
försvann lite in i rappen. är inte den lite skapad av sköna negrer med intern distans till egna situationen och hur dom hanterar denna. när nån kommer in och ska "peaka" rappen så slår det givetvis igenom men alla som hejar på och konsumerar har missat konceptet. En talented try hard som lyckats, jo visst. men det var inte det som var grejen.

Så kombinationen åskådare som konsumerar grejen men som egentligen inte hör till den kulturen och därav konsumerar fel, vilket leder till urvattning av hela konceptet. Musiken ska inte stå på egna ben, men konsumtionen gör så att den gör det och förvillar. Det är det som är grejen. och det är det som är kruxet.

så jag testar att säga Eminem även om jag tycker låtarna är bra. Men det är lite som att titta på Aladdin Asken., ju längre man funderar så kan man alltid hitta nån situation där man kan förstå att nån personvid den tidpunkten och miljön kan föredra eller tycka att den chokladen är perfekt. Jag tror ju egentligen inte att så många är överskattade, många som rabblas upp är ju för länge sedan, skulle dom köra igen genomgående så skulle det inte dröja länge tills dom blev rankade på nytt på ett ärligt vis. Därför pausar dom oftast och kommer aldrig mer tillbaka mer än nån enstaka gång. Att därför säga att den eller den är överskattad kan många gånger bygga på okunskap kring varför dom blev stora, det behöver ju inte ha varit muskaliskt... Eftersom musik står inte på egna ben. borde**

~
Senast redigerad av Nurjenf 2016-11-28 kl. 02:50.
Citera
2016-11-28, 11:21
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Queensryche
Queensr˙che? Hur kan de vara överskattade? I princip alla är ju överens om att de har dragit ner sig själva i smutsen och sabbat sitt rykte totalt. Deras material från 80-talet må vara hyllat, men de har förlorat hur många anhängare som helst på senare år.
Citera
2016-11-28, 11:32
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheNarrowMargin
Queensr˙che? Hur kan de vara överskattade? I princip alla är ju överens om att de har dragit ner sig själva i smutsen och sabbat sitt rykte totalt. Deras material från 80-talet må vara hyllat, men de har förlorat hur många anhängare som helst på senare år.

Jag utgår från hur de sågs på förr, att Operation Mindcrime skulle vara nån sorts hårdrockens Sgt Pepper och att de ansågs viktiga. Detsamma gäller Def Lepards Hysteria.
Men jag är lite ute och yrar, för här pratar jag mer om specifika album och inte band (dessutom kan jag nada om "heavy metal").

Överskattat: Immortal
Citera
2016-12-15, 23:52
Medlem
Sting är den klart sämsta artisten.
Vilken jävla skit....
Total avsaknad av talang
Får mig att spy
Citera
2016-12-16, 07:10
Medlem
Kent, Håkan Hellström och Zara Larsson.
Citera
2016-12-16, 07:41
Medlem
zerxezs avatar
Laleh är hypad eftersom det råder en hipsterfeminist-agenda i det här landet där man ska köra ner mediokra kvinnliga artister i halsen på oss dag efter dag i media (zara larsson, tove lo, little jinder, miriam bryant, icona pop, silvana imam etc). Samtidigt blir artister som inte gör någon grej av att vara kvinnor utan bara låter musiken tala för sig själv (Maria Andersson) ignorerade. Pinsamma one hit wonders som Zara Larsson blir benämnda nästa Beatles (eller har vi inte någon betahanejournalist som vågar dra till med BÄTTRE än gubbpatriarkatets Beatles?) för att de "vågar" prata om mensblod. Och Håkan Hellström ska väl hyllas för att han tweetar om bromsspår i kallingarna, analklåda och flensost?
Citera
2016-12-17, 01:28
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stalinjosef
Sting är den klart sämsta artisten.
Vilken jävla skit....
Total avsaknad av talang
Får mig att spy

Att han skulle vara i avsaknad av talang är bara enfaldigt. Jag vet att en del tycker att han kylig och introvert osv, och det kan jag delvis förstå, men talanglös, knappast.
Citera
2016-12-17, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Att han skulle vara i avsaknad av talang är bara enfaldigt. Jag vet att en del tycker att han kylig och introvert osv, och det kan jag delvis förstå, men talanglös, knappast.

http://www.npr.org/templates/story/story.php?storyId=15353192
Citera
2016-12-17, 19:49
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:

Vem bryr sig. Texten till "Every breath you take" är briljant. Ännu mera så eftersom så många missförstår texten.
Citera
2016-12-17, 22:25
Medlem
Oakenshields avatar
Citat:

Vad fan är speciellt fel med de där raderna från Fields Of Gold? Då har det väl skrivits enormt mycket sämre texter. Vilket jävla trams. Burbank verkar ha en personlig aversion gentemot Sting. Hittade han verkligen inget sämre att störa sig på?
Citera
2016-12-17, 22:38
Medlem
alisvenssons avatar
Håkan Hellström trallala lilla molntuss...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in