2016-08-09, 05:59
Avslutad
Om vi tittar på dagens artister så måste jag sägq att Samir & Viktor är otroligt överskattade. Två talanglösa pajasar.
Citera
2016-08-09, 21:57
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martensite
Om vi tittar på dagens artister så måste jag sägq att Samir & Viktor är otroligt överskattade. Två talanglösa pajasar.

Fast vem överskattar dem? 11-åriga tjejer? De hittar nog en riktig musiksmak med tiden. Samir och Viktor ät dåliga - inte överskattade. Dålig och överskattad är inte samma sak.
Citera
2016-08-09, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Queen däremot. Och jävla The Doors. Och Hendrix.

Det där med Queen är alltid knepigt. Queen var ju helt oerhört fantastiskt stora, skickliga, genreöverskridande, banbrytande och musikaliska - att säga någonting annat är ju direkt fel. Problemet med ett sådant band blir ju att folk börjar riva fram varenda superlativ som finns i hela ordboken. Ett band som är så stora blir därmed, per automatik, också överskattade när de slår igenom på tillräckligt bred front.

Att legenden om Queen cementeras genom att Freddie Mercury knullar till sig AIDS och kolar medan bandet ännu inte har börjat sett toppen av succén, gör ju också att de tillskrivs helt orimliga proportioner för populärkulturen.

Kort och gott - ja, de är nog lite överskattade men samtidigt så är det en naturlig följd. Samma gäller väl för dina andra kandidater plus Pink Floyd typ.
Citera
2016-10-16, 03:18
Medlem
Veniconess avatar
Bruce Springsteen. Utan tvekan.

Ytterst enkel, basal treackordsrock med sentimentala, naiva amerikansk-patriotiska texter.

Stör mig även på att den där "Ullevikonserten" 1985 gång på gång omtalas i media som något i särklass, som en av de största musikhändelserna i svensk historia. Vad var egentligen så speciellt med den? Finns det någon här som var på ovan nämnda konsert och kan ge en kommentar?

Sveriges motsvarighet till Springsteen, Ulf Lundell, är 1000 gånger bättre med texter ljusår bättre än Bruce's barnramsor och melodier som faktiskt går att lyssna på. Med detta sagt så ska jag erkänna att jag inte ens är något större fan av Uffe, men han har gjort en del låtar som är helt okej.
Senast redigerad av Venicones 2016-10-16 kl. 03:21.
Citera
2016-10-16, 18:09
Medlem
avrogados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venicones
Bruce Springsteen. Utan tvekan.

Ytterst enkel, basal treackordsrock med sentimentala, naiva amerikansk-patriotiska texter.
Håller med om att melodierna är enkla och då även tråkiga i mina öron men jag skulle nog inte påstå att texterna är amerikansk-patriotiska (ur ett statsperspektiv), men i vanlig ordning har jag säkert fel.
Citera
2016-10-31, 13:36
Medlem
VolvoSonetts avatar
Bruce Springsteen, alltid!
Med Led Zeppelin som god tvåa.

Därmed inte sagt att jag tycker någon av dem är dåliga, men ruskigt överskattade
Citera
2016-10-31, 15:10
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martensite

Utan tvekan den där kroknästa falsksångerskan som jag glömt vad hon heter. Näktergalen från Blåkulla har hon även kallats...eh vad heter hon, nu igen....Laleh. Kvasthilda på stereoider direkt från zigenarlägret i Rumänien.
Senast redigerad av Bullfetta 2016-10-31 kl. 15:18.
Citera
2016-10-31, 15:37
Medlem
Utan tvekan är dagens mest överskattade artist Laleh. Att henes mediokra, för att inte säga värdelösa musik kan få så mycket radiotid är för mig obegripligt.
Citera
2016-11-24, 23:57
Medlem
Storfetdases avatar
Finns bara för mycket.
Zara Larsson
Coldplay
Nickelback
Eminem
i princip allt som spelas på radio är ren skit.
Några bra band är:
Dire Straits
The Ramones
Citera
2016-11-26, 05:02
Medlem
Concubines avatar
Little Jinder, om vi snackar senaste året iaf.
Citera
2016-11-26, 05:24
Medlem
Håkan, Radiohead och i princip allt som betecknas 'indie'.
Citera
2016-11-26, 05:30
Medlem
Dofternas avatar
Ghost
NRBQ
BTO
Metallica
Queen
Queensryche
Bathory
Citera