2016-12-15, 23:41
  #8917
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Du ser ju hur hopplöst det är att ens försöka diskutera det där 😡

[quote=Hjortfelt|59313756]Tror det kommer vara en del funderande på framtiden när Linda åker runt till alla 8 bönderna. Verkade ju vara en del funderande på lösningar hos Per, Jennifer verkade ju irriterad på Charlie och Erik verkade just när Linda kom vara själv på gården. Linda sa ju nåt i stil med "jaha jag trodde det skulle vara en tjej här"

Jag tror definitivt att Linda kommer ta en sista chans att tjata på Erik om Sigrid och tvärtom...ser det framför mig..."men ni har det bra då nu?...helt säkert att det är så?....Du tycker Pål/Linnea är det ni drömt om...du tänker inte på Erik/Sigrid längre alls?"

Sen besöker hon ju även bönderna som fick dejta själva, men verkar inte varit så mycket framgångar där. förutom hos Andreas.....där blir det väl mer uppmuntrande ord till bönderna från Linda...."men se detta som en erfarenhet...ni är alla fantastiska män som snart kommer ha er kvinna hos er".

Så tror jag det blir. Hur tror du sista programmet blir??[/QUOT

Linda kommer säkert ta chansem att fråga om Erik och Sigrid en sista gång. Annars vet jag inte om det kommer bli så mycket till kärlek. För Erik och Linneas del tror jag att det kommer rinna ut i sanden, tror även det blir så för Per och Carola. Känns nästan som att Sigrid och Pål har bäst chans att lyckas. När det gäller Jennifer och Charlie har det ju varit klart från första början hur det kommer sluta.
Citera
2016-12-15, 23:42
  #8918
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Tror det kommer vara en del funderande på framtiden när Linda åker runt till alla 8 bönderna. Verkade ju vara en del funderande på lösningar hos Per, Jennifer verkade ju irriterad på Charlie och Erik verkade just när Linda kom vara själv på gården. Linda sa ju nåt i stil med "jaha jag trodde det skulle vara en tjej här"

Jag tror definitivt att Linda kommer ta en sista chans att tjata på Erik om Sigrid och tvärtom...ser det framför mig..."men ni har det bra då nu?...helt säkert att det är så?....Du tycker Pål/Linnea är det ni drömt om...du tänker inte på Erik/Sigrid längre alls?"

Sen besöker hon ju även bönderna som fick dejta själva, men verkar inte varit så mycket framgångar där. förutom hos Andreas.....där blir det väl mer uppmuntrande ord till bönderna från Linda...."men se detta som en erfarenhet...ni är alla fantastiska män som snart kommer ha er kvinna hos er".

Så tror jag det blir. Hur tror du sista programmet blir??

Fast Jennifer verkade inte irriterad på honom häromdagen då hon skrev på hans Facebook sida, vilken fin kille han är.
Citera
2016-12-15, 23:46
  #8919
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Ja hon gjorde fel val. Det är bara du som inte förstår det.

Jag tycker hon gjorde rätt val då hon inte hade dem rätta känslorna för David, som hon ju även sa i programmet.
Citera
2016-12-16, 00:17
  #8920
Medlem
zBr9s avatar
Då försöker vi igen. Den här gången med fokus på TV-programmet "Bonde söker fru", inte egna erfarenheter av att dejta bönder, egna tankar om bönder i allmänhet, eller vem som backar upp vem i tråden.

/moderator
__________________
Senast redigerad av zBr9 2016-12-16 kl. 18:40.
Citera
2016-12-16, 18:47
  #8921
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Jag tycker hon gjorde rätt val då hon inte hade dem rätta känslorna för David, som hon ju även sa i programmet.

Ja att välja Charlie var väl det minst dåliga alternativet.
Citera
2016-12-16, 21:14
  #8922
Medlem
[quote=AlexandraIda|59313823]
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Tror det kommer vara en del funderande på framtiden när Linda åker runt till alla 8 bönderna. Verkade ju vara en del funderande på lösningar hos Per, Jennifer verkade ju irriterad på Charlie och Erik verkade just när Linda kom vara själv på gården. Linda sa ju nåt i stil med "jaha jag trodde det skulle vara en tjej här"

Jag tror definitivt att Linda kommer ta en sista chans att tjata på Erik om Sigrid och tvärtom...ser det framför mig..."men ni har det bra då nu?...helt säkert att det är så?....Du tycker Pål/Linnea är det ni drömt om...du tänker inte på Erik/Sigrid längre alls?"

Sen besöker hon ju även bönderna som fick dejta själva, men verkar inte varit så mycket framgångar där. förutom hos Andreas.....där blir det väl mer uppmuntrande ord till bönderna från Linda...."men se detta som en erfarenhet...ni är alla fantastiska män som snart kommer ha er kvinna hos er".

Så tror jag det blir. Hur tror du sista programmet blir??[/QUOT

Linda kommer säkert ta chansem att fråga om Erik och Sigrid en sista gång. Annars vet jag inte om det kommer bli så mycket till kärlek. För Erik och Linneas del tror jag att det kommer rinna ut i sanden, tror även det blir så för Per och Carola. Känns nästan som att Sigrid och Pål har bäst chans att lyckas. När det gäller Jennifer och Charlie har det ju varit klart från första början hur det kommer sluta.


Ja hon lär ju inte kunna hålla sig från att säga nåt om Sigrid och Erik, är ju sista chansen för henne och då kan ju en sista smaskig rubrik skapas . Jo fast då får ju Sigrid inse att saker och ting även måste vara på hans villkor och inte bara så som hon vill.

Hur tror du slutet bli för de bönderna som fick dejta själva då??

Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Fast Jennifer verkade inte irriterad på honom häromdagen då hon skrev på hans Facebook sida, vilken fin kille han är.


Nej, det hon sa var väl "Är roligt att fler än jag kan inse vilken fin kille du är", efter att Charlie fått blommogram från någon annan tjej....så hon inser sig väl blåst men försöker ta det med ro och inser väl kanske att hon och Charlie inte var på samma nivå i livet.......
__________________
Senast redigerad av Moll-E 2016-12-23 kl. 18:36. Anledning: Samma som tidigare: missar "citera flera"-funktionen
Citera
2016-12-16, 21:17
  #8923
Medlem
[quote=Hjortfelt|59321415]
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda


Ja hon lär ju inte kunna hålla sig från att säga nåt om Sigrid och Erik, är ju sista chansen för henne och då kan ju en sista smaskig rubrik skapas . Jo fast då får ju Sigrid inse att saker och ting även måste vara på hans villkor och inte bara så som hon vill.

Hur tror du slutet bli för de bönderna som fick dejta själva då??

Känns lite tveksamt om Sigrid är beredd att ändra på sig för Påls skull. Hon vill nog gärna ha allt på sitt sätt. Kändes inte helt äkta på resan när alla verkade så lyckliga, har en känsla av att det finns mer under ytan som man inte fick se just då. Vet inte alls hur det blir, om det är något av paren som kommer fortsätta tillsammans.
Citera
2016-12-16, 21:23
  #8924
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Nej, det hon sa var väl "Är roligt att fler än jag kan inse vilken fin kille du är", efter att Charlie fått blommogram från någon annan tjej....så hon inser sig väl blåst men försöker ta det med ro och inser väl kanske att hon och Charlie inte var på samma nivå i livet.......

Charlie lär ju inte bli mindre populär efter att ha varit med i BSF, snarare tvärtom. Han gillar nog all uppmärksamhet han får. Känns ganska otänkbart att han skulle flytta hem till Jennifer och börja jobba på hennes gård. Han vill ju kunna resa, träffa kompisar och gå ut och festa och det är nog svårt för Jennifer att hinna med sådant. Tror inte att Jennifer är Charlies typ, varken till utseende eller personlighet. Har också svårt att se att de skulle kunna passa ihop rent praktiskt.
Citera
2016-12-16, 21:24
  #8925
Medlem
[quote=AlexandraIda|59321452]
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt

Känns lite tveksamt om Sigrid är beredd att ändra på sig för Påls skull. Hon vill nog gärna ha allt på sitt sätt. Kändes inte helt äkta på resan när alla verkade så lyckliga, har en känsla av att det finns mer under ytan som man inte fick se just då. Vet inte alls hur det blir, om det är något av paren som kommer fortsätta tillsammans.


Nej det verkar ju inte alls gått så bra för dem bönderna som fick dejta på egen hand.....

Tror inte heller Sigrid kommer vilja rucka på allt för mycket för Påls skull, hon kanske frångår sina egna vanor till en början, men sen när förälskelse ruset lagt sig så tror jag hon kommer återfalla i sina vanliga spår och Pål kommer hamna i andra eller tredje hand och det lär sen spricka.

Tror det finns massor under ytan och fler "skelett i garderoben" när det gäller somliga av paren och det man fick se på resan var nog till en stor del teater...iaf från somliga par.

Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Charlie lär ju inte bli mindre populär efter att ha varit med i BSF, snarare tvärtom. Han gillar nog all uppmärksamhet han får. Känns ganska otänkbart att han skulle flytta hem till Jennifer och börja jobba på hennes gård. Han vill ju kunna resa, träffa kompisar och gå ut och festa och det är nog svårt för Jennifer att hinna med sådant. Tror inte att Jennifer är Charlies typ, varken till utseende eller personlighet. Har också svårt att se att de skulle kunna passa ihop rent praktiskt.


Nej hans popularitet lär ju inte minska och han trivs säkert som fisken i vattnet med all uppmärksamhet, han vill ju synas och har därför gått från den ena dokusåpan till den andra. Nej jag tror Jennifer är dels för gammal och sen har hon nog inte det yttre som Charlie heller dras till. Det ska nog vara tjejer som Lina Illar eller My Martens om han får bestämma.

Hennes schema är ju fullt....han bor i Östersund.....han kommer nog inte bosätta sig där nej .....det var inte hans tanke heller från början....bara att få vinna.
__________________
Senast redigerad av Moll-E 2016-12-23 kl. 18:37. Anledning: Samma som tidigare: missar "citera flera"-funktionen
Citera
2016-12-16, 21:40
  #8926
Medlem
[quote=Hjortfelt|59321591]Nej hans popularitet lär ju inte minska och han trivs säkert som fisken i vattnet med all uppmärksamhet, han vill ju synas och har därför gått från den ena dokusåpan till den andra. Nej jag tror Jennifer är dels för gammal och sen har hon nog inte det yttre som Charlie heller dras till. Det ska nog vara tjejer som Lina Illar eller My Martens om han får bestämma.

Hennes schema är ju fullt....han bor i Östersund.....han kommer nog inte bosätta
sig där nej .....det var inte hans tanke heller från början....bara att få synas

Inga bra förutsättningar om man säger så 😉 Var ju mest kufar som sökte till henne så vem skulle hon välja om inte Charlie. Han var ju den som framstod som mest normal.
Citera
2016-12-16, 22:01
  #8927
Medlem
237s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hugelak90
Ja, men hur seriöst är programmet då? Och hur seriösa är bönderna? Det är det jag vill få fram.

Lämna det till en 90-talist att missförstå det mest självklara av koncept.

Alla har redan påpekat allting du missat och behöver veta. Bonde söker fru. Det heter inte taxichaffis söker fru, eller croupier söker fru. Bonde är denna showens grej. Utan gård, inget tema.

Och som alla påpekat, man lämnar inte bara en bondgård sådär, eller ens ett företag. Särskilt inte bara för att en 90-talist förätit sig på jämställdhets-tema i plugget.

LÄS vad de andra skriver människa.
Citera
2016-12-16, 22:07
  #8928
Bannlyst
Läste något på Guldvingens Facebook där en person frågade om han "vann" i Bonde söker fru. Han svarade glatt att "jag var den som var ensam kvar ja" och en smilegubbe. Känns verkligen som han ser det mer som en tävling än att hitta kärleken. Inte för att vara elak, men Jennifer är inte snygg eller attraktiv. Hon är även helt olik honom personligen. Charlie kan få en mycket snyggare tjej i hans egen ålder. Nu är ju inte utsidan allt men en hel del.

Jag är förvånad att han ens åkte tillbaka till hennes gård, för det verkade han ju göra, men han kunde väl inte bara dra med en gång. Såg nu på vinjetten när Linda kom dit och det såg ut som han var där då i alla fall, men det klipps ju hej vilt det vet man. Nu såg det ut som om Sigrid och Pål också var kära fortfarande, även Per och Carola.

Det märkliga är ju att Erik ångrar sin medverkan och det gör man ju knappast om man hittat kärleken via programmet och på Facebook-gruppen står det att Linnea bor på hans gård. Det är ett väldans fjäskande för Linnea i den slutna Bonde-gruppen och hon går in och svarar på i stort sett varenda kommentar som berör henne. Ja, även för dom andra "bönderna" med för den delen. Lite patetiskt att dom hyllas som Gudar för att dom söker kärlek i TV, inget enda negativt får skrivas om någon av dom.

Och konsekvenserna Linda pratat om har ju inte direkt visat sig än. Dom hade ju inte ens behövt dra upp Eriks och Sigrids knull-natt.

Skönt att denna säsong snart är över så man slipper se Sigrid Bergåkra, alias "blommor och bins" nuna varenda dag i kvällspressen och på tidningsomslagen. Hon är säkert jättenöjd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in