2016-12-15, 22:17
Medlem
hugelak90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Han gick väl på sin inre känsla och pratade fritt ur hjärtat och kände själv att det var det bästa han gjort. Då måste han väl få uttrycka det tycker jag. ....är ju flera som sagt liknande skar under programmets gång och där har det blivit relationer.....men då är väl dem också mentalt efterblivna......

Kläcker man ur sig nåt sånt, då är man mentalt efterbliven. "Jag är otroligt glad över att ha skrivit till dig, det ska du veta" hade varit mer rimligt att säga. Det andra är bara konstigt och skrämmande på alla möjliga sätt och vis...
Citera
2016-12-15, 22:20
Medlem
hugelak90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Nej, det är varken trångsynt eller egoistiskt utan realistiskt. Om nu brevskrivaren inte vill flytta så ska den inte skriva till programmet utan internetdejta och tidigt göra klart att flytt inte är ett alternativ.

Det är fortfarande väldigt egoistiskt av bönderna att dejta folk från hela landet och förvänta sig att de ska offra allt för en relation tillsammans, utan att själv ens tänka tanken. Oavsett format.

Med en sån inställning letar man inte heller efter kärlek utan bara efter umgänge.
Citera
2016-12-15, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hugelak90
Kläcker man ur sig nåt sånt, då är man mentalt efterbliven. "Jag är otroligt glad över att ha skrivit till dig, det ska du veta" hade varit mer rimligt att säga. Det andra är bara konstigt och skrämmande på alla möjliga sätt och vis...

Det kanske var det han menade men med sina egna ord....tycker inte det är ett dugg skrämmande eller efterblivet.
Citera
2016-12-15, 22:55
Medlem
hugelak90s avatar
Citat:
Det kanske var det han menade men med sina egna ord....tycker inte det är ett dugg skrämmande eller efterblivet.

Det är så extremt överdrivet på så många plan. Uttrycker man sig sådär då är det något som är fel.

Det kan ju också vara så att han menar allvar. Han anser att den veckan med Jennifer är det bästa som hänt honom. Och han är 34 år gammal. Vad har han då gjort under dessa 34 år som gör att en vecka med en tjej på en gård är det bästa han gjort? Förmodligen ingenting.

Han måste då leva ett helt brutalt tråkigt liv, och om han inte gjort något åt det under 34 år, varför skulle han då ändra sig i ett förhållande med Jennifer.
Citera
2016-12-15, 23:04
Medlem
[quote=hugelak90|59313385]Det är så extremt överdrivet på så många plan. Uttrycker man sig sådär då är det något som är fel.

Det kan ju också vara så att han menar allvar. Han anser att den veckan med Jennifer är det bästa som hänt honom. Och han är 34 år gammal. Vad har han då gjort under dessa 34 år som gör att en vecka med en tjej på en gård är det bästa han gjort? Förmodligen ingenting.

Han måste då leva ett helt brutalt tråkigt liv, och om han inte gjort något åt det under 34 år, varför skulle han då ändra sig i ett förhållande med Jennifer.[/QUOTE

Ja okej...jag tycker inte det behöver vara nåt fel alls för att man uttrycker sig så, och vet flera personer som varit i princip som David och sen efter ett tag har dem blommat ut och det har blivit hur bra som helst. Man kan ändra sig med rätt person och bli en annan när man väl känner tryggheten.
Citera
2016-12-15, 23:07
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Äkta? Vad var det med honom som var så "äkta"? Att hans mentala känslomässiga ålder gör han blixtförälskad i första tjej som visar honom uppmärksamhet? Han var ju så fruktansvärt tråkig. Jennifer hade förmodligen blivit lika deprimerad som David om hon varit i ett förhållande med honom. Han framstod ju som nästintill mentalt efterbliven.

Hade nog inte blivit många skratt i det där förhållandet. Jennifer hade sagt något roligt och David på sin höjt lett lite smått. David sög livslusten ur mig, och då såg jag bara "karln" via TV-rutan. Att leva i ett förhållande med honom måste vara fruktansvärt.
Jag förstår heller inte, man kan väl inte välja någon bara för att han är så snäll och bra, det ska väl finnas känslor med i spelet också, och det sa hon ju att hon inte hade?
Citera
2016-12-15, 23:14
Medlem
hugelak90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Hur rolig är du själv som håller på och klagar på David och kallar honom mentalt efterbliven? Är det verkligen ditt problem om han nu skulle leva ett brutalt tråkigt liv?

Nej, det är verkligen inte mitt problem. Jag skiter fullständigt i vad han gör...

Däremot hade det förmodligen varit ett problem för Jennifer om hon valt honom. Och därför valde hon inte honom. Och det valet förstår jag fullt ut och försvarar, när ni hävdar att hon gjorde fel val...
Citera
2016-12-15, 23:18
Medlem
Citat:
Nej, det är verkligen inte mitt problem. Jag skiter fullständigt i vad han gör...

Däremot hade det förmodligen varit ett problem för Jennifer om hon valt honom. Och därför valde hon inte honom. Och det valet förstår jag fullt ut och försvarar, när ni hävdar att hon gjorde fel val...

Ja och sen blev hon lämnad av ytliga playern Charlie så det var ju ett enormt bra val ......
Citera
2016-12-15, 23:22
Medlem
hugelak90s avatar
Citat:
Ja och sen blev hon lämnad av ytliga playern Charlie så det var ju ett enormt bra val ......

Så för att slippa bli lämnad av Charlie ska Jennifer gå in i ett tråkigt och deprimerande förhållande med en mentalt efterbliven herre i 35-års åldern?

Då är det nog bättre att bli dissad av Charlie och sen fortsätta sitt letande efter en annan man...
Citera
2016-12-15, 23:25
Medlem
Citat:
Så för att slippa bli lämnad av Charlie ska Jennifer gå in i ett tråkigt och deprimerande förhållande med en mentalt efterbliven herre i 35-års åldern?

Då är det nog bättre att bli dissad av Charlie och sen fortsätta sitt letande efter en annan man...

Vad är det som säger att David hade varit lika inbunden när han väl fick vara ensam med Jennifer utan TV.team och hela den biten?

Hon var ju dessutom rädd för kärleken innan Charlie fick henne att släppa sin gard och rädsla...nu lär väl rädslan vara än värre efter detta. Jag hävdar fortfarande att hon hade fått det bättre med David och där fanns det nåt att bygga på.
Citera
2016-12-15, 23:26
Medlem
Citat:
Står ganska klart för mig med vem som ska flytta i det läget. Den som flyttar har ju troligen sitt jobb i närliggande stad /större ort och får ändå sin "dos" av stadslivet.

Vad tror du händer nästa vecka? Det såg ut som Linnea inte var på gården när Linda kom dit. Bara hon inte ska börja fråga en massa om Sigrid igen 😕
Citera
2016-12-15, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Vad tror du händer nästa vecka? Det såg ut som Linnea inte var på gården när Linda kom dit. Bara hon inte ska börja fråga en massa om Sigrid igen 😕

Tror det kommer vara en del funderande på framtiden när Linda åker runt till alla 8 bönderna. Verkade ju vara en del funderande på lösningar hos Per, Jennifer verkade ju irriterad på Charlie och Erik verkade just när Linda kom vara själv på gården. Linda sa ju nåt i stil med "jaha jag trodde det skulle vara en tjej här"

Jag tror definitivt att Linda kommer ta en sista chans att tjata på Erik om Sigrid och tvärtom...ser det framför mig..."men ni har det bra då nu?...helt säkert att det är så?....Du tycker Pål/Linnea är det ni drömt om...du tänker inte på Erik/Sigrid längre alls?"

Sen besöker hon ju även bönderna som fick dejta själva, men verkar inte varit så mycket framgångar där. förutom hos Andreas.....där blir det väl mer uppmuntrande ord till bönderna från Linda...."men se detta som en erfarenhet...ni är alla fantastiska män som snart kommer ha er kvinna hos er".

Så tror jag det blir. Hur tror du sista programmet blir??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in