Citat:
Ursprungligen postat av
grelin1999
16 åring som retas med 14 åring för att tjata till sig sex har jag haft kompisar ("svenska") som gjort, och jag har haft tjejkompisar som råkat ut för det. So what, inte hela världen. "Våldtäkt" skulle jag inte kalla det. Finns värre saker än att en 16-åring tjatar till sig sex från en 14-åring.
Nu handlade det inte om tjat, utan om att hota sig till en kontakt och sedan puscha på när BO är i GM:s våld. Dessutom var de faktiskt två stycken, vilket gör det svårare för BO att freda sig. Den andre killen klarade sig juridiskt för att han varit under 15 år.
Jag har noterat i några liknande fall att det förekommer att killar försöker tjata sig till sex genom att hota med att sprida falska eller verkliga utsagor om en tjej, vilket tydligen i tonårskretsar fungerar bra i utpressningssyfte.
Från domen:
Citat:
Målsäganden har i det andra videoförhöret berättat att den kille som inte är Abdihafid Guled skrev till henne om att han ville knulla med henne och att hon svarade nej men att killen då skrev att han skulle sprida rykten om henne och att det var därför hon gick med på att träffas. Enligt målsäganden var det för att hon var rädd för att killen skulle sprida rykten som hon, efter att varit hem om och gått ut med hunden, gick till 4 H gården. Hon har i detta förhör berättat att hon först sade nej när killen ville att hon skulle suga honom på penisen men att han med sin hand tryckte ned hennes huvud och att hon sedan sög honom. Målsäganden har sagt att hon sade att hon inte ville även när hon skulle suga Abdihafid Guled.
Citat:
Målsägandens mamma har vidare berättat att målsäganden tidigare varit tillsammans med den kille som inte var Abdihafid Guled och att denne kille slagit målsäganden och spridit rykten om henne.
Citat:
Ursprungligen postat av
nothot
Han är minderårig, är det rätt att hänga ut honom?
Jag tycker inte man ska hänga ut minderåriga oberoende utav vad de gjort!
Uthängningar av brottslingar här kan även ses som en form av civil olydnad som en protest över att påföljderna för brottslighet är så låga. Som människa har man ansvar för sina handlingar.
Någon som vet den andre killens identitet?