Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2016-12-15, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Jag håller med dig, i detta fallet.

16 åring som retas med 14 åring för att tjata till sig sex har jag haft kompisar ("svenska") som gjort, och jag har haft tjejkompisar som råkat ut för det. So what, inte hela världen. "Våldtäkt" skulle jag inte kalla det. Finns värre saker än att en 16-åring tjatar till sig sex från en 14-åring.

Den som tror på att Sverige är ett oskyldigt land är naiv. Fråga era kvinnliga bekanter.

Som jag ser det finns det riktiga våldtäkter - det är när någon blir tagen med VÅLD.
Och så finns det "svenska" våldtäkter som kan vara lite vad som helst, typ som detta.
Tur att fler tänker, jag höll på att känna mig lite "tokig" där ett tag haha!!!
"man formas utav sin omgivning"
Citera
2016-12-15, 14:04
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Låter ju som sexuellt utnyttjande mer än våldtäkt. I lagen mening är det ju våldtäkt då hon är under femton, men i den "verkliga" världen verkar detta vara en trasig och lite av en slyna som gärna knullade...
Citera
2016-12-15, 14:23
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
16 åring som retas med 14 åring för att tjata till sig sex har jag haft kompisar ("svenska") som gjort, och jag har haft tjejkompisar som råkat ut för det. So what, inte hela världen. "Våldtäkt" skulle jag inte kalla det. Finns värre saker än att en 16-åring tjatar till sig sex från en 14-åring.
Nu handlade det inte om tjat, utan om att hota sig till en kontakt och sedan puscha på när BO är i GM:s våld. Dessutom var de faktiskt två stycken, vilket gör det svårare för BO att freda sig. Den andre killen klarade sig juridiskt för att han varit under 15 år.
Jag har noterat i några liknande fall att det förekommer att killar försöker tjata sig till sex genom att hota med att sprida falska eller verkliga utsagor om en tjej, vilket tydligen i tonårskretsar fungerar bra i utpressningssyfte.

Från domen:
Citat:
Målsäganden har i det andra videoförhöret berättat att den kille som inte är Abdihafid Guled skrev till henne om att han ville knulla med henne och att hon svarade nej men att killen då skrev att han skulle sprida rykten om henne och att det var därför hon gick med på att träffas. Enligt målsäganden var det för att hon var rädd för att killen skulle sprida rykten som hon, efter att varit hem om och gått ut med hunden, gick till 4 H gården. Hon har i detta förhör berättat att hon först sade nej när killen ville att hon skulle suga honom på penisen men att han med sin hand tryckte ned hennes huvud och att hon sedan sög honom. Målsäganden har sagt att hon sade att hon inte ville även när hon skulle suga Abdihafid Guled.
Citat:
Målsägandens mamma har vidare berättat att målsäganden tidigare varit tillsammans med den kille som inte var Abdihafid Guled och att denne kille slagit målsäganden och spridit rykten om henne.

Citat:
Ursprungligen postat av nothot
Han är minderårig, är det rätt att hänga ut honom?
Jag tycker inte man ska hänga ut minderåriga oberoende utav vad de gjort!
Uthängningar av brottslingar här kan även ses som en form av civil olydnad som en protest över att påföljderna för brottslighet är så låga. Som människa har man ansvar för sina handlingar.

Någon som vet den andre killens identitet?
Senast redigerad av KeithRichards 2016-12-15 kl. 14:48.
Citera
2016-12-15, 15:31
Medlem
Citat:
för grova sexbrott/våldsbrott är det rätt oavsett ålder, så andra kan unvika hamna i såna situationer med den personen i framtiden . Borde finnas ett sex offender register i sverige också , som inte hade någon åldersgräns. Samt att dom automatiskt blir inlåsa om dom påträffas på vissa avstånd från skolor, lekplatser, daghem osv.
Senast redigerad av humantoilet 2016-12-15 kl. 15:33.
Citera
2016-12-15, 16:44
Medlem
VitMan40Pluss avatar
Citat:
Hur vet du att han är minderårig? Magnetröntgen? Tandkontroll?
Citera
2016-12-15, 17:21
Medlem
Lifeisnows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitMan40Plus
Hur vet du att han är minderårig? Magnetröntgen? Tandkontroll?
Han e säkert dryga 20 och som "straff" får han ungdomsvård...ja vad skall man säga om detta land. Någon som vet om BO är svensk el "svensk"?
Citera
2016-12-15, 18:09
Medlem
Brunhildes avatar
Citat:
Du känner flera stycken själv, det är bara det att de ej vågat öppna sig för dig, varför vet jag ej.
Det får du lista ut.

Mina kompisar vänder sig till mig när de har trubbel/huvudbry, jag har den "rollen", vet inte om jag är hobbypsykolog, men något gör att folk har ett mycket stort förtroende till mig, och vågar öppna upp sig.

De märker att jag är fördomsfri och dessutom så bryr jag mig MYCKET om vänners välmående!

Nej, ingen av mina närmsta vänner har blivit våldtagen. Däremot har vi alla gått igenom ett antal vedermödor under livets gång, men våldtäkt- nej. Vi delar både glädje och sorg och mycket har hänt så att någon av oss skulle undanhålla en våldtäkt finns inte. Däremot är vi numer något ålderstigna och på vår tid sprang inte skäggbarn runt och våldförde sig på minderåriga.

Det värsta är att det oftast är de redan utsatta flickorna som dessa gärningsmän alltid tycks rikta in sig på. Undantag finns naturligtvis, men det tycks inte vara ofta Ahmed förgriper sig på plugghästar från stabila hemförhållanden. Mest troligt är det den kategorin som på min tid struntade i skolan, hade äldre pojkvänner och fick barn tidigt. Tyvärr. Det sociala arvet omfattar nu också MENA-män och deras syn på sexualitet. Men ett "svenskt" beteende är det inte.

Varför får du själv lista ut.
Senast redigerad av Brunhilde 2016-12-15 kl. 18:14.
Citera
2016-12-15, 19:12
Medlem
ganglere2s avatar
Man är skyldig att känna till lagarna. Man kan aldrig bortförklara ett brott med att man inte visste att gärningen var olaglig.
Citera
2016-12-15, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards
Nu handlade det inte om tjat, utan om att hota sig till en kontakt och sedan puscha på när BO är i GM:s våld. Dessutom var de faktiskt två stycken, vilket gör det svårare för BO att freda sig. Den andre killen klarade sig juridiskt för att han varit under 15 år.
Jag har noterat i några liknande fall att det förekommer att killar försöker tjata sig till sex genom att hota med att sprida falska eller verkliga utsagor om en tjej, vilket tydligen i tonårskretsar fungerar bra i utpressningssyfte.

Från domen:

Uthängningar av brottslingar här kan även ses som en form av civil olydnad som en protest över att påföljderna för brottslighet är så låga. Som människa har man ansvar för sina handlingar.

Någon som vet den andre killens identitet?

Så allt hon gjorde var att suga av dem?
Jag säger inte att det är "helt okej" men jag tycker inte man bör kalla det "våldtäkt mot barn". Men det är bara min åsikt.
Citera
2016-12-15, 20:23
Medlem
Men spelar det någon roll om hon är 14 och inte 15? Man får ju inte våldta oavsett, eller tror dessa svin att det är ok med våldtäkt bara för att flickan fyllt 15?
Citera
2016-12-15, 20:24
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Så allt hon gjorde var att suga av dem?
Nej.
Citat:
Jag säger inte att det är "helt okej" men jag tycker inte man bör kalla det "våldtäkt mot barn". Men det är bara min åsikt.
Tvång, handlade det ju ändå om.
Citera
2016-12-15, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deski
"Socialtjänsten har också angett att om det är
så att Abdihafid Guled har nedsatt förmåga att förstå rätt och fel så är det en stor
riskfaktor för en framtida livsbana och han behöver då utbildas så att han kan göra
bra val för att skydda sig själv och andra"

Skall vi importera såna??? -

kommer han att bli någon pensionsräddare när han skall börja
sitt arbetsliv med 115,000 kr i baken - den sitter ju bra.

Det blir nog ingen mercedes eller bmw på många år för denne
Främmande Fågel
Jättebra Sverige! Vi är ju också väldigt bra på att importera Somalier, som har runt -70 i medel iq. Enligt svenska mått är det begåvningshandikappad/utvecklingstörd. Ska vi omyndigförklara alla våld/sexualbrottslingar därifrån då? Kan det vara så att det är därför de aldrig utvisas, tro? Något de hemlighetshåller för oss?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in