Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-03-06, 22:24
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ollebollesolle
Gillar att de försöker få det till en fråga huruvida han visste om hon var 14 år eller ej. Som om det isåfall var okej att våldta tjejen

Killen våldtog. Punkt slut. Oavsett sexualundervisning eller flickans ålder.

50-70% av sexualbrottslingar återfaller i brottslighet. Så denna babbe lär vi se mer av i domstolarna framöver!
Det är ju mumma för domstolarna. De tjänar LASTPALLSVIS med pengar på Abdihafid Faisal Guleds erövringar (ja tjejerna han tog med storm). Alla inblandade i domstolsprocessen. Mest tjänar såklart domare, därefter advokater och alla andra som är anknutna till juridiska klassen.
Citera
2017-03-06, 22:25
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EIIer
Helt irrelevant frågeställning eftersom jag inte är intresserad av känslomässiga lösningar. Ge mig ett exempel när en känslomässig lösning varit positiv!
Ge mig ett exempel när din undflyende flumretorik producerat lösningar?
Citera
2017-03-06, 22:26
Medlem
Citat:
Helt irrelevant

Kan ju du tycka.När du är där en dag kan vi diskutera. Om du någonsin kommer vara där.
Citera
2017-03-06, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ObiWan69
Jag sa ju det, ur din synvinkel...
Men du får gärna utveckla ditt bredare perspektiv...
Dels kan ju positiva beteende få positiva konsekvenser men klart att dåligt beteende ska få negativa konsekvenser. Kan handla om allt från samhällstjänst (ungdomstjänst) som i fallet eller att de sätts på en skola med stora resurser så de får plugga värdegrund för ett samhälle etc. Det kan vara att de får gå om en klass, det kan vara att de ska börja en timme tidigare genom att plugga etik och moral. Vad vet jag, men det finns andra tankesätt. Där någonstans finner vi antagligen en bättre lösning! Har du själv några förslag?
Citera
2017-03-06, 22:29
Medlem
Citat:
Om vi går över på en filosofisk fråga istället... vi straffar dessa killar med fängelse i tre år, men de kommer då begå 50 våldtäkter till i sina liv... eller om vi använder oss av metod X istället så de får ett mildare straff än de nu fått, men att de då inte kommer begå fler brott någonsin. Vad skulle du då föredra? Är det då även rmligt att prata om straff som bästa lösningen? Även om just denna händelse redan inträffat så kanske vi kan ha bättre lösningar i framtiden?

Om risken är att de ska begå 50 våldtäkter så tänker jag att vi måste ge dem lagens hårdaste straff direkt för att förhindra att de får chansen att begå alla dessa våldtäkter.
Citera
2017-03-06, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Du har alltså inget eget förslag på lösning men du kan utan vidare avfärda andras?
Att såna som du trott sig tänka utanför boxen har vi sett resultatet av i +30 år, vad är nästa steg för dig?
Dagens lösningar som samhället har visar ju inte på en drastisk minskning av brott eller våldsbrott. Samhällsklimatet blir ej heller mjukare. Tycker inte du också då att vi borde se om det finns andra vägar? Som en likhet kan vi ta hur vi behandlar människor med olagliga missbruksproblem. De blir kriminella rakt av. Sådana människor ska få vård och hjälp i första hand. Alexander Bard har t ex sagt att problemet i samhället är inte drogerna - utan det är utanförskap och arbetslöshet som är problemet! Indirekt så är drogerna bara en bieffekt av det! Att tänka och tro att det är rätt det som vi har framför oss kommer inte utveckla samhället en enda millimeter! Att tänka nytt (fel som rätt) är sådant som förändrar samhället! Men det finns de som går i andras fotspår och så finns det de som väljer egna (nya) vägar!
Citera
2017-03-06, 22:30
Medlem
Svaagdrickas avatar
Från rektor Ulf Tornbergs facebook-sida:

"Är det bara jag som känner obehag och tänker 30-talets rasbiologiska forskning, när Rapport berättat om nya metoder för åldersbestämning?"

Och så den vanliga bifallskören från vänsterliberala akademiker i kommentarsfältet efter kommentaren ovan.
Tvångsmässigt måste de ju driva bort det neokoloniala skuldkomplexet med jämna mellanrum.
Citera
2017-03-06, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helofin
Kan ju du tycka.När du är där en dag kan vi diskutera. Om du någonsin kommer vara där.
Jag kommer antagligen i första stadiet ha känslofyllda (lika med dåliga) lösningar på det hela. Det gör ju inte att jag tycker det är bra lösningar i grunden.
Citera
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Jo, det är precis det han säger. Rektorn är en ondskefull snusker som borde grävas ned nu genast.
Nu får du ju lösa EXAKT. Du förvrider ju sanningen
Din uppgift: skriv ner i ditt svar till mig här det du skrev att han sa ovan och klipp ur det som stod i artikeln och sätt jämte varandra. Ser du inte skillnaden rekommenderar jag en kurs i svenska.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
Om risken är att de ska begå 50 våldtäkter så tänker jag att vi måste ge dem lagens hårdaste straff direkt för att förhindra att de får chansen att begå alla dessa våldtäkter.
Och det verkar fungera bra i andra länder tycker du?
Citera
2017-03-06, 22:34
Medlem
Citat:
Att bara flytta på pojkarna rakt av är eventuellt inte bästa lösningen. Det ska ju innebära att tjejen verkligen vill gå kvar i skolan isf osv... vidare kanske det finns bra kuratorer som haft en bra kontakt med pojkarna och av det skälet är det därför bäst att de går kvar. Reptilhjärnan hos oss människor säger så klart att pojkarna ska ut från skolan och att de inte är offer etc... men det känns lite enkelt att bara göra så

Straff handlar inte bara om rehabilitering av brottslingar. Det handlar också om moral och för samhället och myndigheter att visa att man har förmågan att upprätthålla ett samhälle som skänker människor trygghet. Ur den synvinkeln kan man mycket väl tänka sig att dessa våldtäktsmän får finna sig att de och deras liv blir offrade för att samhällskontraktet ska kunna upprätthållas.
Det är ju en sådan tanke som genomsyrar vårt livstidsstraff. Det finns naturligtvis inget gott ur rehabiliteringssynpunkt att ha ett sådant straff. Men rehabilitering är inte heller syftet med straffet utan att markera att samhället ser mycket allvarligt på ett brott.
Citera
2017-03-06, 22:35
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Dagens lösningar som samhället har visar ju inte på en drastisk minskning av brott eller våldsbrott. Samhällsklimatet blir ej heller mjukare. Tycker inte du också då att vi borde se om det finns andra vägar? Som en likhet kan vi ta hur vi behandlar människor med olagliga missbruksproblem. De blir kriminella rakt av. Sådana människor ska få vård och hjälp i första hand. Alexander Bard har t ex sagt att problemet i samhället är inte drogerna - utan det är utanförskap och arbetslöshet som är problemet! Indirekt så är drogerna bara en bieffekt av det! Att tänka och tro att det är rätt det som vi har framför oss kommer inte utveckla samhället en enda millimeter! Att tänka nytt (fel som rätt) är sådant som förändrar samhället! Men det finns de som går i andras fotspår och så finns det de som väljer egna (nya) vägar!
Jo, jag tycker det behövs helt andra vägar. Flummandet har aldrig fungerat så det är dags att begrava slika idiotier, gärna tillsammans med de som åstadkommer problemen. Se där, lite nytänkande som till skillnad från ditt lallande faktiskt skulle minska antalet våldsverkare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in