2016-12-15, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Nu är du igång igen…

1) Du tror en studie från PIIE; Peterson instituite for International economics som rör ca 22 000 firmor världen över är "helt meningslös" Wow du!
varför tror du de har gjort den om den är "helt meningslös"? varför tror du den är publicerad i Harward business rewiev ( https://hbr.org/2016/02/study-firms-with-more-women-in-the-c-suite-are-more-profitable) om den skulle vara "helt meningslös"?
Oh du store forskare ?

2) Du tror att om man i tillägg till att ha ett underlag på 100% män även lägger till 100% kvinnor så ökar bara underlaget med 20%….what???? förklara hur du tänkte där tack..eller nä förresten jag förstår nog din tanke där…återigen ett avslöjande freudiansk felsägning…kvinnors samlade begåvning, kompetens, förmågor, IQ etc etc är bara en 20 del av mäns enligt lille Oantastlig typ, är väl dit du vill komma. Återigen demonstrerar du ditt oerhörda förakt för kvinnor.

3) Du har gott om forskning som visar att manliga företagare går i konkurs avsevärt oftare än kvinnliga dito, men det är väl inte "kausaaaaalt" och "helt meningslöst" antar jag?

4) jag vill minnas att Diciplina för ett tag sen satt och röjde rejält med dig angående just detta ämne.
Och!!!! jag har som sagt just gett dig en studie där man gått igenom 22 000 företag och där man just kommit fram till att kvinnor i C-suit (som om vi översätter till svenska företagssystem motsvarar verkställande VD eller chefer direkt under VD) korrelerar till ökad lönsamhet…du kanske skulle ta och läsa den studien? istället för att vrida dig som en plågad mask?

5) och du kan vara lugn för att lönsamma företag som dessa har INTE män av din sort på någon hög position what so ever, med din sunkiga syn på kvinnor så hade blivit utsparkad med huvudet före.
Du är helt enkelt inte rumsren, måste lära dig sitta på pottan först.

2) Om du antar att gruppen VD:ar är 100 personer, varav 80 är män och 20 är kvinnor vilket kan ses som ett estimat av gruppens representation irl där 80 män är 100% av männen och 20 kvinnor är 100% av kvinnorna. Sedan adderar du 100% kvinnor d v s ytterligare 20 kvinnor till gruppen som nu består av 120 personer. Då har gruppen ökat med 20%
Citera
2016-12-15, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oantastlig
1. Du läser ju aldrig så brukar inte lägga ner tid på att länka till dig längre (länk). Haha, så nu när resultaten inte stöder din ståndpunkt då var det inte längre "intressant". När du har en korrelationsstudie som visar att kvinnor i styrelsen är bra så är det plötsligt intressant. Humor.

2. Vem har hävdat att kvinnor inte har erfarenheter som gynnar företag (halmgubbe). Vi pratar om den relativa andelen som är mest lämpade för höga positioner.

3. Precis som att starta framgångsrika företag är dess motsats? Männen gör båda så vad är din poäng?

4. Ja, det säger nog mer om dig och din förmåga att ta till dig information än något annat.

1. Min länk handlade om kvinnor överlag i branscher och vinster…inte om enbart VD posten eller styrelser.
som sagt att fokusera enbart på vilket kön en VD har säger ju inte så mycket om någonting.
Gällde det enbart styrelse VD eller verkställande VD ex.?

2. Du skrev just detta, du verkar inte ha koll på vad du faktiskt sitter och skriver.

Du har skrivit:
" Kan lika gärna vara så att går man från att bara kolla på män till att även inkludera kvinnor kanske underlaget ökar med 20 %."

vilket enbart går att tolkas som att kvinnor har ungefär 20% av mäns kompetenser…..snacka om sexism (och enfald) så det sprutar ur öronen. Det startas dagligen företag som sysslar med allt mellan himmel och jord och på alla möjliga nivåer…Företagande är liksom inte enkom gigantiska storföretag som jobbar med typiskt manliga attribut.

3. och kvinnors företag går alltså både med vinst men går INTE i konkurs i samma grad. Är väl du som sitter med problemet.

Att kvinnor inte startar företag i samma grad som män beror på flera faktorer, om vi pratar Sverige

1) Kvinnor är mer försiktiga strateger, de startar i regel inte företag lite tjosan hejsan för att "de ser bra ut" utan de startar när de är mer säkra på att det kan ro det i hamn, ergo färre företag.
2) Vi har fortfarande en ojämn fördelning av ansvar gällande barn och hem, en kvinna med barn har därför mindre arbetstid, kan ta färre ekonomiska risker, än en man med barn fortsatt. ergo färre kvinnor känner att de kan satsa 150% på ett företag, eller att de kan riskera ekonomisk och social trygghet via att ex. gå över till F-skattsedel. Fler män känner äsch! frugan fixar allt det andra så jag kan fokusera på detta.
3) Vi har fortfarande fördomar kontra kvinnor och företagande.
etc.

Att kvinnor som jobbar i företag som chefer etc. är en vinstaffär för förtag, enligt den länk jag presenterade kan bero på flera saker:

1) Kvinnor har en press på sig att prestera bättre än män, de jobbar därför hårdare och får saker gjort.
2) Kvinnor har andra erfarenheter, kontaktnät, taktiker, sätt att jobba som ger förtag som har båda könen representrade ett övertag över andra mer homogena företag.
3) Kvinnor klättrar inte lika lätt i karriärstegen i företag som motsvarande man, (det s.k. glastaket) därför får du ett mönster av att kvinnor besitter positioner där de är högt kvalificerade medan män oftare sitter i positioner där de kan vara lite underkvalificerade.

Allt ovan tillhör vardagsmat för div. genusvetare och forskare som studerar dessa saker specifikt.
med andra ord "fundament" för genusforskning.

Din halmdocka kring genusforskningen i dessa saker är inte korrekt.
Citera
2016-12-15, 15:26
Medlem
Citat:
1. Min länk handlade om kvinnor överlag i branscher och vinster…inte om enbart VD posten eller styrelser.
som sagt att fokusera enbart på vilket kön en VD har säger ju inte så mycket om någonting.
Gällde det enbart styrelse VD eller verkställande VD ex.?

2. Du skrev just detta, du verkar inte ha koll på vad du faktiskt sitter och skriver.

Du har skrivit:
" Kan lika gärna vara så att går man från att bara kolla på män till att även inkludera kvinnor kanske underlaget ökar med 20 %."

vilket enbart går att tolkas som att kvinnor har ungefär 20% av mäns kompetenser…..snacka om sexism (och enfald) så det sprutar ur öronen. Det startas dagligen företag som sysslar med allt mellan himmel och jord och på alla möjliga nivåer…Företagande är liksom inte enkom gigantiska storföretag som jobbar med typiskt manliga attribut.

3. och kvinnors företag går alltså både med vinst men går INTE i konkurs i samma grad. Är väl du som sitter med problemet.

Att kvinnor inte startar företag i samma grad som män beror på flera faktorer, om vi pratar Sverige

1) Kvinnor är mer försiktiga strateger, de startar i regel inte företag lite tjosan hejsan för att "de ser bra ut" utan de startar när de är mer säkra på att det kan ro det i hamn, ergo färre företag.
2) Vi har fortfarande en ojämn fördelning av ansvar gällande barn och hem, en kvinna med barn har därför mindre arbetstid, kan ta färre ekonomiska risker, än en man med barn fortsatt. ergo färre kvinnor känner att de kan satsa 150% på ett företag, eller att de kan riskera ekonomisk och social trygghet via att ex. gå över till F-skattsedel. Fler män känner äsch! frugan fixar allt det andra så jag kan fokusera på detta.
3) Vi har fortfarande fördomar kontra kvinnor och företagande.
etc.

Att kvinnor som jobbar i företag som chefer etc. är en vinstaffär för förtag, enligt den länk jag presenterade kan bero på flera saker:

1) Kvinnor har en press på sig att prestera bättre än män, de jobbar därför hårdare och får saker gjort.
2) Kvinnor har andra erfarenheter, kontaktnät, taktiker, sätt att jobba som ger förtag som har båda könen representrade ett övertag över andra mer homogena företag.
3) Kvinnor klättrar inte lika lätt i karriärstegen i företag som motsvarande man, (det s.k. glastaket) därför får du ett mönster av att kvinnor besitter positioner där de är högt kvalificerade medan män oftare sitter i positioner där de kan vara lite underkvalificerade.

Allt ovan tillhör vardagsmat för div. genusvetare och forskare som studerar dessa saker specifikt.
med andra ord "fundament" för genusforskning.

Din halmdocka kring genusforskningen i dessa saker är inte korrekt.

1. Och min var på 125 000 Svenska företag. Styrelse VD, även känt som styrelseordförande ; )
"Verkställande VD", vilket blir Verkställande Verkställande Direktör = )

2. Ja, proportionen kvinnor som har rätt kompetens för att sitta i styrelsen eller hoppa in som VD är ju betydligt mindre än andelen män så därför kanske underlaget ökar med säg 20 %. Apjävel förstod ju resonemanget.

3. Bla bla bla. Tittar vi på kausala samband med kvinnor i exempelvis styrelsen så är resultatet negativt. Det är bara att svälja i dig, länkar finns i TS.

Dessutom, har jag ju redan visat dig, när man följer 16 000 kvinnor och jämför lika med lika så kunde man konstatera: "We find, controlling for executive rank and background, that women earn higher compensation than men, experience more income uncertainty, and are promoted more quickly. Among survivors, being female increases the chance of becoming chief executive officer. ". Så tvärtemot vad du säger har kvinnor lättare att avancera än män ÄNDÅ finns dessa skillnader.
Länk.

Märkligt, alltid har jag rätt.
Citera
2016-12-15, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apjävel
2) Om du antar att gruppen VD:ar är 100 personer, varav 80 är män och 20 är kvinnor vilket kan ses som ett estimat av gruppens representation irl där 80 män är 100% av männen och 20 kvinnor är 100% av kvinnorna. Sedan adderar du 100% kvinnor d v s ytterligare 20 kvinnor till gruppen som nu består av 120 personer. Då har gruppen ökat med 20%

hahaha what?

Vi pratar för det första inte om VD enkom….och begreppet underlag handlar om hela den "bas" man plockar folk ifrån.

Läs igen vad vi skrivit….det Oantastlig menar, det enda som jag kan få ut av hans skriverier, är att om företag har enkom män som underlag….(dvs ett underlag som består av endast halva befolkningen) så får man det man får av kompetens (okänd summa)
Lägger däremot företag plötsligt till även andra halvan av befolkningen till underlaget, även kvinnor dvs utökar det med 100% så ökar bara andelen brukbara människor med 20% sen innan.

kvinnors kompetens är alltså enbart en 20 del av mäns.

Vilket är ett helt horribelt statement från honom.

förenklad förklaring

befolkning 50 st kvinnor 50 st män totalt befolknignsmängd 100.

företag kan bara tänka sig män. i underlaget 50 st män hittar de 5 st män de kan använda.
sen kommer feminismen…och företag kan plötsligt anställa kvinnor,
då menar Oantastlig att i denna andel av befolkningen, så är det samlande begåviningsmaterialet så undermåligt…kvinnor är ju som bekant så biologiskt värdelösa kontra män, så det är bara 20% av 5 st som duger någonting till….de kan kanske städa toaletterna.

Ungefär så tolkar jag Oantastlig.
Citera
2016-12-15, 16:00
Medlem
Citat:
hahaha what?

Vi pratar för det första inte om VD enkom….och begreppet underlag handlar om hela den "bas" man plockar folk ifrån.

Läs igen vad vi skrivit….det Oantastlig menar, det enda som jag kan få ut av hans skriverier, är att om företag har enkom män som underlag….(dvs ett underlag som består av endast halva befolkningen) så får man det man får av kompetens (okänd summa)
Lägger däremot företag plötsligt till även andra halvan av befolkningen till underlaget, även kvinnor dvs utökar det med 100% så ökar bara andelen brukbara människor med 20% sen innan.

kvinnors kompetens är alltså enbart en 20 del av mäns.

Vilket är ett helt horribelt statement från honom.

förenklad förklaring

befolkning 50 st kvinnor 50 st män totalt befolknignsmängd 100.

företag kan bara tänka sig män. i underlaget 50 st män hittar de 5 st män de kan använda.
sen kommer feminismen…och företag kan plötsligt anställa kvinnor,
då menar Oantastlig att i denna andel av befolkningen, så är det samlande begåviningsmaterialet så undermåligt…kvinnor är ju som bekant så biologiskt värdelösa kontra män, så det är bara 20% av 5 st som duger någonting till….de kan kanske städa toaletterna.

Det var så jag tolkade det och det verkade lira med hur han avsåg. Om du utgår från bas och byter ut män till förmån för kvinnor kommer inte IQ att skilja sig åt öht. Det tror jag inte han avsåg heller. Bara det att det är svårare att hitta en bas med VD material där det finns lika många män som kvinnor av olka orsaker som inte har med formell kompetens att göra.

Och när du pratar om att kvinnor många gånger är mer kvalificerade hur menar du då? Kvalificerad för VD-position är ingen formell merit utan bygger på att man givetvis har en adekvat utbildning och erfarenhet men att du kan uppnå effektivitet, kan fatta svåra beslut, kan få folk att lyssna, kan delegera rätt, hålla många bollar i luften.

Jag har sett många kvinnor med duktig-flickan-syndromet som är fantastiska på det de gör ner på detaljnivå men jag har även sett många män som är just likadana duktiga flickor fast män. Dessa kommer aldrig att bli VD oavsett hur duktiga de är eftersom det krävs något annat. Självsäkerhet, våga ta risker, förmågan att släppa detaljer och lyfta blicken utan att för den skulle bortse från nämnda detaljer.

Jag har ett antal dylika kvinnor med dessa förmågor i min omgivning så jag sager absolut inte att de inte finns, kanske inte i samma antal som män eftersom VD-skap är en position som innebär att du måste tacka nej till mycket annat. Jag ser också väldigt många som skulle kunna uppfattas som att de nått "glastaket" men i själva verket är de inte byxade för uppgiften de är bara väldigt duktiga på sin nivå, och det gäller både män och kvinnor.
Citera
2016-12-15, 16:25
Medlem
Citat:
Det var så jag tolkade det och det verkade lira med hur han avsåg. Om du utgår från bas och byter ut män till förmån för kvinnor kommer inte IQ att skilja sig åt öht. Det tror jag inte han avsåg heller. Bara det att det är svårare att hitta en bas med VD material där det finns lika många män som kvinnor av olka orsaker som inte har med formell kompetens att göra.

Och när du pratar om att kvinnor många gånger är mer kvalificerade hur menar du då? Kvalificerad för VD-position är ingen formell merit utan bygger på att man givetvis har en adekvat utbildning och erfarenhet men att du kan uppnå effektivitet, kan fatta svåra beslut, kan få folk att lyssna, kan delegera rätt, hålla många bollar i luften.

Exakt, om en frisörsalong bara anställde kvinnor tidigare men nu även anställer män så dubblas inte utbudet av anställningsbara eftersom andelen lämpliga män är kanske 10% av andelen lämpliga kvinnor. Här avser alltså lämpliga de som är intresserade, kan och vill samt har relevant utbildning och erfarenhet.

Med mer kvalificerade avser de ofta något längre utbildning (förut läste man ex. 3-4 år på högskolan, nu är det 5). Det självsvara svaret är ju att om utbildning var så relevant hade ju alla vd/styrelseledamöter haft en Phd. Här gav Diciplina, efter att själv ha argumenterat för att kvinnor är mer kompetenta tack vare mer utbildning, det episka svaret att så behövde det inte alls vara p.g.a. av möjligheten för ett icke-linjärt samband mellan utbildning och kompetens. Vilket precis var min poäng; längre utbildning betyder inte automatisk bättre lämpad. Det som är relevant är ju hur bra du presterat på relevanta/liknande jobb innan. Stor humor = )
Citera
2016-12-15, 16:28
Medlem
Citat:
hahaha what?

Ja, då tolkar du det som en efterbliven. Vi provar ett nytt grepp för att se om du kan följa med i resonemanget: Om en nagelsalong bara anställde kvinnor tidigare men nu även anställer män så dubblas inte utbudet av anställningsbara eftersom andelen lämpliga män är kanske 10% av andelen lämpliga kvinnor. Här avser alltså lämpliga de som är intresserade, kan och vill samt har relevant utbildning och erfarenhet.

Skulle du tolka detta som att män då har 10% av kvinnornas kompetens? Betyder detta att män är biologiskt värdelösa och bara kan städa toaletter?
Citera
2016-12-15, 16:37
Medlem
Citat:
1. Och min var på 125 000 Svenska företag. Styrelse VD, även känt som styrelseordförande ; )
"Verkställande VD", vilket blir Verkställande Verkställande Direktör = )

2. Ja, proportionen kvinnor som har rätt kompetens för att sitta i styrelsen eller hoppa in som VD är ju betydligt mindre än andelen män så därför kanske underlaget ökar med säg 20 %. Apjävel förstod ju resonemanget.

3. Bla bla bla. Tittar vi på kausala samband med kvinnor i exempelvis styrelsen så är resultatet negativt. Det är bara att svälja i dig, länkar finns i TS.

Dessutom, har jag ju redan visat dig, när man följer 16 000 kvinnor och jämför lika med lika så kunde man konstatera: "We find, controlling for executive rank and background, that women earn higher compensation than men, experience more income uncertainty, and are promoted more quickly. Among survivors, being female increases the chance of becoming chief executive officer. ". Så tvärtemot vad du säger har kvinnor lättare att avancera än män ÄNDÅ finns dessa skillnader.
Länk.

Märkligt, alltid har jag rätt.

1. De flesta större internationella aktienoterande företag har 2 styrelser en som jag kallar för verkställande (vilket var fel ord) företagsledning är bättre och en styrelse som tillsätts av aktieägarna. Båda dessa har styrelseordförande.

2. Återigen pratar vi om en företagsledning i ett företag som ex tillverkar eller erbjuder…...you name it.
så fattar jag inte varför kvinnor som grupp plötsligt skulle ha lägre kompetens för detta, speciellt i ett land som har högre andel universitetsutbldade kvinnor än män, har ungefär lika många kvinnor i arbete lite överallt som män. Finns ju fan ingen logik där.
Du sitter med någon konstig fördom om att alla företag är gigantiska/ internationella och kräver doktorstitlar i ekonomi för att hanteras. De flesta företag är relativt små, en del t.o.m enkom enmansföretag.

3. Nej, nu bär det iväg igen….din länk handlar ENKOM om VD och inget annat. Inte styrelseledamöter i övrigt och inte andra höga befattningar.
Min länk handlar om chefer och liknande positioner i företag, säger avsevärt mer om betydelsen av heterogena företag än om VD är kvinna eller inte.
Citera
2016-12-15, 16:40
Medlem
Citat:
Ja, då tolkar du det som en efterbliven. Vi provar ett nytt grepp för att se om du kan följa med i resonemanget: Om en nagelsalong bara anställde kvinnor tidigare men nu även anställer män så dubblas inte utbudet av anställningsbara eftersom andelen lämpliga män är kanske 10% av andelen lämpliga kvinnor. Här avser alltså lämpliga de som är intresserade, kan och vill samt har relevant utbildning och erfarenhet.

Skulle du tolka detta som att män då har 10% av kvinnornas kompetens? Betyder detta att män är biologiskt värdelösa och bara kan städa toaletter?

Med andra ord alla former av företagnde, producerande, tjänstsektorer ALLT vad som görs/ tillverkas erbjuds i form av tjänster av varierande slag från tillverkning av toapapper till drift av tidning till
städföretag
så ingår bara 20% kvinnor…..

för kvinnor kan bara naglar….lite smink och hårfluff…bara vissa delar förståss, och kanske lite städning av toaletter….allt annat här på vår klot är manliga domäner, enkom saker som enokom män behärskar.

Allt som görs av människor på vårt klot är till 80% gjort av män och resten av kvinnor.

har jag uppfattat dig korrekt?

PS: titta dig omkring där du just nu sitter…jag kan lova dig att av allt du har på dig så är ca 100% tillverkat av kvinno händer, den dator eller ipad elelr mobil du sitter och knattrar på är garanterat tillverkat av kanske 80% kvinnohänder som satt ihop den i något asiatiskt land någonstans.
Har du kvar något inhämtad lunch från någon take away…garanterat kvinnorhänder som fixat det
sitter du i ett kontorslandskap? städat av rätt säkert 70% kvinnor. dina kollegors alla ungar garanterat omskötta och skolade av kanske 80% kvinnor.
Voilá företag som har hand om tjänster av slaget skola, dagis, mat, städning etc etc. har en enorm kompetens att hämta från just ….kvinnor.
Produktionsföretag av alla sorter har stora kompetenser att hämta från just kvinnor

Det är rent av utsagt löjligt påstående att kivnnor enbart skulle stå för en 20 del av världens samlande kompetenser…trams!
Senast redigerad av Merapi 2016-12-15 kl. 16:56.
Citera
2016-12-15, 17:04
Medlem
Citat:

Om du drog den slutsatsen så säger det ju bara något om dig än något annat. Nu tittar vi ex. på VD, toppchefer eller styrelseuppdrag och då ser statistiken ut att stöda min ståndpunkt.

Kul att du alltid måste bygga en halmgubbe för att ha något att komma med = )
Citera
2016-12-15, 17:07
Medlem
Citat:

Jag har sett många kvinnor med duktig-flickan-syndromet som är fantastiska på det de gör ner på detaljnivå men jag har även sett många män som är just likadana duktiga flickor fast män. Dessa kommer aldrig att bli VD oavsett hur duktiga de är eftersom det krävs något annat. Självsäkerhet, våga ta risker, förmågan att släppa detaljer och lyfta blicken utan att för den skulle bortse från nämnda detaljer.

Jag har ett antal dylika kvinnor med dessa förmågor i min omgivning så jag sager absolut inte att de inte finns, kanske inte i samma antal som män eftersom VD-skap är en position som innebär att du måste tacka nej till mycket annat. Jag ser också väldigt många som skulle kunna uppfattas som att de nått "glastaket" men i själva verket är de inte byxade för uppgiften de är bara väldigt duktiga på sin nivå, och det gäller både män och kvinnor.

Beror helt på vilka krav som ställs på respektive VD. I Onantastligs värld verkar företag enkom vara = EXXON, Microsoft eller något oljebolag. Liksom det enda som räknas….
I min värld så är företagande något avsevärt beredare.

Kompetenser som behöv för att vara en bra VD är
1. kunskap om produkten/ tjänsten/ processen, ska helst ha jobbat någonstans inom företaget innan för att få den kompetensen.
2. Bibehålla denna kunskap, dvs hänga med i utvecklingen, vara up to date med vad som händer inom branschen.
3. förmåga hantera folk bra, dvs sociala skills, samarbetsförmåga, hitta rätt folk till rätt sak.
Förmåga entusiasmera.
4. Brett kontaktnät.
5. översikt, det du själv beskrev.
6. ekonomisk kunskap.
7. visionär förmåga…

Där någonstans och du får en bra VD.

Allt detta kan jag lova dig äger kvinnor i samma grad som män.
Citera
2016-12-15, 17:10
Medlem
Citat:
1. De flesta större internationella aktienoterande företag har 2 styrelser en som jag kallar för verkställande (vilket var fel ord) företagsledning är bättre och en styrelse som tillsätts av aktieägarna. Båda dessa har styrelseordförande.

2. Återigen pratar vi om en företagsledning i ett företag som ex tillverkar eller erbjuder…...you name it.
så fattar jag inte varför kvinnor som grupp plötsligt skulle ha lägre kompetens för detta, speciellt i ett land som har högre andel universitetsutbldade kvinnor än män, har ungefär lika många kvinnor i arbete lite överallt som män. Finns ju fan ingen logik där.
Du sitter med någon konstig fördom om att alla företag är gigantiska/ internationella och kräver doktorstitlar i ekonomi för att hanteras. De flesta företag är relativt små, en del t.o.m enkom enmansföretag.

3. Nej, nu bär det iväg igen….din länk handlar ENKOM om VD och inget annat. Inte styrelseledamöter i övrigt och inte andra höga befattningar.
Min länk handlar om chefer och liknande positioner i företag, säger avsevärt mer om betydelsen av heterogena företag än om VD är kvinna eller inte.

1. ...

2. Ja, har du fortfarande inte förstått att det krävs något utöver det vanliga för att nå den absoluta toppen så finns det inget mer jag kan säga. Marknaden är svaret, den bryr sig inte om ras, kön eller religion, tvärtom, gör du grejer bättre och billigare än andra tjänar du pengar och/eller avancerar i graderna.

3. This paper is an empirical study of these di§erences based on panel of about 2,500 Örms and 16,000 executives tracked through 60 job titles over a 14 year period. We construct a simple career hierarchy to analyze promotion rates and compensation for males and females, controlling for and industry characteristics, as well as the executiveís socioeconomic, demographic and background experience. At any given level in the career hierarchy, women are paid slightly more than men with the same background, have slightly less income uncertainty and are promoted as quickly.

Gällande styrelsen var ju länkarna i TS.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in