2016-12-14, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chris1991
Vilket jävla drev det är i klassisk och social media just nu. Jag har aldrig sett något liknande i hela mitt liv.
Håriga araber som med hundra procents sannolikhet slagits emot Assad filmar sig själva som civila där de sitter och snyftar över att Assads soldater närmar sig och att "det finns ingen plats att ta vägen, detta är mitt sista meddelande".

För 1 år sen var det en helt annan jargong. Men då var det ingen som delade på Facebook när de inavlade captagontorskarna skar halsen av pojkar så unga som 12 år samtidigt som de stod och vrålade i kameran över hur de skulle ta över hela Syrien.

Corporate Fake News går på högvarv. Deras desperation tyder på hur svårt de har med den sviktande tilltron till deras lögner.
Citera
2016-12-14, 19:24
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Världen borde skämmas för sin passivitet i Syrien. Medan Al-Assad och Putin skrattandes förintar kvinnor och barn står Obama, Merkel, Hollande och många fler och tittar på.

http://www.aftonbladet.se/ledare/a/y2n52/putins-massaker-pa-aleppos-befolkning

Kriget utlöstes 2011 efter jasminrevolutionens stora folkliga protester mot Bashar al-Assad och Baathpartiet. Folket krävde demokratiska reformer och mänskliga rättigheter.
Sedan dess uppskattas 300 000 syrier ha dödats och drygt halva befolkningen befinner sig på flykt.

Tuff skit, er mångkulturella "humana" piss-era går mot sitt slut. Den arabiska våren dog och blodet är på era händer för att ni lovade demokratiska dumheter till folk som tror man kan rösta sig rika.

Förresten, att döda ca 100 terrorister är inget förargligt. Snyt dig och sluta vara en sån mes.
Citera
2016-12-14, 19:26
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Sååå, tror du att du styr min aktivitet här, lite narcissism där kanske?
Ärligt talat har jag nog tappat intresset för dina upprepningar, det händer betydligt viktigare saker.

En sak kan vi vara säkra på efter de senaste dagarnas mediahysteri och lögner om avrättningar av kvinnor och barn. Media är inte intresserade av att bekämpa terrorismen i Syrien, den nämns knappast. De gör allt de kan för att inbilla allmänheten att Assad och Ryssland slåss mot befolkningen i Aleppo, de som plågats av terroristerna i flera år.

Lavrov påpekar också att USA:s underlåtenhet att bekämpa Jabhat al-Nusra, trots att de är terrorstämplade leder till att ett nytt monster skapas. De har redan skapat al-Qaida och IS.

http://sana.sy/en/?p=96180
Jag tycker enbart att din tystnad är anmärkningsvärd. Du är bra på att hitta på saker, men när du väl sitter i kläm får du problem med att vidare utveckla ditt trams.

Man kan bekämpa terrorism utan att använda kemvapen, tunnbomber och belägra städer som man gjorde under Antiken.

Jag skulle vilja fråga Lavrov varför Ryssland inte bekämpar IS, som de sa att de skulle göra.
Citera
2016-12-14, 19:32
Medlem
Så de har bra försvar i Deir Ezzor?

Någon som vet något mer om staden och hur SAA försvarar den?

Finns det någon chans för ISIS att inta staden?
Citera
2016-12-14, 19:33
Medlem
Tillssons avatar
I östra Aleppo har Jabhat Fateh Al-Sham (JN/AQ)har bränt av två bilburna självmordsbomber i sista, desperata försök att göra något.

Div. Tweetar:
https://twitter.com/Terror_Monitor/status/809090612301467648
https://twitter.com/hamza_780/status/809090719814189056
https://twitter.com/Stratfor/status/808731654957256705
https://twitter.com/Stratfor/status/808731654957256705
Citera
2016-12-14, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Express777
Så de har bra försvar i Deir Ezzor?

Någon som vet något mer om staden och hur SAA försvarar den?

Finns det någon chans för ISIS att inta staden?

De har ett väldigt stabilt försvar där

Väldisciplinerade soldater och hög motivation.

De har fortifikationer samt landminor runtom. De flyger in soldater där allt eftersom så de roterar runt på manskap.

Risk finns det alltid att de kan inta staden etc, de har försökt i flera år så det ska mycket till
Citera
2016-12-14, 19:52
Medlem
Tillssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chris1991
Vilket jävla drev det är i klassisk och social media just nu. Jag har aldrig sett något liknande i hela mitt liv.
Håriga araber som med hundra procents sannolikhet slagits emot Assad filmar sig själva som civila där de sitter och snyftar över att Assads soldater närmar sig och att "det finns ingen plats att ta vägen, detta är mitt sista meddelande".

För 1 år sen var det en helt annan jargong. Men då var det ingen som delade på Facebook när de inavlade captagontorskarna skar halsen av pojkar så unga som 12 år samtidigt som de stod och vrålade i kameran över hur de skulle ta över hela Syrien.

Bra inlägg!

Här kan ni, återigen, se hur stöddiga JN/AQ är när de, nyrakade, fastnat i SAAs nät vid evakueringen av Aleppo.

Underläpparna darrar kraftigt!

Spola fram till 0:50 om du är otålig...

http://www.liveleak.com/view?i=f2d_1481448803
Citera
2016-12-14, 19:55
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Jag tycker enbart att din tystnad är anmärkningsvärd. Du är bra på att hitta på saker, men när du väl sitter i kläm får du problem med att vidare utveckla ditt trams.

Man kan bekämpa terrorism utan att använda kemvapen, tunnbomber och belägra städer som man gjorde under Antiken.

Jag skulle vilja fråga Lavrov varför Ryssland inte bekämpar IS, som de sa att de skulle göra.

De skulle begå tjänstefel om de gick mot IS i första hand.
Varför skulle de skicka iväg sina styrkor till öknen runt Deir Ezzor när Aleppo är landets ekonomiska nav?
Och förövrigt är Nusra och de andra jihadistgrupperna minst lika vidriga som IS.
Citera
2016-12-14, 19:56
Medlem
jugbandbluess avatar
i förhållande till det sanslösa mediadrevet och raden av världsledare som beklagar sig över de senaste dagarnas händelser, verkar det vara väldigt få civila offer? stefan löfvén är visserligen ingen världsledare, men för en stund sedan i tv försökte han köra en palme och kalla syriernas befrielse av aleppo för ett "helvete". det misslyckades givetvis, för han är en sopa. men var fanns de orden när USA via UAE/saudi bombade jemenitiska civila en masse, för bara några veckor sedan?

på vilket sätt är syriska arméns senaste offensiv en historisk tragedi, jämfört med andra militära aktioner de senaste två decennierna?
Citera
2016-12-14, 20:15
Medlem
pungluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
i förhållande till det sanslösa mediadrevet och raden av världsledare som beklagar sig över de senaste dagarnas händelser, verkar det vara väldigt få civila offer? stefan löfvén är visserligen ingen världsledare, men för en stund sedan i tv försökte han köra en palme och kalla syriernas befrielse av aleppo för ett "helvete". det misslyckades givetvis, för han är en sopa. men var fanns de orden när USA via UAE/saudi bombade jemenitiska civila en masse, för bara några veckor sedan?

på vilket sätt är syriska arméns senaste offensiv en historisk tragedi, jämfört med andra militära aktioner de senaste två decennierna?

Det talas om en mänsklig härdsmälta. Den är ju redan passerad iom is.
Citera
2016-12-14, 20:23
Medlem
Kanske Kurderna inte är alltför sugna på att låta FSA ta Al-Bab från ISIS. Turkiets utrikesminister säger nämligen att Turkiet kommer anfalla YPG så snart de tagit Al-Bab! Beviset för Turkets redan genomskinliga riktiga avsikter med dess närvaro i Syrien!

https://twitter.com/fuadhud/status/809114403631230977
Citera
2016-12-14, 20:23
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABljuger
Putin är en smart jävel egentligen. Tänk om IS ledning (iaf tjetjener där) styrs fr Moskva. Ryssar ger dem massa vapen, de börjar strida hårt mot NATO/Irak koalitionen och Turkiet. Man blir lite desperat och då erbjuder Putin "hjälpande hand" som man motvilligt säger JA till. Moskva beordrar egna medborgare att lämna IS och sen bombar resten sönder (andra struntar man i). IS besegras och Putin förklaras som avgörande spelare i kriget mot IS och hyllas över hela världen! Smart, va? 😉

Problemet med ditt resonemang är att Ryssland i första bombar styrkor som hotar Assads regim.
IS är inget direkt hot mot regimen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in