Citat:
Ursprungligen postat av
climasol
Ja det kunde ju ha varit ett scenario, men det verkar inte alls troligt. Snarare så var IS ett projekt för att få bort Al-Assad. Vi vet att USA, Saudiarabien och Israel har haft intresse i detta och att de har försett Assads fiender med vapen.
Du skall veta att Ryssland var redan allierat med Assad innan kriget så Ryssarna hade inte mycket att vinna på det här eländet. Det var snarare Rysslands fiender som ville ha bort Assad. Nu om Al-Assad med hjälp av Ryssland vinner så återgår situationen till det som var innan kriget.
Jag kan nog tro att Syrien har växt till en hjärtesak för Ryssland.
Får de ordning i Syrien så löser det deras övriga problem eftersom att det finns en röd tråd ifrån konflikten i Balkan fram till idag, samma terrorist adel Tjetjener, samma märkliga plötsliga koncentration av folk ur hela världen till platser där de normalt inte borde vara, hur kom de dit obemärkt?
Det finns fakta på detta och jag är inte helt benägen till att se USA som boven, individer i USA ja men inte staten. Vi ska se här nu hur Trump agerar, jag tror nämligen att han har skådat ljuset och förstår hur grundlurad som väktaren USA är.
När kroppen blir trampad så skriker huvudet, jag är helt säker på att både US o Ryssland lyssnar och antecknar.