2016-12-14, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Åtminstone 80 000 civila lär ha flytt till de regimkontrollerade områdena den sista veckan. Kvar i stridsområdet är cirka 5 000 islamister och 10 000 civila enligt vissa uppskattningar.

Tänkte mer på antalet som befinner sig i regimkontrollerade västra Syrien (Damascus/Tartus/Latakai etc)
Citera
2016-12-14, 18:26
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Aljazeera hävdar att nästa mål är Idlib

https://twitter.com/ZeinakhodrAljaz/status/809054386974556160

Det tycks som om Elijah Magnier fick rätt. Se vad jag skrev ovan om detta:

http://www.flashback.org/p59271249#p59271249
Citera
2016-12-14, 18:30
Medlem
Citat:
Det tycks som om Elijah Magnier fick rätt. Se vad jag skrev ovan om detta:

http://www.flashback.org/p59271249#p59271249

Känns som de borde nu efter Aleppo ha manskap nog att köra två offensiver, kan lägga tyngden mot Idlib men samtidigt sätta av tillräckligt för att gå mot Der Hafer och vidare österut för att effektivt skära av Turkiet ifrån att gå söderut efter Al-Bab.

Jag hoppas iaf att de gör detta
Citera
2016-12-14, 18:30
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Tänkte mer på antalet som befinner sig i regimkontrollerade västra Syrien (Damascus/Tartus/Latakai etc)

OK. Internflyktingarna är förstås många fler. De kan nog räknas i miljoner.
Citera
2016-12-14, 18:35
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Känns som de borde nu efter Aleppo ha manskap nog att köra två offensiver, kan lägga tyngden mot Idlib men samtidigt sätta av tillräckligt för att gå mot Der Hafer och vidare österut för att effektivt skära av Turkiet ifrån att gå söderut efter Al-Bab.

Jag hoppas iaf att de gör detta

De måste också hantera fiaskot i Palmyra. Jag tror det är farligt om de splittrar upp sig för mycket. Uppenbarligen är det en mindre del av SAA (Tigerstyrkan och några andra förband) som har offensiv kapacitet. Resten klarar knappt av att hålla en förberedd försvarsställning, som vi såg både i Palmyra och vid islamisternas stormning av artilleriskolan i Aleppo tidigare i höst.
Citera
2016-12-14, 18:40
Medlem
Citat:
De måste också hantera fiaskot i Palmyra. Jag tror det är farligt om de splittrar upp sig för mycket. Uppenbarligen är det en mindre del av SAA (Tigerstyrkan och några andra förband) som har offensiv kapacitet. Resten klarar knappt av att hålla en förberedd försvarsställning, som vi såg både i Palmyra och vid islamisternas stormning av artilleriskolan i Aleppo tidigare i höst.

En tänkbar uppdelning jag kan se är att:

Hezbollah, iransk milis samt uppbackade av SAA samt SAA RG går mot Idblib

Tigerstyrkorna majoriteten av dem går mot Der Hafer

Desert Hawks skickas till Homs för att hålla ställningarna runt T4 , Palmyra är inte viktig att återta, viktigaste är att stabilisera T4 och omgivningen.
Citera
2016-12-14, 18:49
Medlem
Gynekologstols avatar
Det viktigaste är att skruvstädet dras åt kring terroristerna i Idlib. Under tiden kan ISIS spränga fornminnen i Palmyra.
Citera
2016-12-14, 18:54
Medlem
Hegernatarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Det viktigaste är att skruvstädet dras åt kring terroristerna i Idlib. Under tiden kan ISIS spränga fornminnen i Palmyra.
Jepp, om de vill slösa krut på det är det väl bara att låta dem.
Citera
2016-12-14, 19:04
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zaqxswc
Det finns också källor som säger att många jihadister stoppats i Turkiet på väg från olika länder att ansluta sig med Daesh.

Ja under senare tid när även idioterna till ledare i väst började inse vilket monster de skapat. Ett förlorande monster dessutom. Då fick turkarna andra order.

Citat:
Dessutom finns källor på att Daesh är skapat av saudi och väst

Ja tillsammans med deras lakejstat Turkiet. T.ex. turkarnas oljehandel med terroristerna är välkänd.
Citera
2016-12-14, 19:13
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Ja under senare tid när även idioterna till ledare i väst började inse vilket monster de skapat. Ett förlorande monster dessutom. Då fick turkarna andra order.

Ja tillsammans med deras lakejstat Turkiet. T.ex. turkarnas oljehandel med terroristerna är välkänd.

Assads omfattande oljehandel med ISIS är även välkänt. Han fick säkerligen bra pris också eftersom de han handlat med är samma terrorister som han välvilligt släppte ut ur sina fängelser..
Citera
2016-12-14, 19:14
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2

Se min tråd om detta längre ner i forumet:

Pentagonrapport avslöjar att västländer stödde ISIS och bildandet av Islamska Staten

http://www.flashback.org/t2572615

General Michael Flynn som skrev rapporten är Donald Trumps säkerhetsrådgivare.
Citera
2016-12-14, 19:17
Medlem
Chris1991s avatar
Vilket jävla drev det är i klassisk och social media just nu. Jag har aldrig sett något liknande i hela mitt liv.
Håriga araber som med hundra procents sannolikhet slagits emot Assad filmar sig själva som civila där de sitter och snyftar över att Assads soldater närmar sig och att "det finns ingen plats att ta vägen, detta är mitt sista meddelande".

För 1 år sen var det en helt annan jargong. Men då var det ingen som delade på Facebook när de inavlade captagontorskarna skar halsen av pojkar så unga som 12 år samtidigt som de stod och vrålade i kameran över hur de skulle ta över hela Syrien.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in