Citat:
Ursprungligen postat av
arbetet
Avgör själv:
(FB) Konflikten i Syrien
Och svaret på din sista fråga: Obama-narrativet.
Ja detta är verkligheten presenterad på ett mycket trovärdigt sätt. Jag tror att Assad kommer att sitta kvar och jag tror att han på sikt kommer att bli accepterad igen. Det som har pågått i Syrien under de här krigsåren är ett rent vansinne. Till exempel är det mycket ärligt av henne när hon säger att eldupphör är meningslöst. Är det krig så är det. Ju färre eldupphör desto fortare kan eländet ta slut.
USA, Israel och Saudiarabien ville till varje pris få bort Assad, hela västvärlden hakade på. Man skulle få bilden att det var den onde Assad mot folket, men i själva verket var det allehanda jihadister och terrorister som försågs med vapen av bland annat USA och Saudiarabien och som ville införa sharialagar i Syrien.
Tack vare Putins ingripande så förändrades hela situationen. Jag hoppas att efter att terroristerna dödats och jagats ut ur Aleppo så kan man sätta in större kraft i kriget mot IS så att det någon gång kan bli riktig fred.
Assad är ingen ängel, men han är fortfarande Syriens president och Ryssland vill säkert att han skall sitta kvar vid makten. När Trump tar över så finns det inget som kan förhindra det.