2016-12-14, 11:09
Medlem
maxorrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Du levlar va? Eller vad fan snackar du om

Om du hört talats om "bankrolling management" är det ju inte svårare än att du ändrar din spelstil ochså efter det att du spelar fler kort bara och annorlunda kort (ovanliga) då drabbas du inte så värst av variansen heller. Men du tillåter dig inte överbetta till mer än tex 2-3bb varken på egen raise eller andras preflop. Sen vad du gör på floppen om att du träffa högsta kort, kicker, eller 2 par, triss eller nöten är en kalkylering hur högt du ska betta men alldrig högre än en "gräns, nivå" från flopp till turn eller även en låg raise till turn eller bara call bb. Sen från turn-river har du mer eller mindre alla sannolikheter

Jag har inget ord om detta sätt att spela men han ovan förklarade det väl bra.
Fördelen med detta system är att du alldrig tiltar och förlorar fler små potter / händer med aviga kort men vinner större potter / händer i långa loppet och jag går stadigt plus på detta sätt. Iaf jag

Detta var ifall att variansen jävlas med en på bordet eller rent allmänt. Och det betyder ju att din spelstil inte funkar och dina typiska kort att spela med eller ditt sätt att spela med dem inte funkar. Utan man blir fukkad på varje hand i princip isf.. som han jag besvarade i början d3lux Dvs på cash
Senast redigerad av maxorr 2016-12-14 kl. 11:25.
Citera
2016-12-29, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxorr
Om du hört talats om "bankrolling management" är det ju inte svårare än att du ändrar din spelstil ochså efter det att du spelar fler kort bara och annorlunda kort (ovanliga) då drabbas du inte så värst av variansen heller. Men du tillåter dig inte överbetta till mer än tex 2-3bb varken på egen raise eller andras preflop. Sen vad du gör på floppen om att du träffa högsta kort, kicker, eller 2 par, triss eller nöten är en kalkylering hur högt du ska betta men alldrig högre än en "gräns, nivå" från flopp till turn eller även en låg raise till turn eller bara call bb. Sen från turn-river har du mer eller mindre alla sannolikheter

Jag har inget ord om detta sätt att spela men han ovan förklarade det väl bra.
Fördelen med detta system är att du alldrig tiltar och förlorar fler små potter / händer med aviga kort men vinner större potter / händer i långa loppet och jag går stadigt plus på detta sätt. Iaf jag

Detta var ifall att variansen jävlas med en på bordet eller rent allmänt. Och det betyder ju att din spelstil inte funkar och dina typiska kort att spela med eller ditt sätt att spela med dem inte funkar. Utan man blir fukkad på varje hand i princip isf.. som han jag besvarade i början d3lux Dvs på cash

Varians under kortare perioder måste man ju alltid ha i åtanke. Men att minska varians med att spela sämre händer? Kan du bevisa att detta spelsätt skulle funka, upp med bilder på grafer isf.
Citera
2016-12-30, 01:06
Medlem
maxorrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Here2China
Varians under kortare perioder måste man ju alltid ha i åtanke. Men att minska varians med att spela sämre händer? Kan du bevisa att detta spelsätt skulle funka, upp med bilder på grafer isf.

Klart man förlorar fett pga av variansen men rullar du banken kommer du gå plus på varje bord beroende på vilken bb bord du sitter på och vad du förvänter dig att tjäna pr bord på CASH. Och detta gäller CMT. Variansen övrigt är när som sagt din ordinrära spel alldirg träffar flopp. Slump eller inte är upp till dig

Gör stickprov
Senast redigerad av maxorr 2016-12-30 kl. 01:09.
Citera
2017-01-07, 15:52
Medlem
Är det fler som jag som anser att sv spel poker är riggat? Jag har erfarenhet av ganska många live turneringar och jag har aldrig varit med om att det i princip alltid är ett avgörande kort på turnen eller rivern, men oftast på rivern. Det kvittar hur spelarna händer ser ut nog fan kommer "rätt" kort upp. Spelarna håller naturligtvis på höga kort och nästan aldrig är det så att floppen håller. Det är aldrig så att det kommer upp tex 3-7 eller nåt i den stilen, utan alltid ett högt kort som passar in.
Förstår att det finns folk som vill motbevis detta, men dom ser jag som partiska. Pokerklient distributörer eller representanter från spelbolag.
Att sedan påstå att sv spel inte skulle våga rigga spelet är inte relevant. Dom kan ju bara blåneka!
Senast redigerad av jowi77 2017-01-07 kl. 16:02.
Citera
2017-01-07, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jowi77
Är det fler som jag som anser att sv spel poker är riggat? Jag har erfarenhet av ganska många live turneringar och jag har aldrig varit med om att det i princip alltid är ett avgörande kort på turnen eller rivern, men oftast på rivern. Det kvittar hur spelarna händer ser ut nog fan kommer "rätt" kort upp. Spelarna håller naturligtvis på höga kort och nästan aldrig är det så att floppen håller. Det är aldrig så att det kommer upp tex 3-7 eller nåt i den stilen, utan alltid ett högt kort som passar in.
Förstår att det finns folk som vill motbevis detta, men dom ser jag som partiska. Pokerklient distributörer eller representanter från spelbolag.
Att sedan påstå att sv spel inte skulle våga rigga spelet är inte relevant. Dom kan ju bara blåneka!

Bevisbördan ligger inte på distributörer eller spelbolag, utan på dig och alla andra i världen som påstår att sidor är riggade.
Det finns fortfarande ingen i världen som lyckats bevisa detta.
Citera
2017-01-07, 17:15
Medlem
nudebrainsurgeons avatar
Citat:
Hur menar du att det är riggat? Bara mot dig eller upplever dina motståndare även ditt spel som riggat? Är det bara mot dig, vad har du gjort svenska spel så illa att dom omprogrammerat hela klienten emot just dig? Är det mot alla, varför spelar du inte med riggen isf mot?
Citera
2017-01-08, 02:50
Medlem
maxorrs avatar
Citat:
Är det fler som jag som anser att sv spel poker är riggat?

Nu är ju inte det här riggtråden! Försök leta er till trådar som passar "Sök på flashbackforum" sen undergrupp på poker, spel och dobbel på ämne eller inlägg. Tycker inte man ska bara slänga in opassande ämnen när det redan finns en tråd om det du skriver, utan hålla det isär :s (FB) Svenska Spel (riggat? /mod)
Senast redigerad av maxorr 2017-01-08 kl. 02:54.
Citera
2017-01-24, 06:31
Medlem
maxorrs avatar
Nu var det ett bra tag sen jag körde på lägsta micro cashbordet på 0,50 kr bb. Men vad är det som har hänt när jag körde 2 bord där ett bra tag? Inser väl att det är många grönisar där, men vafan till synes spelar nästan alla varje hand där för med 1 bb, ingen raise eller reraise utan bara 1 bb nästan?

Sen när jag raisade ja till 2,5-5kr kr så var det i princip 4-5 spelare exkl mig med i handen på varje giv? wtf?

Vad pysslar dom med på den nivån? Vinner dom nåt eller är det ett bara ett ständigt jojande och tilt ängslighet är mitt allmänna intryck`?
Senast redigerad av maxorr 2017-01-24 kl. 06:36.
Citera
2017-02-04, 17:15
Medlem
Någon som vet hur det går med uppdateringen? Ska bli jävligt spännande att se vad de har hittat på.
Citera
2017-02-04, 21:24
Medlem
Realisten73s avatar
Tjenare tjabba hallå!

Längesen man skrev här i tråden. Har huserat mestadels på PS den senaste tiden så mest vart inne och railat på svs klienten. Kul att de vaknat upp på kontoret nere på Gotland och insett att en ny klient/uppdatering behövs. Synd bara att det tog ett halvt sekel innan dom vaknade.
Nåväl, vad har hänt på klienten? Inga stordåd? Samma som vinner? Samma som förlorar?
Sett att det lirats en del HS poker vid PLO borden /400 senaste nätterna. En del namn man inte sett sen innan på dessa nivåer. Kikade lite senast igår och såg fjutek, psykbrytet, kaycee och blowakiss spela. Tror kaycee vann runt 200k från mestadels blowakiss. Saftiga pengar de lirar om. Synd bara att det alltid är samma HS spelare som vinner om o om igen. Hur deg har fisken egentligen?

Själv är man renodlad NL spelare och ha endast testat ett fåtal händer på micronivå på PLO. Men man kanske skulle lägga lite tid på det och börja gneta? PLO verkar ju onekligen "easy money" om man har riggen med sig.

Så vad tror ni om den nya klienten? Sett lite bilder både här och från deras hemsida på hur det kommer att se ut. Dock verkar dom köra via mac på bilderna.

Vi hörs! Lycka till vid borden, pokervänner!
Citera
2017-02-06, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realisten73
Själv är man renodlad NL spelare och ha endast testat ett fåtal händer på micronivå på PLO. Men man kanske skulle lägga lite tid på det och börja gneta? PLO verkar ju onekligen "easy money" om man har riggen med sig.
Du som spelade high stakes på Full Tilt _efter_ att de tagit bort nivåerna du påstod att du spelade?

Pajasmytoman
Citera
2017-02-06, 23:39
Medlem
Citat:
2015 påstod du att du spelade 100/200 PLO:
Citat:
Lirar samtidigt Omaha och rätt som det var exploderade det. En spelare med nick som en stor festival går banans mot min hand som är oslagbar. Han drar på tilten kommande händer och jag har nu på mindre än 1 timma gått över 71k +
(FB) Svenska Spels poker-SM 2015
Citat:
PLO 100/200
(FB) Svenska Spels poker-SM 2015
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in