2016-12-09, 17:35
Medlem
Som vanligt visar svs vilken riggad sida det är. ALLTID efter några ska man alltid förlora allt + efter löjliga utdragningar. Samma visa VARJE gång..

Man ska behöva folda kåken mot 4tal för att inte förlora nu haha. Så j'vla roligt
Citera
2016-12-09, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av d3lux
Som vanligt visar svs vilken riggad sida det är. ALLTID efter några ska man alltid förlora allt + efter löjliga utdragningar. Samma visa VARJE gång..

Man ska behöva folda kåken mot 4tal för att inte förlora nu haha. Så j'vla roligt

Tänk att de är ute efter att göra bort just dig...
Citera
2016-12-09, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blacksmp
Tänk att de är ute efter att göra bort just dig...

Man börjar undra. Att spela handen och få in pengarna precis som man ska och ändå åka

Att gång på torska med floppad nöt börjar bli små tråkigt. Klart man börjar undra
Citera
2016-12-11, 16:31
Medlem
maxorrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d3lux
Man börjar undra. Att spela handen och få in pengarna precis som man ska och ändå åka

Att gång på torska med floppad nöt börjar bli små tråkigt. Klart man börjar undra

Anpassa din betting eller bara call till variansen och anpassa dina kort till variansen på specifika bordet är det ända jag kan säga. Min uppfattning är att variansen är ganska stel på svs pr bord. Som exempel kan vissa bord ge träff på bästa kort ofta på flopp och på ett annat bord i princip nästan alldrig med bästa kort eller snarare höga kort
Citera
2016-12-11, 17:42
Medlem
trattfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxorr
Anpassa din betting eller bara call till variansen och anpassa dina kort till variansen på specifika bordet är det ända jag kan säga. Min uppfattning är att variansen är ganska stel på svs pr bord. Som exempel kan vissa bord ge träff på bästa kort ofta på flopp och på ett annat bord i princip nästan alldrig med bästa kort eller snarare höga kort

Vad snackar du om ens?
Citera
2016-12-11, 18:35
Medlem
maxorrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Vad snackar du om ens?

bankrolling och se outs och ins som risker utifrån betsize.. sen vet jag att betingen kan avgöra hur variansen går.. men det är inte bevisat.. hur så?
Senast redigerad av maxorr 2016-12-11 kl. 18:41.
Citera
2016-12-12, 17:15
Medlem
Citat:
Vad snackar du om ens?

Jag tycker att det verkar som att han förespråkar att man ska åka tillbaka i tiden och anpassa sin spelstil efter vilka kort som kom i handen... Så att du vet när du ska lägga dig och när du ska hårdsatsa.

Lika bra råd som Kenny Rogers ger i The Gambler

Every gambler knows
That the secret to survivin'
Is knowin' what to throw away
And knowin' what to keep
'Cause every hand's a winner
And every hand's a loser
And the best that you can hope for is to die
in your sleep

Och om det inte framgår med all önskvärd tydlighet - mitt inlägg är ironiskt
Citera
2016-12-13, 09:29
Medlem
maxorrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blacksmp
Jag tycker att det verkar som att han förespråkar att man ska åka tillbaka i tiden och anpassa sin spelstil efter vilka kort som kom i handen... Så att du vet när du ska lägga dig och när du ska hårdsatsa.

Lika bra råd som Kenny Rogers ger i The Gambler

Every gambler knows
That the secret to survivin'
Is knowin' what to throw away
And knowin' what to keep
'Cause every hand's a winner
And every hand's a loser
And the best that you can hope for is to die
in your sleep

Och om det inte framgår med all önskvärd tydlighet - mitt inlägg är ironiskt

Vet inte vad du menar men troligen helt fel. Förövrigt otroligt bra standard råd på cash och inget nytt under solen.. förlora några små bets och vinn det dubbla sen har du marginal och utökar bettet utifrån samma vals, tillåt dig inte att överbetta om inte 100% säker. Rulla banken. Att sitta och vänta på fin fina kort är helt meningslöst och sen trycka in nästan halva rullen och torska. Sett och erfaret 1000 tals ggr att det inte funkar för det var ju cash det var frågan om.

Alldeles för många som spelar för få händer med för få kombinationer med raise preflop
Senast redigerad av maxorr 2016-12-13 kl. 09:38.
Citera
2016-12-13, 15:48
Medlem
trattfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxorr
Vet inte vad du menar men troligen helt fel. Förövrigt otroligt bra standard råd på cash och inget nytt under solen.. förlora några små bets och vinn det dubbla sen har du marginal och utökar bettet utifrån samma vals, tillåt dig inte att överbetta om inte 100% säker. Rulla banken. Att sitta och vänta på fin fina kort är helt meningslöst och sen trycka in nästan halva rullen och torska. Sett och erfaret 1000 tals ggr att det inte funkar för det var ju cash det var frågan om.

Alldeles för många som spelar för få händer med för få kombinationer med raise preflop

Du levlar va? Eller vad fan snackar du om
Citera
2016-12-13, 16:22
Bannlyst
Citat:
Du levlar va? Eller vad fan snackar du om
Han menar att ska man spela poker så behöver man meta-game istället bara för att vara en 8% TAG-spelare.

edit: en 8% TAG får t.ex. AA efter en massa händer och höjer 3x bb och
A. vinner 1blind
B. Får syn och c-bettar och vinner 3-blinds
C. Får syn och på floppen ställs all-in mot en som har 2 par eller bättre.
D. En sällsynt tomte som ger 8%ARN en fin belöning.

Nu menar jag cash-game, i turrar är det mer värt att köra 8-12%poker.
Senast redigerad av DougLee 2016-12-13 kl. 16:48.
Citera
2016-12-13, 18:51
Medlem
trattfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DougLee
Han menar att ska man spela poker så behöver man meta-game istället bara för att vara en 8% TAG-spelare.

edit: en 8% TAG får t.ex. AA efter en massa händer och höjer 3x bb och
A. vinner 1blind
B. Får syn och c-bettar och vinner 3-blinds
C. Får syn och på floppen ställs all-in mot en som har 2 par eller bättre.
D. En sällsynt tomte som ger 8%ARN en fin belöning.

Nu menar jag cash-game, i turrar är det mer värt att köra 8-12%poker.

Haha, jag fattar ingenting vad ni snackar om. Ni spelar inte poker va?
Menar du att en snubbe som har 8% VPIP är en TAG-player?
Citera
2016-12-13, 20:49
Bannlyst
Citat:
Haha, jag fattar ingenting vad ni snackar om. Ni spelar inte poker va?
Menar du att en snubbe som har 8% VPIP är en TAG-player?
Kanske inte i midstakes och uppåt. Jag spelar bara lowball så det räknas nog inte som poker.

edit: Lirar lite stötpoker kanske en gång i månaden.
Senast redigerad av DougLee 2016-12-13 kl. 21:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in