2016-12-14, 08:40
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorFlum
Spunk bar i köpenhamn. Namnet säger ju allt. Man får röka inne i lokalen. Gästerna är lokala heroinister från istegade. Möblerna är urslitna och stället andas missär.

För er som sett filmen pusher så utspelar sig scenen där Franke misshandlar Tonny med ett brännbollsträ inne på självaste spunk bar.

Ha Ha SPUNK BAR , en sevärdhet i Köpenhamn !
Ändå var SPUNK inget mot Barerna runt Halmtorvet något kvarter bort , en blandning av Horor , Bikers , Juggar , Narkomaner m m .
Tror inte några av dom finns kvar idag .
Citera
2016-12-14, 09:03
Medlem
KickAss-1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wotoo
Exotisk historia om Skeppet

Hehe, verkar som om han råkat bli lite "sjösjuk" satan vilken historia, och jag tänker inte ens ifrågasätta sanningshalten, det verkar vara precis ett sånt ställe där något i den stilen kan hända

Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino
Ha Ha SPUNK BAR , en sevärdhet i Köpenhamn !
Ändå var SPUNK inget mot Barerna runt Halmtorvet något kvarter bort , en blandning av Horor , Bikers , Juggar , Narkomaner m m .
Tror inte några av dom finns kvar idag .

Spunk Bar är fin, lurade in tjejen där förra sommaren direkt var det några svenska som promt skulle bjuda på Gammeldansk, ja vad fan, man är väl inte den som är den

Samma kväll var vi faktiskt på en annan bar och dessutom vid Halvtorvet (TACK för att du drog upp namnet, hade glömt vad torgfan hette), nämligen Buddha Bar. Tror man fick en Tuborg Grön och en shot Gammeldansk för typ 40-50 danska, bara på't igen! Trodde min kära flickvän skulle spy efter Gammeldansken dock
Citera
2016-12-14, 09:30
Medlem
Nemphis avatar
Någon nattklubb i Manchester som jag tyvärr inte kommer igår namnet på (låg vid någon å samt verkade vara den mer populära klubb just i det området), svettodören var påfallande, tjejerna/killarna hade inte spottat i glaset den kvällen, skräp och klibbigt underlag ÖVERALLT på golven och toaletterna ska vi inte tala om. När jag kom instövlandes och skulle pissa och kände en frän skitlukt i hela herrarnas och snabbt blev erbjuden av en svart herre att köpa några sprut av dom över 30 st olika parfymerna han hade uppradade på sitt bord inne på toaletten vid tvättställen valde jag att pissa utomhus och således lämna haket.

Tack för mig.
Citera
2016-12-14, 09:58
Medlem
Ingen här från västra landsänden som kört klassikern "Fredrikshavn över dagen"? Här finns det sunkigaste stället jag upplevt i vart fall. Tror det hette Lyktan, eller nått danskt, typ Lygden.

Cigarettrök som bildar en tjock dimma, stinkande och nedklottrade toaletter som utan de två karaktärsdragen skulle verka tagna från ett övergivet hus och sönderslagna möbler (som ligger kvar där dem fallit, så att säga) i lokalen. Fantasin skenar lätt vid åsynen av det sista. Föreställer mig hur lokala alkisar utkämpat en episk strid, beväpnade med dessa gamla trästolar. Kanske mot göteborgska öl-turister?

I baren finns en äldre dansk kvinna som inte talar engelska, och knappt förstår svenska (vilket hon rimligtvis bör göra med tanke på att hennes hemstad mer eller mindre ockuperas av potentiella gäster från Sverige varje helg).

Skulle varit på sin plats med en närmare undersökning av haket. Har någon vägarna förbi kanske du/ni kan testa lunchmenyn eller något? Ölen vart helt ok iallafall.
Citera
2016-12-14, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nabbgaddan
Pub Wasa - Norrköping

Ahh, Wasa är ett av få ställen som är öppet efter 01:00 på helgerna vilket innebär att alla fulla människor som inte gillar "moderna nattklubbar" hamnar där. Lokalerna huserar lite spelaktiviteter, en oftast söndersparkad toalett samt liveband(!)
Finns en gigantisk balkong där man kan frottera på sommaren och frysa på vintern.

Sunkigt som synden men måste upplevas om man har vägarna förbi Norrköping

Satt och väntade på att Wasa skulle dyka upp! Var där för ett gäng månader sen då två vänner tvingade med mig. Eftersom jag var 18 så var jag rädd att inte få komma in men de lugnade mig med ''Det löser viiiiii''. Jag kom in. Jag var utan tvekan yngst på hela stället, och jag blev konstant överfallen av ''cougars'' som var lite för äckliga och lite för fulla. Blev ihågkommen för min äckliga viral-video av några studenter, och nån serb ögade mig hela kvällen. Nej, fyfan. Spottar verkligen på Wasa.
Citera
2016-12-14, 10:07
Medlem
Fladerlappens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lugna ner dig
Synd att inte Roffe Ruff och PST/Q's sunkhaksrunda i masthugget/majorna inte längre går att hitta på nätet, sidan verkar ha stängt ner! Underbart skrivet hur som helst, om hopplösheten som satt i dessa krogars väggar. De två lite lätt nedgångna herrarna blev till och med tagna för att vara civilpoliser av en frågande stammis på ett av haken, kan ha varit Persikogården. Underbart rakt av
Den finns på Archive.is.
Om Roffe Ruff tycker hak är Dräggiga, då är det fan i mig dräggigt.

Del 1.
http://web.archive.org/web/20140831053859/http://megalaser.se/artiklar/pstq-och-roffe-ruff-pa-barrunda-del-1/

Del 2.
http://web.archive.org/web/20140831053859/http://megalaser.se/artiklar/pstq-och-roffe-ruff-pa-barrunda-del-2/
Citera
2016-12-14, 10:41
Medlem
MonkMans avatar
Ett stalle ute i den Indiska djungeln i Kerala. Det var ett skjul typ. Galet fulla indier som suttit och druckigt fermenterad palm-sav hela dagen. Det var surealistiskt osoft stammning. Mer aggresiva manniskor far man leta efter, kanndes som att man skulle mordad vilken sekund som helst. Vi kopte en flaska palm-sav (Tiger Water) och betalade 1000% mer an vad priset var. "Bartendern" blev da chill men resten av folket an mer agressivt. Vi drog fort som in i helvete, kanndes dock ratt safe att ingen foljde efter da ingen av de ca 15 indierna var kapabla till att ga, an mer att springa. Jag har aldrig sett sa fulla manniskor tidigare eller efter det. Att man kan vara sa pass full att ogonen pekar at 2 olika hall trodde jag bara var ett talsprak men det ar inte det.
Citera
2016-12-14, 10:52
Medlem
Krickerts avatar
Restaurang Metropol i Sundbyberg är ganska sunkig.
Citera
2016-12-14, 11:05
Medlem
Opilus5500s avatar
Sthlm - Lionbar - Rådmansgatan, ibland sunkigaste ölbar jag upplevt. Ända positiva är att de har billig öl, och en uteservering på sommaren.

Deras toaletter är så jävla äckliga!!! nerkissade och klottrade, och går knappt låsa dörren!!!

Folket på lionbar de människor som gett upp livet eller så är dyngraka studenter som står i klungor och sveper shoots för springa vidare....
Citera
2016-12-14, 11:37
Medlem
johnthedickholmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AguaDeTuMadre
Ingen här från västra landsänden som kört klassikern "Fredrikshavn över dagen"? Här finns det sunkigaste stället jag upplevt i vart fall. Tror det hette Lyktan, eller nått danskt, typ Lygden.

Cigarettrök som bildar en tjock dimma, stinkande och nedklottrade toaletter som utan de två karaktärsdragen skulle verka tagna från ett övergivet hus och sönderslagna möbler (som ligger kvar där dem fallit, så att säga) i lokalen. Fantasin skenar lätt vid åsynen av det sista. Föreställer mig hur lokala alkisar utkämpat en episk strid, beväpnade med dessa gamla trästolar. Kanske mot göteborgska öl-turister?

I baren finns en äldre dansk kvinna som inte talar engelska, och knappt förstår svenska (vilket hon rimligtvis bör göra med tanke på att hennes hemstad mer eller mindre ockuperas av potentiella gäster från Sverige varje helg).

Skulle varit på sin plats med en närmare undersökning av haket. Har någon vägarna förbi kanske du/ni kan testa lunchmenyn eller något? Ölen vart helt ok iallafall.

he he du menar Lygten bar...jo finns även på fejan...denna?
https://da-dk.facebook.com/people/Lygten-Bar/100009052091347
Citera
2016-12-14, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krickert
Restaurang Metropol i Sundbyberg är ganska sunkig.
Den tanken slog mig också när jag läste ämnet. Var ganska många år sedan jag råkade förbi där och slank in för en öl och karaoke men redan då kändes det sunkigt. Skulle inte våga äta där.
Citera
2016-12-14, 11:48
Medlem
goelens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cirkuspolis
"Hassiktir", en liten bit från gågatan Istiklal i Taksim, Istanbul under slutet av 90-talet. Herointorskar som sköt upp genom att dölja armen under bordet, glas till öl som bara doppades i kallvatten mellan gästerna, kanyler hela golvet och en gammal hjärnskadad boxare som dörrslusk. De "byggde ut" genom att klappa in väggen till ödehuet bredvid och ställa in bord. Bara metal spelades. Högt.

Namnet betyder dessutom "knulla dig". Det var tider det.
Mycket intressant. Jag är inte så bevandrad i sluskiga krogar själv (i alla fall inte på denna nivån) men jag är lite nyfiken på hur Hassiktir, eller liknande krogar, såg ut när det begav sig? Finns det något bildgalleri på denna smutsiga pärla?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in