Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-13, 12:36
  #1
Medlem
KickAss-1337s avatar
Inspirerad av en av FBs bästa trådar (FB) Dräggigaste krogen i STHLM? som tyvärr inte är så aktiv längre. Många goda skratt och upplevelser har genererats tack vare den tråden, men nu tyckte jag att det var dags att ta det hela ett steg till

Stockholm är ju bara stort, och sunkkrogar verkar finnas lite varstans i vårt avlånga land. I denna tråd lyfter vi fram de absolut dräggigaste/sunkigaste krogarna vi besökt samt varför just dessa kvalar in på listan. I vanlig ordning börjar TS:

Random vietnamesisk restaurang i Malmö (kommer tyvärr inte ihåg namnet): upplevdes i somras tillsammans med bror som är boende i Skåne. Låg någonstans i betongen inte allt för långt ifrån stationen. Det var fotboll på tv och de som man direkt kunde lista ut var ställets mest frekventa kunder ockuperade stora delar av lokalen. När dessa beställde kunde jag höra personalen säga: betala nu eller annan dag? (asiatisk dialekt). Dessa förnäma herrar var alltså där så ofta att de beviljats krita själv beställde jag två öl till mig och bror, Åbro Bryggmästaren, fint ska det vara! Vill du ha glas? frågar damen bakom kassan då. Lite ställd av frågan tänker jag inte efter och säger nej, varpå hon plockar ut två burkar ur kylen, öppnar och ger till mig. 67kr gick det på för båda ölen, hur den matten går ihop är än idag en gåta

Pub Skeppet, Linköping: väl utstuderat med en avväga position precis utanför statskärnan. Jag och en Stockholmspolare besökte stället en helg. Redan utanför blir vi frågade om eld av en snubbe som ser tämligen tjackad ut, med sin minst lika tjackade tjej i hälarna. Efter att ha duckat för vidare konversation kliver vi in genom dörren. Stället är minimalt, Vegasmaskiner tar upp ca 25% av lokalen, sunkiga väggmålningar med motiv av vikingar och dylikt pryder väggen och ställets stammisar står i baren och tigger om krita av bartendern. Vi köper öl och slår oss ned i krackelerade skinnmöbler. Det tar inte mer än fem minuter innan nästa tjackis är på oss och inleder med: vilka är ni? Er har jag aldrig sett här förr! Sa nog rätt mycket om hur ofta det kom nytt folk dit toaletten var även den ett kapitel för sig, hårt nedklottrad med en "underton" av urin

Sever Inn, Stockholm: för er som läst ursprungstråden (och kanske vågat er dit) vet vad jag talar om, det är svårslaget. Väldigt speciellt klientel som verkar få handla oavsett promillenivå, karaoke varje fredag givetvis. När jag var där var det en kvinna som blev sanslöst packad och som nästan började slåss med vakten när denne lugnt förklarade att det nog var dags att gå hem finns en Facebook-grupp med mycket guld för den som är sugen på att beskåda spektaklet

Så kära FBare, berika oss med era historier från drägghak och sunkkrogar runt om i landet!
__________________
Senast redigerad av KickAss-1337 2016-12-13 kl. 12:41.
Citera
2016-12-13, 12:57
  #2
Medlem
Rhodos; kommer inte ihåg namnet. Översvämmade toaletter med en stolt brun bajskorv som kämpade mot strömmarna på golvet är inget man glömmer i första taget. Det stället hade omdömmet classy i jämförelse med resten.

Ang. Skeppet: Det är ju en pizzeria? Det sunkigaste stället i lkpg är Queen's/Plaza. Överviktiga tjejer, babbar, o vegasmaskiner.
Citera
2016-12-13, 13:19
  #3
Medlem
SkepticalHippos avatar
Jag är förvånad över att ingen nämnt Daltons Saloon i Sundsvall trots att tråden funnits i över en halvtimme. Den är nästan nationellt känd för sin sunkighet.

I ärlighetens namn har de faktiskt god mat och helt okej öl till bra priser. Sedan slutar fördelarna. Alla stadens alkoholister och utslagna människor går dit, likväl de som vill ha ett fem-i-tre-ragg och invandrarna som vill ha chans att ligga och som fördriver tiden med att spela på maskiner. Det är här man ser blonderade 50-åriga kvinnor med nätstrumpbyxor, skinnkjol och leopardtop tafsa på unga killar. Allt är sunkigt och orenoverat där inne. Personalen verkar vara självmordsbenägna. Det är oftare slagsmål där än på de andra krogarna gemensamt.

Till råga på allt så har de karaokekväll flera gånger i veckan. Scenen varvas mellan sluddrande fyllon och sångstammisarna som är där för att de vill släppa besvikelsen över att de aldrig slog igenom för en stund och som klämmer i till kung och fosterland till partylåten "Stad i ljus".

Här i Sundsvall är det ett sätt att håna någon att dra upp att de skulle ha varit på Daltons Saloon, eller "Dallan" som det kallas i folkmun. En pittoresk sunkdetalj är att de har en toalett med två toalettstolar så att man bekvämt kan gå två och två.
__________________
Senast redigerad av SkepticalHippo 2016-12-13 kl. 14:13.
Citera
2016-12-13, 13:24
  #4
Medlem
vikingrods avatar
Någon liten sylta i Haparanda för några år sedan. Låg lite gömd på en bakgata men polaren envisades med att vi skulle dit.
Jag var redan lagom berusad, polaren var salongsberusad och väl där så insåg man ganska fort att det inte var något fint ställe. Halvnaken brutta låg däckad i ett hörn, fullpackat och lukten av piss och spyor var temat.
Rent ut sagt vidrigt.
Tog ett par öl, och skulle gå men polaren beställde pomme och någon köttbit. Hans största misstag den kvällen. Aldrig sett någon både skita och spy ner sig på samma gång innan.
Tog kanske en kvart från att han käkat upp till allt åkte ut igen.
När jag skulle betala notan så blev det nästan bråk då idioten bakom baren blandat ihop våran order med någon annans.

Det var min värsta.
Citera
2016-12-13, 14:22
  #5
Medlem
KickAss-1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitalejonet
Ang. Skeppet: Det är ju en pizzeria? Det sunkigaste stället i lkpg är Queen's/Plaza. Överviktiga tjejer, babbar, o vegasmaskiner.

Du har aldrig hört talas om en pizzeria med rättigheter? det stämmer att de serverar pizza men det verkade inte utgöra huvudverksamheten direkt sen måste man ju servera någon typ av mat för att få utskänkningstillstånd

Citat:
Ursprungligen postat av SkepticalHippo
Jag är förvånad över att ingen nämnt Daltons Saloon i Sundsvall trots att tråden funnits i över en halvtimme. Den är nästan nationellt känd för sin sunkighet.

I ärlighetens namn har de faktiskt god mat och helt okej öl till bra priser. Sedan slutar fördelarna. Alla stadens alkoholister och utslagna människor går dit, likväl de som vill ha ett fem-i-tre-ragg och invandrarna som vill ha chans att ligga och som fördriver tiden med att spela på maskiner. Det är här man ser blonderade 50-åriga kvinnor med nätstrumpbyxor, skinnkjol och leopardtop tafsa på unga killar. Allt är sunkigt och orenoverat där inne. Personalen verkar vara självmordsbenägna. Det är oftare slagsmål där än på de andra krogarna gemensamt.

Till råga på allt så har de karaokekväll flera gånger i veckan. Scenen varvas mellan sluddrande fyllon och sångstammisarna som är där för att de vill släppa besvikelsen över att de aldrig slog igenom för en stund och som klämmer i till kung och fosterland till partylåten "Stad i ljus".

Här i Sundsvall är det ett sätt att håna någon att dra upp att de skulle ha varit på Daltons Saloon, eller "Dallan" som det kallas i folkmun. En pittoresk sunkdetalj är att de har en toalett med två toalettstolar så att man bekvämt kan gå två och två.



Vilken beskrivning, det vattnas i munnen! Har du fler anekdoter så är jag idel öra
Citera
2016-12-13, 14:29
  #6
Medlem
santos_devilles avatar
Bistro i malmö var på sin tid perfekt dräggigt. Punkare, skinheads, crustare, rockabilly människor och feminister. Alla samlade under ett tag med sjukt billig öl och lokala "djs"
Citera
2016-12-13, 14:32
  #7
Medlem
caught.on.tapes avatar
Drunken Monkey i Praga,, fan där efter midnatt,, det är så mycket rök där inne och skrik som apor.. samma som baren heter.. så att man gärna går till ett ställe som är mer egentligen riktat mot ungdomar/fräscht
Citera
2016-12-13, 14:41
  #8
Medlem
KickAss-1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Bistro i malmö var på sin tid perfekt dräggigt. Punkare, skinheads, crustare, rockabilly människor och feminister. Alla samlade under ett tag med sjukt billig öl och lokala "djs"

Haha, snacka om "kulturkrock"
Citera
2016-12-13, 15:01
  #9
Medlem
JustZlatans avatar
Nuförtiden är alla jävla krogar dräggiga, både i Sverige och utomlands. Sitta på sunkiga och skitiga stolar eller gå på barens toa är inte att tänka på. Den värsta toan jag var inne på var en asiatisk krog på Manhattan.
Citera
2016-12-13, 16:13
  #10
Medlem
qrounxqrounxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hulkamania
Ni betalade maten trotts självklar matförgiftning? Har ni inga bollar?

Ja dom betalade väl maten innan?
Citera
2016-12-13, 16:16
  #11
Medlem
valter-eggons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkepticalHippo
Jag är förvånad över att ingen nämnt Daltons Saloon i Sundsvall trots att tråden funnits i över en halvtimme. Den är nästan nationellt känd för sin sunkighet.

I ärlighetens namn har de faktiskt god mat och helt okej öl till bra priser. Sedan slutar fördelarna.
Har bott i Sundsvall i 11 år och har varit där en enda gång. En kompis beställde en ost och korvbricka som var god och rejält tilltagen. Blev några öl där innan vi gick vidare.

Och, ja, precis som du säger. Stället är ökänt för fylla och bråk.

Måste nästan lägga till Jack's bar. Har inte varit där sen de nyöppnade. Men innan det så hade de fantastisk mat, lite skumma stammisar, en trasig klottrad toalett och mina barn hittade 13 tuggummin under bordet.
Citera
2016-12-13, 16:20
  #12
Medlem
Moskva i Ryssland, nån nattklubb som hette T-LaD .

Mötte vakten i entren som stank sprit, han hälsade oss välkommen men precis när vi gick förbi så gav han min polare en örfil.
Polaren tittade chockad på vakten, efter några sekunder sa vakten " you good my friend, u dont whine, i thought swedish were cunts"

När vi kom in så var det runt 50 personer i lokalen, majoriteten såg ut som stereotypiska trash ryssar.
Nästan varenda soffa var nerstänkta av öl och andra vätskor
Folk låg däckade efter väggen.
Spya över hela terassen på baksidan.
Vi tog en öl medans ögonen brände i nacken på oss. Vi var ganska snabb ut efter det...

Detta var 2007
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback