2016-12-13, 23:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av masonitmacka
Riktigt grym tråd - Ska försöka leverera några riktiga klassiker från Gävleborg

Gävle - Svartklubben på Alderholmen En olaglig krog där man måste ha lite kontakter för att komma in, och efter ett par urspårade kvällar började med medlemsskap. Längst ut på kajen vid Alderholmen, låg något som såg helt ofarligt ut, ett vanligt plåtstängsel, med ett litet hus/garage. Kollade man riktigt nära, ser man en modern ringklocka. Ringer man på den, väntar en minut eller två väntas man av värden. Han slår ett getöga och ser om man ser vettig ut, och släpper förhoppningsvis in en. Väl där inne möts man av de allra fetaste och dräggigaste raggarna du någonsin sett. Sånt folk som inte kommer in på en vanlig krog, eller helt enkelt inte vågar visa sig ute bland folk.

Gården är dekorerad med de obligatoriska oljefaten som det eldas i, samt ett par soffor direkt från röda korset, och ett par lastpallar som sittplats för de som söker träsmak i röven.

Här serveras hembränt med willys motsvarighet till sprite, och en piggelin i för att dölja smaken av död. Även smuggelöl för oerhört överkomligt pris. Var man riktigt snäll kunde man även få en billys, fint ska det vara!

Haft ett par skadade kvällar där, men även ett par trevliga. När man varit och svängt lite på någon av de lokala klubbarna är det alltid fint att varva ned med billig öl och puckade konversationer med någon aspackad raggare.

Tyvärr köpte kommunen upp marken där denna olagliga krog låg, och den finns inte kvar längre.

Gävle - Bilagan Den lokala kareokehålan för den mindre begåvade skaran i staden. Här finner du allt från 30åriga fördetta särskoleelever, och Maggan 66år. Mohammed och Hassan kan även ses här.

Det är nästan inte så att man hinner märka lukten av gula blend eller att skorna fastnar i golvet pgr allt ölspill innan man slås av någon gammal rockdänga framförd av valfri "Livets hårda skola" anhängare.

Ibland bryts stämningen av ett ungdomsgäng kommer in och har lite lajbans och tycker det är "jävligt fett" att gå på bilagan (mig själv inkluderad för ett par år sen) - Man märker då direkt hur skaran stammisar blir obekväma och tar allt längre ciggpauser. Det är deras harem, men istället för att vara fyllt med jungfruer, är det fyllt av gamla ciggkärringar och halvbillig öl.

Ja svartklubben på alderholmen hahaha. Den hade jag glömt. Fyfan alltså. Har också hamnat där. Trodde jag aldrig skulle komma därifrån levande, men det gjorde jag och fråga mig inte hur. Hembränt kan ha med saken att göra.

Proppfullt med Raggare och knuttar blandat med diverse slödder. Det var en snubbe som gick omkring totalt sönserblodad med ett sönderslaget näsben så pipan/brosket stack ut och drack hembränt ur en termos. På riktigt!
Citera
2016-12-13, 23:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jayboy
Såg att opuimhålan, Persikogården i Göteborg nämndes tidigare. Tror inte att en krog kan bli dräggigare än så och fortfarande få ha öppet.

Fanns iofs en fyrkantigt träbarack i Kortedala tidigare bredvid rondellen där sexans spårvagn vände/vändesom verkade som en bar - Det stället var rejält magstarkt med.

Har varit där. Göteborgare verkar ha ganska dåliga referenser när det gäller dräggighet. Visst var det risigt, men inte i närheten som de värsta ställena i typ Sundsvall eller Gävle. Det var ungefär som att gå ut på en ett vanligt halvrisigt ställe i Luleå. Luleå och Umeå är fö annars ganska trevliga krogstäder.

Ni är helt enkelt för glada och käcka nere i Götet verkar det som.
Citera
2016-12-13, 23:24
Medlem
nabbgaddans avatar
Pub Wasa - Norrköping

Ahh, Wasa är ett av få ställen som är öppet efter 01:00 på helgerna vilket innebär att alla fulla människor som inte gillar "moderna nattklubbar" hamnar där. Lokalerna huserar lite spelaktiviteter, en oftast söndersparkad toalett samt liveband(!)
Finns en gigantisk balkong där man kan frottera på sommaren och frysa på vintern.

Sunkigt som synden men måste upplevas om man har vägarna förbi Norrköping
Citera
2016-12-13, 23:35
Medlem
UlphSvensons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Ja! Movitz hette det ja! Det har väl kanske varit stängt ett tag men öppnat igen. Eller jag vet inte.
Om det samma Movitz i gamla stan är det rätt så sunkigt fortfarande, ingen contender till många andra i tråden, men stökigt treställe med dålig musik, dålig mat och precis den sorts klientel du tänker dig.
Citera
2016-12-13, 23:36
Medlem
UlphSvensons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellobbq
Moskva i Ryssland, nån nattklubb som hette T-LaD .

Mötte vakten i entren som stank sprit, han hälsade oss välkommen men precis när vi gick förbi så gav han min polare en örfil.
Polaren tittade chockad på vakten, efter några sekunder sa vakten " you good my friend, u dont whine, i thought swedish were cunts"

När vi kom in så var det runt 50 personer i lokalen, majoriteten såg ut som stereotypiska trash ryssar.
Nästan varenda soffa var nerstänkta av öl och andra vätskor
Folk låg däckade efter väggen.
Spya över hela terassen på baksidan.
Vi tog en öl medans ögonen brände i nacken på oss. Vi var ganska snabb ut efter det...

Detta var 2007
Känns som den perfekta stereotypen av en ryssbar
Citera
2016-12-14, 00:11
Medlem
wotoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KickAss-1337
...
Pub Skeppet, Linköping:
Så kära FBare, berika oss med era historier från drägghak och sunkkrogar runt om i landet!

Gjorde min dag att du skrev det stället!

Hade hört att det var god pizza på stället så drog dit med en polare. Väl där inne, en tisdagskväll, sitter krogens stammisar och sipprar på sin öl. Förutom en äldre herre som istället låg ner över bordet med stirrande ögon på sin "öl-slatt".

Vi beställer in varsin öl och fyllekärringen kommer över för att försöka dra igång något samtalsämne. Eftersom att hon luktar spya ur munnen ber vi henne lämna. Hon ser lite bitter ut men rör sig vidare.

Två andra äldre snubbar sitter och glor på "storbildsskärmen" (läs en gammal 32-tummare).

Under dessa, kanske 20 minuter, lägger jag märke till den halvdäckade äldre herrens blick. Han ser väldigt tom ut i blicken men man kan samtidigt se att han på något sätt försöker "ladda batterierna".

Vi får in våra pizzor och börjar äta... Mycket riktigt.. Pizzorna var väldigt goda!

Jag och min polare tuggar på, dricker spendrups och pratar om att pizzan var rätt god. Mitt i allt ser vi att den äldre mannen lutar sig upp från liggställning på bordet till normal sittande ställning. Hans blick är fortfarande kvar på ölslatten. Han greppar tag om spendrupsslatten, för glaset mot munnen och häller i sig de sista centiliterna.. Han ställer långsamt ner glaset och det går nu se att han börjar få smått panik. Med en ordentlig hastighet reser han sig upp och spyr ner i det tomma 40-centilitersglaset.. Han fyller glaset men spyr fortfarande så att det nu börjar rinna över glaset och ut över bordet.

Panik brister ut i lokalen. Turkarna skriker, Kärringarna skriker, gubbarna skriker..

Kort därefter kommer lukten.. Fyfan.. Jag har aldrig tidigare känt denna typ av gubbspya tidigare så jag får smått panik. Säger till polaren att fyfan här kan jag inte vara.. Måste ut.. Polaren håller med så vi går hastigt ut.

Efter oss har vi en av turkarna/ägarna. "Eyy ni måste phethala". Fan också.. glömde betala.. Går in igen. Den äldre mannen ligger utslagen på golvet bredvid spyan. Kärringen som försökte prata med oss skriker och hetsar på en annan alkis.. Jag betalar och går därifrån samtidigt som jag hör "eyy vi måste ringa taxi till <Namn>..

Finns flera andra historier från Skeppet men detta var helt klart den sjukaste upplevelsen..
Senast redigerad av wotoo 2016-12-14 kl. 00:41.
Citera
2016-12-14, 00:25
Medlem
halvfestligts avatar
Lite mindre dramatiskt än restaurang "Fuck you" i istanbul, men ack så sunkigt ändå, var på sin tid pub Fregatten på Värnhem i Malmö. Pizzaväggar, båtmotiv, avspolningsbar inredning. Man var rent av rädd att gå in där (slutet av 90-talet) då det mest frekventerades av riktiga tungviktare inom bl a alkoholkonsumtion. Men, är man ölsugen så är man - eller hur. Besökte därför denna "oas" en grå och småbakis söndag e.m då det var det enda öppna ölsjappet i området. Vårt sällskap kliver försiktigt in och sätter oss trevande på ledig hörnplats, närmast dörren. Nyfikna men skeptiska stammisögon kollar oss i mörkret. Vi valde i alla fall rätt plats verkade det som. Till sist dyker bartendern upp och vi får faktiskt beställa (utan suckar). Men knappt avslutar vi beställningen förrän ytterdörren fläks upp och en tjej i kortkort och hård makeup kommer instörtande. Plötsligt kastar hon en liten handväska på mig och skrikmumlar något. Det är en sliten "arbetande tjej" med stirrig blick som uppenbarligen vill bli av med sina grejor en stund. Hon hinner nicka mot mig samtidigt som två poliser kastar sig in efter henne och jagar henne runt lokalen. Det blir en klassisk Benny Hill-runda en stund innan hela sällskapet lämnar. Vi återlämnade väskan med sprutor och knark via bartendern. Tja, sånt var ovanligt och spännande back in the day men tydligen inte så ovanligt på Fregatten. Besökte dem aldrig efter detta. Någon som kan bekräfta sunkigheten eller är den borta?
Senast redigerad av halvfestligt 2016-12-14 kl. 00:31.
Citera
2016-12-14, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Det där stället i Gamla stan (Sthlm) med en massa tunnlar och trappor där man går längre och längre in och slutligen känner sig fast som en ekorre i en myrstack. Ingen luft, inga brandsäkerhetsföreskrifter följs.
Skitmusik spelade de också typ rockpunk.
Medusa bar?
Citera
2016-12-14, 01:22
Medlem
Förstår inte hur alla kan ha sådana historier från sunkkrogar, jag har säkert själv besökt en i mina dagar. Men vem i allsin dagar kommer ihåg någonting efter en blöt kväll?
Citera
2016-12-14, 02:22
Bannlyst
The Fiddler's Elbow, Florens.

Irländsk pub i Florens. Fyra bord med lika långa bänkar ute som var upptagna varje gång jag gick förbi. Ville gärna ha uteplats då jag var där i maj och vädret var underbart men fick nöja mig med att dricka vid baren eftersom det var omöjligt att få en plats ute. Sätter mig vid baren, beställer en mojito. Det jag får är något av det vidrigaste jag någonsin smakat trots att det kostar 9 euro, en mojito som smakar så pass avslaget och sötsurt att jag får uppstötningar. Men jag har betalat så jag ska dricka upp den och sticka, illa kvickt. Vänder mig mot teven och tittar på en match när dörren intill baren öppnas och en kille kommer ut. En otrolig stank följer. Det var minsann där toaletten var. Det luktar avföring och urin och jag tittar på bartendern som möter min blick, men inte som i "oj, det där luktar illa, jag ska fixa det" utan "vill du ha något mer eller? chips?".

Går iväg till entren och sätter mig där men reser mig lika fort eftersom stanken är lika stark där.

Den absolut vidrigaste krogen jag någonsin besökt.

Random krog, Hanoi, Vietnam (2012)

Var i Vietnam med en vän som prefererar småbarn i sängen, skulle jobba i Thailand så flög till Asien en vecka innan honom. Vi kommer då in på denna krog som han, fick jag veta i efterhand, hade kollat upp tidigare. Jag trodde att vi bara tog första bästa. Vi beställer en Heineken var och sätter oss i ett bås. Efter några minuter kommer två 11-12-åringar till oss. De sätter sig i våra knän och börjar gnugga till musiken. Det var bland det äckligaste jag någonsin upplevt, klappade henne på låret snabbt två gånger för att hon skulle hoppa av och sa till min vän att han gott kan ta båda.
Citera
2016-12-14, 04:53
Medlem
SvinFullGreks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9948741
Förstår inte hur alla kan ha sådana historier från sunkkrogar, jag har säkert själv besökt en i mina dagar. Men vem i allsin dagar kommer ihåg någonting efter en blöt kväll?

Välkommen till Flashback, platsen på internet där gamla gubbar sitter och ljuger ihop historier från sina charter till Grekland.
Citera
2016-12-14, 07:57
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvinFullGrek
Välkommen till Flashback, platsen på internet där gamla gubbar sitter och ljuger ihop historier från sina charter till Grekland.
Mycket möjligt att två eller tre historier i tråden är påhittade, men jag är övertygad om att de allra flesta är sanna. Finns många konstiga och äckliga krogar i världen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in