2016-12-14, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karanan
Den tanken slog mig också när jag läste ämnet. Var ganska många år sedan jag råkade förbi där och slank in för en öl och karaoke men redan då kändes det sunkigt. Skulle inte våga äta där.

Stängs igen dock pga de ombyggnationer som sker på järnvägsgatan
Citera
2016-12-14, 11:55
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fladerlappen
Den finns på Archive.is.
Om Roffe Ruff tycker hak är Dräggiga, då är det fan i mig dräggigt.

Del 1.
http://web.archive.org/web/20140831053859/http://megalaser.se/artiklar/pstq-och-roffe-ruff-pa-barrunda-del-1/

Del 2.
http://web.archive.org/web/20140831053859/http://megalaser.se/artiklar/pstq-och-roffe-ruff-pa-barrunda-del-2/
Stort tack!
Citera
2016-12-14, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halvfestligt
Lite mindre dramatiskt än restaurang "Fuck you" i istanbul, men ack så sunkigt ändå, var på sin tid pub Fregatten på Värnhem i Malmö. Pizzaväggar, båtmotiv, avspolningsbar inredning. Man var rent av rädd att gå in där (slutet av 90-talet) då det mest frekventerades av riktiga tungviktare inom bl a alkoholkonsumtion. Men, är man ölsugen så är man - eller hur. Besökte därför denna "oas" en grå och småbakis söndag e.m då det var det enda öppna ölsjappet i området. Vårt sällskap kliver försiktigt in och sätter oss trevande på ledig hörnplats, närmast dörren. Nyfikna men skeptiska stammisögon kollar oss i mörkret. Vi valde i alla fall rätt plats verkade det som. Till sist dyker bartendern upp och vi får faktiskt beställa (utan suckar). Men knappt avslutar vi beställningen förrän ytterdörren fläks upp och en tjej i kortkort och hård makeup kommer instörtande. Plötsligt kastar hon en liten handväska på mig och skrikmumlar något. Det är en sliten "arbetande tjej" med stirrig blick som uppenbarligen vill bli av med sina grejor en stund. Hon hinner nicka mot mig samtidigt som två poliser kastar sig in efter henne och jagar henne runt lokalen. Det blir en klassisk Benny Hill-runda en stund innan hela sällskapet lämnar. Vi återlämnade väskan med sprutor och knark via bartendern. Tja, sånt var ovanligt och spännande back in the day men tydligen inte så ovanligt på Fregatten. Besökte dem aldrig efter detta. Någon som kan bekräfta sunkigheten eller är den borta?

Fregatten har fått lite kultstatus numera och har et bra utbud med öl och riktigt bra polsk mat. Har varitdär några gånger sista året. Halvsletet folk blandat med lite äldre. Tycker stället är riktigt bra. när vi ändå är i Malmö skall vi inte glömma gamla Pub 25 på Ystadgatan ! Två meter långe Tony med mycket goda kontakter i Malmös skummare värld styrde stället. Söndertjackade stammisar och gamla alkisar, suspekta slutna sällskap i inre rummet.Numera är det tyvärr en kebabsylta, synd då jag gillade 25an och Tony !
Citera
2016-12-14, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
he he du menar Lygten bar...jo finns även på fejan...denna?
https://da-dk.facebook.com/people/Lygten-Bar/100009052091347

Hahaha men se där har vi ju pärlan! En upplevelse jag rekomenderar alla med vägarna förbi. Orginellt ställe, minst sagt.
Citera
2016-12-14, 12:19
Medlem
Berghain - dekadensens Mecka finns i Berlin.

Inte nog med att det ser ut som ett gigantiskt spökhus då lokalerna är i ett gammalt elkraftverk och ingen brytt sig ett skit om att fräscha till det då betongblock kan ligga lite här och där och det är slitna trappor, klotter och damm överallt.
Men var annars finner du heltatuerade vakter med elfenben inkörda genom näsan, tvingas tejpa över din telefonkamera och har folk som öppet tar droger och har sex med varandra?

När jag gick förbi ett bås, så var dörren öppen och ett par hade sex med varandra, de sket i att en del folk som var på väg förbi stannade för att se på. En brud jag träffade berättade för mig att hon hade råkat gå fel, öppnat en dörr och vips så stod det en massa människor och hade gruppsex. Folk rökte (lite allt möjligt) precis överallt och jag blev tillfrågad köp om droger några gånger, förutom det jag rökte på. Stora rökmoln fanns lite varstans på klubben.

Och toaletterna var en saga i sig också, minns vi försökte hitta i varje fall en toalett där golvet inte var helt jävla nedpissat. Jag misslyckades.
Lägg därtill att det var en del homos också. Jag har inget större emot sådana så länge fikusarna håller sig till sig själva men där var man inte blyga att visa det, det var äckligt. Blev även förvånad att höra att skiten tydligen har öppet från fredag eftermiddag fram till onsdag eftermiddag och det pågår festandet dygnet runt där.

Ja, jag har varit på massvis av krogar och ställen men Berghain är absolut i en klass för sig. Märkligaste, vidrigaste och dräggigaste stället jag någonsin varit på. Men nog fan är det en upplevelse också.
Senast redigerad av BrunoC 2016-12-14 kl. 12:25.
Citera
2016-12-14, 12:23
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NocturnalVoodoo
Medusa bar?
Det kan det vara. Har de många trappor? Det började på M så Medusa eller Movitz.
Citera
2016-12-14, 12:28
Medlem
Tomat1tvas avatar
Bikten, Helsingborg.
Citera
2016-12-14, 13:24
Medlem
Fladerlappens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Det kan det vara. Har de många trappor? Det började på M så Medusa eller Movitz.
Medusa röstar jag på, Tre trappor och stora dansgolvet är nere i trånga jävla grottvalv.
Höll på att dö av klaustrofobi och var tvungen att supa till rejält för att dämpa panikattackerna
Antagligen hade resten av klientelet samma problem då de mest stod och dreglade på dansgolvet till öronbedövande hårdmetal.

Till råga på allt fick man bevittna slagsmål emellan två vakter och fem berusade kunder.

Fy Fabian! Aldrig mer
Citera
2016-12-14, 13:33
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fladerlappen
Medusa röstar jag på, Tre trappor och stora dansgolvet är nere i trånga jävla grottvalv.
Höll på att dö av klaustrofobi och var tvungen att supa till rejält för att dämpa panikattackerna
Antagligen hade resten av klientelet samma problem då de mest stod och dreglade på dansgolvet till öronbedövande hårdmetal.

Till råga på allt fick man bevittna slagsmål emellan två vakter och fem berusade kunder.

Fy Fabian! Aldrig mer
Ja precis det MÅSTE ha varit Medusa! Ingen luft, klaustrofobi, äckliga dofter, konstiga människor och en känsla av att vara statist vid en filminspelning!
Citera
2016-12-14, 14:03
Medlem
Carl Serungs avatar
En liten krog som heter "Oksen" som ligger på torget i Tårnby,Danmark.
Brukar ibland svänga inom Tårnby för att handla lite öl och sprit och danska pastejer på Netto som ligger där. Tvärs över ligger det en liten "passage" med diverse butiker och en Pizzeria.(Utanför pizzerian brukar det sitta araber och röka brass) Bredvid pizzerian ligger denna krog kallad Oksen. Var inne där en gång för att dricka en öl och få något att äta. Stället var så inrökt att man blev konserverad många år framöver. Det erbjöds smörrebröd som i själva verket var torra rostemackor med svettig och kryllig ost. Satt några tannalösa figurer i baren som rökte och skränade.

Låter bilderna tala för sig själva:
https://www.facebook.com/pages/Oksen-Bodega/158696284176482

Ja for fan mand!

Citera
2016-12-14, 15:45
Medlem
Krickerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karanan
Den tanken slog mig också när jag läste ämnet. Var ganska många år sedan jag råkade förbi där och slank in för en öl och karaoke men redan då kändes det sunkigt. Skulle inte våga äta där.
Jag har ätit pizza där nån gång och den var faktiskt helt ok.
Citera
2016-12-14, 15:52
Medlem
Medusa i gamla stan.
Samt The Central bar på götgatan
.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem