2016-12-13, 19:05
Medlem
LuluBrooksies avatar
Det där stället i Gamla stan (Sthlm) med en massa tunnlar och trappor där man går längre och längre in och slutligen känner sig fast som en ekorre i en myrstack. Ingen luft, inga brandsäkerhetsföreskrifter följs.
Skitmusik spelade de också typ rockpunk.
Citera
2016-12-13, 19:11
Medlem
godhetsapostelns avatar
Var på nån sylta på andra långgatan en lördagkväll. Det liknade mer ett cafe som serverade starköl. Precis alla utan vårt sällskap såg ut som parkbänksalkoholister. Fullknökat var det med...och faktiskt trevlig stämning. Ingen var agressiv faktiskt även om precis alla var överförfriskade.
Citera
2016-12-13, 19:18
Medlem
Rotselleris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Det där stället i Gamla stan (Sthlm) med en massa tunnlar och trappor där man går längre och längre in och slutligen känner sig fast som en ekorre i en myrstack. Ingen luft, inga brandsäkerhetsföreskrifter följs.

6e tunnan? Inget vidare men så jävla illa är det inte

Queens i linköping ligger fan högt upp då det känns som att de själva tycker att de försöker på något weird sätt, förbannat skabbigt.

Men överlägsen etta är fan San Marino i Katrineholm, en pizzeria turned nattklubb/bar på kvällen. Mitt enda besök bestod av kareokekväll där moderatorn eller vad man ska kalla det måste haft någon form av utvecklingsstörning. Snubben som rockade loss på scen hade på sig mjukisbrallor och en t-shirt som var i åtta bitar men knuten runt honom som en toga. Det var minst sagt en upplevelse.
Citera
2016-12-13, 19:21
Medlem
Cameltotems avatar
la oveja negra-barcelona

Det var några år sedan och kan inte svara för hur det ser ut i dagsläget men för 4 år sedan så var det ett jävla ställe.

Var där med klassen och vi var fulla och ville ha billig öl. Ligger nere i en källare med stora träbord och bänkar. Ser ut som ett riktigt vikingahus där nere. Fulla människor överallt, svinbillig dricka och pissoaren var överfull och även golvet läckte ut stora pölar med piss och papper som sakta rann mot baren.
Citera
2016-12-13, 19:27
Medlem
persona.von.gratas avatar
Citat:
Låter som Movitz på 90-talet.
Citera
2016-12-13, 19:55
Medlem
Germanofils avatar
Har besökt flertalet sunkiga barer i Afrika med stampat jordgolv och äckliga horor som raggar på allt och alla. Men om vi ska hålla oss till Europa så är en lönnkrog i Kreuzberg, Berlin den sunkigaste jag besökt. Man gick in igenom en nedklottrad anonym dörr utan skylt och stället var fullt med rök och skumma människor. Bartendern var full och otrevlig. Smakade några bloss från min joint och skällde sedan ut mig för att jag bjöd på dåligt hasch. :/
Citera
2016-12-13, 19:58
Medlem
AkeSvanstedts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkepticalHippo
Jag är förvånad över att ingen nämnt Daltons Saloon i Sundsvall trots att tråden funnits i över en halvtimme. Den är nästan nationellt känd för sin sunkighet.

I ärlighetens namn har de faktiskt god mat och helt okej öl till bra priser. Sedan slutar fördelarna. Alla stadens alkoholister och utslagna människor går dit, likväl de som vill ha ett fem-i-tre-ragg och invandrarna som vill ha chans att ligga och som fördriver tiden med att spela på maskiner. Det är här man ser blonderade 50-åriga kvinnor med nätstrumpbyxor, skinnkjol och leopardtop tafsa på unga killar. Allt är sunkigt och orenoverat där inne. Personalen verkar vara självmordsbenägna. Det är oftare slagsmål där än på de andra krogarna gemensamt.

Till råga på allt så har de karaokekväll flera gånger i veckan. Scenen varvas mellan sluddrande fyllon och sångstammisarna som är där för att de vill släppa besvikelsen över att de aldrig slog igenom för en stund och som klämmer i till kung och fosterland till partylåten "Stad i ljus".

Här i Sundsvall är det ett sätt att håna någon att dra upp att de skulle ha varit på Daltons Saloon, eller "Dallan" som det kallas i folkmun. En pittoresk sunkdetalj är att de har en toalett med två toalettstolar så att man bekvämt kan gå två och två.

Citat:
Ursprungligen postat av valter-eggon
Har bott i Sundsvall i 11 år och har varit där en enda gång. En kompis beställde en ost och korvbricka som var god och rejält tilltagen. Blev några öl där innan vi gick vidare.

Och, ja, precis som du säger. Stället är ökänt för fylla och bråk.

Måste nästan lägga till Jack's bar. Har inte varit där sen de nyöppnade. Men innan det så hade de fantastisk mat, lite skumma stammisar, en trasig klottrad toalett och mina barn hittade 13 tuggummin under bordet.

Citat:
Ursprungligen postat av eftersnack
Hahah härligt att dallan nämns direkt. Jo det finns några stammisar där som är där varje dag. Dock inte de värsta alkisarna istan, de hänger mer dylika pizzerior / thai ställen med rättigheter. Trevlig personal och bra käk. Hög alkoholhalt accepteras, bra trubadurer på torsdagar. Men visst är det lite väl dunk, men finns värre ställen. Inte i närheten av tex timrå puben när det var i sitt esse. Där timrå alkisarna som inte orkade ta sig in till sundsvall samlades. Dallan får på sitt sätt ses som sundsvalls stolthet.

När var ni på Daltons senast? Utslagna människor, invandrare och alkisar har inte jag sett på Daltons i större utsträckning en på något annat ställe och jag har varit där ett flertal gånger de senaste åren, visserligen bara på fredagar och lördagar så det kanske är annorlunda på tisdagar?
Citera
2016-12-13, 20:22
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Har besökt flertalet sunkiga barer i Afrika med stampat jordgolv och äckliga horor som raggar på allt och alla. Men om vi ska hålla oss till Europa så är en lönnkrog i Kreuzberg, Berlin den sunkigaste jag besökt. Man gick in igenom en nedklottrad anonym dörr utan skylt och stället var fullt med rök och skumma människor. Bartendern var full och otrevlig. Smakade några bloss från min joint och skällde sedan ut mig för att jag bjöd på dåligt hasch. :/

Ah underbara Berlin. Blir sugen att dra ner direkt när jag läser sånt där.
Citera
2016-12-13, 20:41
Medlem
CpPraktikantens avatar
Citat:
Kan det möjligtvis handla om Lion bar?
Citera
2016-12-13, 20:48
Medlem
Lasse Berghagens avatar
Citat:

Antar att du tänker på stället vid Kornhamnstorg, bredvid Engelen? Ett tag hette det ju Medusa men vill minnas att det hade ett mer anglofilt namn ett tag?

Edit; Cage Bar...
Senast redigerad av Lasse Berghagen 2016-12-13 kl. 20:55.
Citera
2016-12-13, 21:18
Medlem
AnOldBeginnings avatar
Grym tråd, detta är hjärtat och kvalitén av flashback. Innan uppföringsreglerna och världen förändrade det till en propagandaplattform för lögner och okritiskt tänkande. Mer av sånt här!

Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
Walkabout Hotel i Phnom Pehn. Helt utan tvekan. Vi blev rekommenderade "hotellet" men fick fan checka ut efter en natt så sjabbigt var det, och då är jag ingen pryd stackare. Rummen var hemska och baren inte mycket bättre, dock burköl för $1 så billigt var där. Nedersta två våningarna utgjorde bar och biljardhall och klientelet var främst 50+ söndersupna västerländska sexturister och otroligt aggressiva vietnamesiska horor, plus en del mindre aggressiva lokala sådana.

Googlade det nyss och tydligen var stället öppet 24 timmar om dygnet från de öppnade 1988 tills de stängde i April i år:

http://www.phnompenhpost.com/post-weekend/goodbye-phnom-penhs-sleaziest-bar

Så tyvärr TS, det skeppet verkar ha seglat.
Läste första googleträffen på Walkabout Hotel Phnom Pehn och vice-artikeln som länkades från den, och fan vad sugen jag blir på att resa.
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
...och detta gör mig inte mindre sugen.

Har varit på hela tre av ställena nämnda i tråden - och då har jag ändå inte varit på ett enda ställe på tex stureplan så jag antar att jag söker mig till dessa prestigelösa ställen.
Blekinge har gott om dessa ställen - även blekinges mest hippa ställen av viss storlek hade antagligen gått som trash i de större av Sveriges städer.
Citera
2016-12-13, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse Berghagen
Antar att du tänker på stället vid Kornhamnstorg, bredvid Engelen? Ett tag hette det ju Medusa men vill minnas att det hade ett mer anglofilt namn ett tag?

Edit; Cage Bar...

Fast om alla dörrar (grindar) är öppna på engelen/colingen kommer man ju ganska långt in/ner och kan kila fast sig där också.

Man behöver ju inte direkt ha klaustrofobi för att ägna brandsäkerhet och utrymmningsvägar där en tanke.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in