2016-12-13, 16:23
Medlem
RiverStyxs avatar
Walkabout Hotel i Phnom Pehn. Helt utan tvekan. Vi blev rekommenderade "hotellet" men fick fan checka ut efter en natt så sjabbigt var det, och då är jag ingen pryd stackare. Rummen var hemska och baren inte mycket bättre, dock burköl för $1 så billigt var där. Nedersta två våningarna utgjorde bar och biljardhall och klientelet var främst 50+ söndersupna västerländska sexturister och otroligt aggressiva vietnamesiska horor, plus en del mindre aggressiva lokala sådana.

Googlade det nyss och tydligen var stället öppet 24 timmar om dygnet från de öppnade 1988 tills de stängde i April i år:

http://www.phnompenhpost.com/post-weekend/goodbye-phnom-penhs-sleaziest-bar

Så tyvärr TS, det skeppet verkar ha seglat.
Citera
2016-12-13, 16:28
Medlem
Hahah härligt att dallan nämns direkt. Jo det finns några stammisar där som är där varje dag. Dock inte de värsta alkisarna istan, de hänger mer dylika pizzerior / thai ställen med rättigheter. Trevlig personal och bra käk. Hög alkoholhalt accepteras, bra trubadurer på torsdagar. Men visst är det lite väl dunk, men finns värre ställen. Inte i närheten av tex timrå puben när det var i sitt esse. Där timrå alkisarna som inte orkade ta sig in till sundsvall samlades. Dallan får på sitt sätt ses som sundsvalls stolthet.
Citera
2016-12-13, 16:34
Medlem
vikingrods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hulkamania
Ni betalade maten trotts självklar matförgiftning? Har ni inga bollar?

Betalade maten innan det gick åt skogen.
Vi hade precis lämnat stället, på väg hem till honom igen. Resten av vägen var.. otrevlig.
Citera
2016-12-13, 16:54
Medlem
IceEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkepticalHippo
Jag är förvånad över att ingen nämnt Daltons Saloon i Sundsvall trots att tråden funnits i över en halvtimme. Den är nästan nationellt känd för sin sunkighet.

I ärlighetens namn har de faktiskt god mat och helt okej öl till bra priser. Sedan slutar fördelarna. Alla stadens alkoholister och utslagna människor går dit, likväl de som vill ha ett fem-i-tre-ragg och invandrarna som vill ha chans att ligga och som fördriver tiden med att spela på maskiner. Det är här man ser blonderade 50-åriga kvinnor med nätstrumpbyxor, skinnkjol och leopardtop tafsa på unga killar. Allt är sunkigt och orenoverat där inne. Personalen verkar vara självmordsbenägna. Det är oftare slagsmål där än på de andra krogarna gemensamt.

Till råga på allt så har de karaokekväll flera gånger i veckan. Scenen varvas mellan sluddrande fyllon och sångstammisarna som är där för att de vill släppa besvikelsen över att de aldrig slog igenom för en stund och som klämmer i till kung och fosterland till partylåten "Stad i ljus".

Här i Sundsvall är det ett sätt att håna någon att dra upp att de skulle ha varit på Daltons Saloon, eller "Dallan" som det kallas i folkmun. En pittoresk sunkdetalj är att de har en toalett med två toalettstolar så att man bekvämt kan gå två och två.

Skriver under på denna. Daltons är knutpunkten för Sundsvalls missbrukare, socialfall och bottenskrapet bland ynglingarna. Att lokalen till ytan dessutom nästan är mindre än en alldaglig Pressbyråkiosk drar knappast upp betyget. Trängsel är bara förnamnet.

Avlägger man en visit i Sundsvall och vill unna sig en krogrunda är Oscars eller E-Street betydligt värdigare alternativ.
Citera
2016-12-13, 16:55
Medlem
Kluffs avatar
Opiumhålan i Göteborg . En väldigt nedgången kinakrog vid Stigbergstorget som huserar stans tyngsta alkisar.
Citera
2016-12-13, 17:11
Bannlyst
Haha, inte helt otippat att Sever Inn nämns direkt i tråden. Stället är så satans sunkigt att det blivit mytomspunnet.

Säga vad man vill om Sever, men på dylika ställen kan man vara sig själv för ett tag. Okrystad och avslappnad stämning.

Inneställena i City kan fara å flyga. När vi talar sunk är förorterna obesegrade.
Citera
2016-12-13, 17:17
Medlem
Varulvs avatar
CityBowl i Motala är bland det sunkigaste jag satt min fot på, och då hänger man ändå helst i rockbarer. Klippiga golv, bartender med noll social kompetens eller vilja till liv.

Toaletten var alltid upptagen av par av snubbar som kom ut och sniffade några extra gånger för att få in pulvret ordentligt, och det är nog den enda platsen jag varit på där polisen aktivt gick ner och patrullera.

Dom hade en punchbag som alltid någon bröt handen mot för att den var så jävla hård, och biljardbord var alltid ockuperade av lokala gangsters.

Stället är numera stängt, men jag fattar inte att det ens överlevde så herrans många år som det gjorde.
Citera
2016-12-13, 17:22
Medlem
cirkuspoliss avatar
"Hassiktir", en liten bit från gågatan Istiklal i Taksim, Istanbul under slutet av 90-talet. Herointorskar som sköt upp genom att dölja armen under bordet, glas till öl som bara doppades i kallvatten mellan gästerna, kanyler hela golvet och en gammal hjärnskadad boxare som dörrslusk. De "byggde ut" genom att klappa in väggen till ödehuet bredvid och ställa in bord. Bara metal spelades. Högt.

Namnet betyder dessutom "knulla dig". Det var tider det.
Citera
2016-12-13, 17:28
Avslutad
.
Senast redigerad av Lunkan99 2016-12-13 kl. 17:50.
Citera
2016-12-13, 17:29
Medlem
Pankreatits avatar
Ölkompaniet (?) i karlshamn är ett riktigt gediget sunkhak med skabbig inredning och okunning bartender, invandrar gangsters och fyllon som gäster och bedrövlig mat och service.
Citera
2016-12-13, 17:42
Medlem
jedimindshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cirkuspolis
"Hassiktir", en liten bit från gågatan Istiklal i Taksim, Istanbul under slutet av 90-talet. Herointorskar som sköt upp genom att dölja armen under bordet, glas till öl som bara doppades i kallvatten mellan gästerna, kanyler hela golvet och en gammal hjärnskadad boxare som dörrslusk. De "byggde ut" genom att klappa in väggen till ödehuet bredvid och ställa in bord. Bara metal spelades. Högt.

Namnet betyder dessutom "knulla dig". Det var tider det.

Haha fett!! Det skulle man vilja upplevt! 😄😄😄
Citera
2016-12-13, 17:43
Medlem
Känns lite förlegat att se på människor och krogar på det sättet ts lägger an tonen och att han är tio år efter sin tid med den här tråden.

Sådana här ställen är snart dom enda institutionerna som erbjuder autentiska möten människor emellan och en stunds paus från det tillrättalagda och tillgjorda.

Det är ju inte direkt heller så att det fattas surdegs ställen med rikt utbud av viner, någon tv4-kock och lobotomerade medelklass akademiker blad gästerna, att välja på.

Men det ska bli kul att följa tråden för att snappa upp tips om ställen värda att besöka när man reser ute i landet.

För egen del går jag gärna på Dovas när jag vill slappna av och enbart ska ut för att ha kul den anses väl höra hemma här.

Men.mest dräggiga och osympatiska människor har jag träffat på Riche
Senast redigerad av rotebro-conny 2016-12-13 kl. 17:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in