Grym tråd, detta är hjärtat och kvalitén av flashback. Innan uppföringsreglerna och världen förändrade det till en propagandaplattform för lögner och okritiskt tänkande. Mer av sånt här!
Citat:
Ursprungligen postat av
RiverStyx
Walkabout Hotel i Phnom Pehn. Helt utan tvekan. Vi blev rekommenderade "hotellet" men fick fan checka ut efter en natt så sjabbigt var det, och då är jag ingen pryd stackare. Rummen var hemska och baren inte mycket bättre, dock burköl för $1 så billigt var där. Nedersta två våningarna utgjorde bar och biljardhall och klientelet var främst 50+ söndersupna västerländska sexturister och otroligt aggressiva vietnamesiska horor, plus en del mindre aggressiva lokala sådana.
Googlade det nyss och tydligen var stället öppet 24 timmar om dygnet från de öppnade 1988 tills de stängde i April i år:
http://www.phnompenhpost.com/post-weekend/goodbye-phnom-penhs-sleaziest-bar
Så tyvärr TS, det skeppet verkar ha seglat.
Läste första googleträffen på Walkabout Hotel Phnom Pehn och vice-artikeln som länkades från den, och fan vad sugen jag blir på att resa.
Citat:
Ursprungligen postat av
Germanofil
Har besökt flertalet sunkiga barer i Afrika med stampat jordgolv och äckliga horor som raggar på allt och alla. Men om vi ska hålla oss till Europa så är en lönnkrog i Kreuzberg, Berlin den sunkigaste jag besökt. Man gick in igenom en nedklottrad anonym dörr utan skylt och stället var fullt med rök och skumma människor. Bartendern var full och otrevlig. Smakade några bloss från min joint och skällde sedan ut mig för att jag bjöd på dåligt hasch. :/
...och detta gör mig inte mindre sugen.
Har varit på hela tre av ställena nämnda i tråden - och då har jag ändå inte varit på ett enda ställe på tex stureplan så jag antar att jag söker mig till dessa prestigelösa ställen.
Blekinge har gott om dessa ställen - även blekinges mest hippa ställen av viss storlek hade antagligen gått som trash i de större av Sveriges städer.