2016-12-13, 09:45
Medlem
Pyronostalgis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kevinskold
Vad kostar dessa tårtor? Polistillstånd?

2200+4600 och givetvis tillstånd

Ps Jockey2 hälsa Svea att de knasat till priserna på 154 på hemsidan för även 108-skottaren står som 4600kr 😂
Citera
2016-12-13, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 199702042
Finns det verkligen inte en marknad i sverige för 750 skotts missiler?
http://www.harald-nyborg.dk/p1784/gaasetaarnet-hylbatteri-750-skud

Jag räknas ju inte som en marknad, men jag älskar dem! Har inte koll på hur DKK ligger men jag tyckte det var billigt?!

Linders har/har haft en men senast jag hade dem låg de typ på 549:-
Citera
2016-12-13, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av si04
Jag räknas ju inte som en marknad, men jag älskar dem! Har inte koll på hur DKK ligger men jag tyckte det var billigt?!

Linders har/har haft en men senast jag hade dem låg de typ på 549:-

Du får samma grejer men 100-150 kr billigare i Dk t.e.x familje packet xo såldes för 249 dkk första dagarna, hos oss 499
Citera
2016-12-13, 15:47
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kevinskold
"För miljöns skull" eat my ASS. Så jävla dåligt argument. Men vad hade man färväntat sig med alla dessa jävla kärringar som klagar hela tiden.

Antar att det inte tågmorgonpendlarna som skrev artikeln. Det är ju så mycket goare med bensindrivet...
Citera
2016-12-13, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jockey2
Såg nyss en artikel om Bauhaus som det pratats om tidigare.

http://www.expressen.se/nyheter/butikskedja-slutar-salja-fyrverkerier/
Finns gott om kärringar och hens i detta land med tanke på vilken spridning artikeln fått.
Är det bara ÖoB bland större butikskedjor som fortfarande säljer fyrverkerier?
Man borde stötta de eftersom "kärring-mobben" lär bli mer högljudd när ÖoB är ensamma på marknaden i princip.
Citera
2016-12-13, 16:02
Medlem
199702042s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Antar att det inte tågmorgonpendlarna som skrev artikeln. Det är ju så mycket goare med bensindrivet...

http://m.phys.org/news/2009-11-dogs-larger-carbon-footprint-suv.html

Vet inte riktigt sanningshalten, med två forskare har utgivit en bok på senare 2000 talet. En medelstor hund har dubbelt så stort koldioxidavtryck än en SUV. Man räknar väl maten de äter, hur mycket åkrar som krävs för varje hund etc.

Sen är det många som smäller i tid och otid, dær kan man ge hundägarna rätt. Det är väl heller inte kul för gemene man heller med okynnes smällningar.
Förbud, förbud, förbud, mindre gram etc, vi har gett oss mycket men hundägarna är ju bra på att skriva protester,namninsamlingar och den fruktade bojkottningen.

Det slutar med att allt fyrverkeri förbjuds.
Först då är dem nöjda och sic semper tyrannis kommer eka i hela kennel-sverige.
Citera
2016-12-13, 16:08
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 199702042
http://m.phys.org/news/2009-11-dogs-larger-carbon-footprint-suv.html

Vet inte riktigt sanningshalten, med två forskare har utgivit en bok på senare 2000 talet. En medelstor hund har dubbelt så stort koldioxidavtryck än en SUV. Man räknar väl maten de äter, hur mycket åkrar som krävs för varje hund etc.

Sen är det många som smäller i tid och otid, dær kan man ge hundägarna rätt. Det är väl heller inte kul för gemene man heller med okynnes smällningar.
Förbud, förbud, förbud, mindre gram etc, vi har gett oss mycket men hundägarna är ju bra på att skriva protester,namninsamlingar och den fruktade bojkottningen.

Det slutar med att allt fyrverkeri förbjuds.
Först då är dem nöjda och sic semper tyrannis kommer eka i hela kennel-sverige.

Jo. Blivit skrämd av hundar ett flertal gånger under året, så jag tycker hela diskussionen är rätt befängd. Jag menar, dom har ju trots allt köpt ett liv.. Det kan faktiskt inte hela mänskligheten anpassa sig efter.
Citera
2016-12-13, 16:24
Medlem
PettaXs avatar
Citat:
Jo. Blivit skrämd av hundar ett flertal gånger under året, så jag tycker hela diskussionen är rätt befängd. Jag menar, dom har ju trots allt köpt ett liv.. Det kan faktiskt inte hela mänskligheten anpassa sig efter.
Bara en tidsfråga innan det blir helt förbjudet tyvärr
Citera
2016-12-13, 16:28
Medlem
199702042s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PettaX
Bara en tidsfråga innan det blir helt förbjudet tyvärr

Ja, för vi närmar oss inte Kina på något sätt gällande hundar eller fyrverkerier...
Citera
2016-12-13, 16:35
Medlem
199702042s avatar
Citat:

Jag gillar hundar och katter, det är ägarna som är problemet.
Hund utan koppel och en päronmagad man som springer efter och skriker instruktioner + att den är minsann så snäll. Kommer det en hund i full galopp med fradgma i hela trynet och är inställd på mig så ger jag den en förbannad smäll, rätt mellan frambenen så den säckar ihop. Jag har blivit attackerad när jag var liten och aldrig mer. En hund är ju endast en sak i lagens mening. Det är ju bara skadegörelse om man har ihjäl dem - det låter hårt jag vet.
Sen att ägarna med flera år på nacken med ägarskap så blir dem förvånade när man skäller ut dem för att hunden hoppat upp på en utan tillsyn, hur kan man bli förvånad att det finns många som är allergiska?
Citera
2016-12-13, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jockey2
Och där kom sida 1000 haha

Jag har faktiskt smått funderat på att testa Yes Box eller Celebration exclusive från Hanssons bara för att se irl....

Har någon haft Celebration Exclusive?

Dom har ju uppdaterat innehåll i år om man kollar på Hanssons sida...

Vilken hade ni valt?
Båda två är ju helt klart asfeta, men tycker nog att celebration exclusive är "roligare" att kolla på med variationen med snurror o så... Dock så tycker jag att du bör slänga en blick på festivals "pro fireworks no1"!
Citera
2016-12-13, 17:09
Medlem
Är Gold Explosion samma pjäs som Golden Explosion?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in