2016-12-13, 11:39
Medlem
MartinStLouiss avatar
Värt o testa julmusten som säljs på Systembolaget?
Citera
2016-12-13, 12:20
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonko
Zeunerts eller Nygårda Romfatslagrad är det som gäller här i hushållet, även barnen rankar Zeunerts i topp.
Dina barn har en bra och utvecklad smakpalett som inte enbart går efter det sötaste söta!

Jo Zeunerts är oslagbar men skulle också vilja slå ett slag för Nygårdas ekologiska julmust i liten glasflaska (grön etikett). Inte så söt och nästan lite öl-ig. Väldigt speciell. Bild nedan.

http://www.sockerbiten.org/wp-content/uploads/2016/09/DSC_7454-720x478.jpg
Citera
2016-12-13, 17:38
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinStLouis
Värt o testa julmusten som säljs på Systembolaget?
Ja, definitivt. Nygårdas lagrade är riktigt bra, däremot förväntade jag mig mer av Dufvenkroks halvtorra, den levde inte riktigt upp till hypen.
Citera
2016-12-13, 18:15
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Ja, definitivt. Nygårdas lagrade är riktigt bra, däremot förväntade jag mig mer av Dufvenkroks halvtorra, den levde inte riktigt upp till hypen.
Jag frågade på bolis vad halvtorr betyder, "-mindre söt", fick jag till svar vilket lät bra.
Tjackade ett par flaskor men blev besviken, visst var det schysst med en mindre söt must, men smaken var näst intill obefintlig.
Som en Apotekarnes men mindre socker.
Trist.
Citera
2016-12-13, 18:37
Medlem
dunderkurens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Kati
Jag frågade på bolis vad halvtorr betyder, "-mindre söt", fick jag till svar vilket lät bra.
Tjackade ett par flaskor men blev besviken, visst var det schysst med en mindre söt must, men smaken var näst intill obefintlig.
Som en Apotekarnes men mindre socker.
Trist.
Ja visst var den väldigt "blaskig". Av de som finns att tillgå på systemet så tycker jag Nygårdas lagrad på Bourbon är godast. Den som är lagrad på Calvados smakar inte alls lika bra.
Citera
2016-12-13, 18:45
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dunderkuren
Ja visst var den väldigt "blaskig". Av de som finns att tillgå på systemet så tycker jag Nygårdas lagrad på Bourbon är godast. Den som är lagrad på Calvados smakar inte alls lika bra.
Yepp, bourbon var först och även bäst!
Calvados är ok medans Rom är alldeles för "vass" för min smak.

Zeunerts är min favorit, skulle dock önska att den var lite mer kolsyrad.
Citera
2016-12-13, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Dina barn har en bra och utvecklad smakpalett som inte enbart går efter det sötaste söta!

Jo Zeunerts är oslagbar men skulle också vilja slå ett slag för Nygårdas ekologiska julmust i liten glasflaska (grön etikett). Inte så söt och nästan lite öl-ig. Väldigt speciell. Bild nedan.

http://www.sockerbiten.org/wp-content/uploads/2016/09/DSC_7454-720x478.jpg

Ja jag känner att jag har lyckats där

Ska absolut testa Nygårdas eko, är den som du beskriver den blir jag glad. Skulle du säga att den drar lite åt Mumma-hållet?
Citera
2016-12-13, 20:55
Medlem
Avnjöt min första Zeunerts idag. Köpte en 6-back på ICA. Är det bara jag som tycker att den har en bismak av negerbollar? Typ kokos eller liknande. God faktiskt och inte lika söt som t.ex. Apotekarnes. Lite stor, 500 ml glasflaskor. Man kan ju inte slänga flaskan, måste dricka upp hela. Lämnar en kryddig eftersmak tycker jag.
Senast redigerad av No6 2016-12-13 kl. 21:08.
Citera
2016-12-14, 12:09
Medlem
MartinStLouiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan

Ska testa en av deras då
Citera
2016-12-14, 12:58
Medlem
anteri17s avatar
Ville ha något gott att dricka till lunchen så sprang ner till Coop. Väl där fastnade jag för Zeunerts julmust, mest pga snygg etikett och 50cl-flaskor. När jag sedermera googlade musten fick jag höga förväntningar. Så här samtidigt som jag avnjuter musten så är förväntningarna med råge infriade. Kalasbra!
Citera
2016-12-16, 12:16
Medlem
Marquesos avatar
Har någon koll på var i Stockholm man kan få tag på en back Apotekarnes? Skillnaden mellan plast och glas är ju monumental.
Citera
2016-12-16, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso
Har någon koll på var i Stockholm man kan få tag på en back Apotekarnes? Skillnaden mellan plast och glas är ju monumental.

Precis. Jag tror också du skulle klara ett blindtest.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in