Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-16, 23:28
  #2665
Medlem
Marquesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TopRider
Precis. Jag tror också du skulle klara ett blindtest.
Ja, det ska väl ganska mycket till (eller åtminstone ett oerhört dåligt känselsinne) för att man med händer och läppar inte upplever en stor skillnad mellan plast och glas. Jag tror att du också skulle klara ett blindtest!
Citera
2016-12-17, 00:07
  #2666
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso
Ja, det ska väl ganska mycket till (eller åtminstone ett oerhört dåligt känselsinne) för att man med händer och läppar inte upplever en stor skillnad mellan plast och glas. Jag tror att du också skulle klara ett blindtest!
Självklart skall ett blindtest göras i neutralt kärl, som ett glas t.ex. Den som då kan skilja på om drycken kommit ur en glasflaska eller en metallburk tar jag av mig hatten för.
Citera
2016-12-17, 00:20
  #2667
Medlem
Marquesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Självklart skall ett blindtest göras i neutralt kärl, som ett glas t.ex. Den som då kan skilja på om drycken kommit ur en glasflaska eller en metallburk tar jag av mig hatten för.
Det är klart, jag säger inte emot. Förstår inte vad blindtest hade med saken att göra från allra första början, men men.

Apropå tester, finns det någon must som hotar Zeunerts i år? För mig är den fortfarande i topp, tätt följd av Nygårdas romfatslagrade.
Citera
2016-12-19, 15:47
  #2668
Medlem
Trudgelmers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinStLouis
Värt o testa julmusten som säljs på Systembolaget?

Det tycker jag absolut.
Precis som många andra i tråden, gillar jag i synnerhet Nygårda Bourbon. Den kommer att drickas till julbordet i år.
Citera
2016-12-19, 17:38
  #2669
Medlem
Dr.Katis avatar
Matgeek testar julmust. https://www.youtube.com/watch?v=DCio...=JZ-9XFu_zxY-6

Eskilstuna blev jag jävligt sugen på att testa!
Citera
2016-12-20, 09:37
  #2670
Medlem
Killerolavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1000001
Ett varningens finger för Nygårda Ekologiska, det är den äckligaste julmust jag har druckit, någonsin.
Nygårda lyckas dock väl med deras lagrade sorter.


Smakade denna igår, kunde inte ens dricka upp hela flaskan. Vidrig.
Citera
2016-12-21, 10:11
  #2671
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Killerolav
Smakade denna igår, kunde inte ens dricka upp hela flaskan. Vidrig.

Instämmer. Riktigt dålig, smakar knappt ens must. Hur kunde Matgeek ta denna som en toppmust?
Citera
2016-12-24, 10:31
  #2672
Avstängd
LASSGAURDs avatar
Har jag fel när jag säger att Nygårda = den som hette spendrups för några år sen.
Citera
2016-12-26, 04:09
  #2673
Medlem
AsburyPerks avatar
Vilken julmust dricker du och varför?

Själv är det väl Apotekarnes eller Nygårda som gäller. Alltid tyckt att dessa har smakat bäst helt enkelt. I år blev det Apotekarnes.
Citera
2016-12-26, 04:20
  #2674
Medlem
Apotekarnes, mest av tradition. Gillar inte julmust öht.
Citera
2016-12-26, 04:24
  #2675
Medlem
Feadogs avatar
Apotekarnes drack man som barn. För vuxna smaklökar är den oftast alldeles för söt och läskaktig. Zeunerts, eller någon av Nygårdas fatlagrade varianter brukar vara bäst. Vissa år träffar Apotekarnes förvisso rätt med sin årsmust (med en ny, "hemlig" ingrediens varje år). Årets med saffran var dock ingen större hit.
Citera
2016-12-26, 04:25
  #2676
Medlem
2018s avatar
Det har väl blivit Apotekarnes bara för att, ja du vet, det bara funkar. Skönt att slippa den där förbannade instruktionsboken också.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback