Citat:
Ursprungligen postat av
Lord-Epic
Omformulerar mig
Vilken grupp /Lärare ska man välja på SU Juristprogrammet vt2017?
man får som nämnt tidigare välja grupper med olika lärare och undrar nu andras erfarenhet av de olika lärarna, vilka är hårda, vilka är mer pedagogiska?
"Hårda" spelar inte någon roll om du menar i betygshänseende. Större delen av ditt betyg sätts anonymt via tentan, och om du misslyckas med att få höga poäng på den del som faktiskt sätts av gruppläraren lär det inte bero på denne.
Få har erfarenhet av fler än en lärare på JIK:en så det är svårt att göra en jämförelse (som ändå hade varit subjektiv). Jag hade Ulrika Borg och rekommenderar henne varmt. Hon är pedagogisk och rolig. Jag tror också hon är bra som ett första möte med en jurist, så att säga.
Anna Öster och Maria Lamm brukar vara väldigt populära också. Överlag tror jag de flesta är väldigt nöjda med sin JIK-lärare.
Jag hade inte oroat mig för mycket över lärarvalet på JIK:en. Välj istället efter det schema som passar bäst.
Alternativt; vänta tills grupperna börjar fyllas och facebookstalka alla potentiella gruppkamrater. Välj sedan efter utseende/rikedom.