Citat:
Ursprungligen postat av
Draifos
En vanlig uppfattning är att gärningsmannen måste ha varit en av de få som kunde klappa Laban. Nu vet jag inte exakt hur skygg just den här hunden var, men skulle kretsen av möjliga gärningsmän utvidgas om man även omfattade de som t.ex. skulle kunna ha klappat till hunden med en käpp?
Laban hade ett knivstick i nacken, det fanns inget som tydde på att han först blivit slagen. Laban hade sprungit hemåt och gick runt och skällde vilket kan tyda på att han var stressad och orolig.
Utifrån den situation som uppstod tror jag att det är osannolikt, näst intill obefintligt, att en för hunden helt okänd person skulle ha kunnat locka den till sig.
Tror inte heller att han skulle söka upp Eva och sätta sig vid kroppen. Även om så skedde skulle det vara svårt för en okänd GM att få in ett stick....hunden skulle hinna undan.
Om den mot förmodan gick till anfall vore det svårt att med bara ett enda knivstick träffa så precis att det vore direkt dödande.
Det har diskuterats mycket om detta i tråden och olika teorier har lagts fram. Detta är min övertygelse, men ingen kan ändå vara hundra procent säker.