2016-12-11, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Varför tycker du det ser ut så?

Jag uppskattade dina första inlägg då du tydligen har förstahandsuppgifter om morgonen efter mordet.

Anneli bör då ha nämnt dig för Bosse när dom samtalade. Kontaktade dom dig för att höra sig för vad du hade att berätta? Om ja, så förstår jag att det du inte styrkte deras hypotes och därför kom du inte med. Om nej, så visar det än en gång vilket uselt och illa underbyggt program det är. Det mest förmildrande är väl att du fick förfrågan men avböjde (fullt förståeligt) att medverka.

Du skriver att du blev chockad över Ps beteende i TV. Är inte det väldigt förhastat då du inte vet vad han sa, hur han sa det och vad som föranlett hans reaktioner? Av erfarenhet vet jag att man kan vara väldigt kreativ vid redigeringen av intervjuer och alldeles särskilt då man låter någon vara anonym. Vi kan inte ta för givet att han inte sade sig minnas svaren på de frågor som presenterades. Att klippa och klistra har man god vana av för att anpassa sig till reklamavbrotten och för att förenkla för den hänförda tittarskaran. Tyvärr vill inte produktionsbolaget ge ifrån sig de fullständiga intervjuerna.
Nu är det ju iofs inte Robinson vi pratar om, där man kan göra drama av att någon ätit upp alla kokosnötter på natten😜 Har ju lite svårare att tänka mig att tv låter en person bli utpekad som mördare dock. Är ju mkt allvarligare än en dokusåpa typ.
Citera
2016-12-11, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marpet1
menar du att någon varit där och antingen sett dådet eller hjälpt till då ? Skulle också vilja se slutet på detta.

Frågeställningen var hur många som fick klappa Laban och då fattas ett namn....Eva själv.
Det skulle kunna innebära att Eva under hot var tvungen att kalla in Laban. Jag har sagt det förut, hundar har en otrolig förmåga att känna på sig när något är fel, därför tror jag det skulle vara mycket svårt.
Citera
2016-12-11, 14:03
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Nu är det ju iofs inte Robinson vi pratar om, där man kan göra drama av att någon ätit upp alla kokosnötter på natten😜 Har ju lite svårare att tänka mig att tv låter en person bli utpekad som mördare dock. Är ju mkt allvarligare än en dokusåpa typ.
Hur kan du ha svårt för att tänka dig att TV låter en person bli utpekad som mördare när det var precis vad dom gjorde? Dessutom i rent underhållningssyfte.

Jag tolkar ditt ickesvar som att du inte blev kontaktad av programmet. Ändå tillmäter du supersnutarna stor trovärdighet? Det vore väl ett minimum att vilja höra hur P betedde sig timmarna efter mordet av någon som kan berätta, eller?
Citera
2016-12-11, 14:14
Medlem
Citat:
Hur kan du ha svårt för att tänka dig att TV låter en person bli utpekad som mördare när det var precis vad dom gjorde? Dessutom i rent underhållningssyfte.

Jag tolkar ditt ickesvar som att du inte blev kontaktad av programmet. Ändå tillmäter du supersnutarna stor trovärdighet? Det vore väl ett minimum att vilja höra hur P betedde sig timmarna efter mordet av någon som kan berätta, eller?
för mig är det då definitivt ingen underhållning😢 Det handlar om mordet på min bästa vän och jag vill inte lämna ut om jag blev kontaktad eller ej... Jag skulle också hemskt gärna vilja veta vad P gjorde den natten och vill han inte svara här så vore jag tacksam om han skrev ett personligt meddelande 👍 Sen kan jag tycka att upplägget av programmet kanske inte är det bästa , men betvivlar inte dessa 2:s erfarenhet av mordfall och gärningsmän. Måste iallafall vida överstiga kramforspolisens erfarenhet i dylika fall
Citera
2016-12-11, 14:17
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kramiklon
Frågeställningen var hur många som fick klappa Laban och då fattas ett namn....Eva själv.
Det skulle kunna innebära att Eva under hot var tvungen att kalla in Laban. Jag har sagt det förut, hundar har en otrolig förmåga att känna på sig när något är fel, därför tror jag det skulle vara mycket svårt.
Givetvis.

Det där har redan dryftats. Jag kan fortfarande tänka mig att Laban antingen kom till Evas undsättning eller oroligt till hennes livlösa kropp. En hunds reaktion vid upphetsade och testosteronmättade situationer är många gånger väldigt oväntat. Det var det jag menade med att det komplicerade pudelns resonemang att den som är Evas baneman är den som fick klappa Laban samt saknar alibi.
Citera
2016-12-11, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
I maj 1988 gjordes dykningarna i Kramforsån.

Finns det någon information hur mycket krut man lade ner på dykningarna i Kramforsån? Nog tycker man det måste ha varit mer än bara någon enstaka dag.
Citera
2016-12-11, 14:38
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
för mig är det då definitivt ingen underhållning😢 Det handlar om mordet på min bästa vän och jag vill inte lämna ut om jag blev kontaktad eller ej... Jag skulle också hemskt gärna vilja veta vad P gjorde den natten och vill han inte svara här så vore jag tacksam om han skrev ett personligt meddelande 👍 Sen kan jag tycka att upplägget av programmet kanske inte är det bästa , men betvivlar inte dessa 2:s erfarenhet av mordfall och gärningsmän. Måste iallafall vida överstiga kramforspolisens erfarenhet i dylika fall
Då tar jag tillbaka min tolkning samt respekterar att du inte vill berätta om du blev kontaktad.
Jag vill dessutom uttrycka att jag inte heller tycker att mordet på din vän är något att tramsa i TV om.
Citera
2016-12-11, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kramiklon
Finns det någon information hur mycket krut man lade ner på dykningarna i Kramforsån? Nog tycker man det måste ha varit mer än bara någon enstaka dag.

Polisen planerade nya dykningar under sommaren 1988, men om de genomfördes vet jag inte.
Citera
2016-12-11, 15:59
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Vad vet du om vad folk är insatta i, apropå ingenting.

Nej, habet hade rätt, din grund för spekulationen om pajs ev psykiska åkomma är ett klockrent cirkelresonemang.

Jag svarar inte i habets ställe, jag följer tråden med läsintresse och en hel del av dina argument är förbannat undermåliga. Det är en fullt normal konsekvens av att begagna sig av yttrandefriheten, att vissa tycker det man presterar är kasst.

Nej som vanligt har du helt fel igen, jag har endast sagt att det finns en risk att P. vid mordtillfället KAN ha lidit av någon form av psykiskt störning, kanske t.o.m. en allvarlig sådan, och det är INGET cirkelresonemang utan endast en spekulation. Hur du kan få det till ett cirkelresonemang är förmodligen ett cirkelresonemang från din sida.

'habet' däremot är totalt låst i sin tanke och hävdar att P. omöjligen kan ha haft t.ex. en psykos vid tidpunkten för mordet. Detta baserar han på att Marpet1's inlägg där hon berättar lite om sitt möte med P. morgonen efter mordet. Vad 'habet' dock måste inse är att det inte utfördes någon paragraf 7-undersökning av P. på plats denna morgon, 'habet' har helt enkelt inga belägg för vad han yrar om vad det gäller P's psykiska tillstånd, han får gärna tro att P. var helt frisk´och att han endast var driven av svartsjuka vid mordtillfället, jag tror något helt annat, men märk väl, jag LÅSER mig inte vid mitt antagande.

Ja dina påhopp är kassa, lär dig av det.
Citera
2016-12-11, 16:09
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Jag vet en till som lär ha fått klappa Laban. Det gör du också. Fundera nu.

Ledtråd:
Tyvärr komplicerar det ditt upplevt glödheta Laban-spår.

Jag är inte dummare än att jag förstår att du syftar på Eva, vilket är både sjukt och osmakligt av dig.
Citera
2016-12-11, 16:16
Medlem
habets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Alla fel igen, du som inte ens har med det här att göra har som vanligt lyckats vända på allt. Ditt resonemang är spegelvänt, det var faktiskt 'habet' som var den som inte tålde att jag spekulerade kring P's psykiska status vilket ledde till både förolämpningar och personliga påhopp från hans sida. Väldigt onödigt om du frågar mig, varför ska jag bara vara tyst och "finna mig i" att 'habet's' åsikt är den korrekta? sen när har han patent i tråden på P's psykiska hälsotillstånd?

Här har du 'habet's' logik i denna fråga: Om det finns en risk att mördaren kan ha lidit av en psykisk störning vid tidpunkten för mordet på Eva så kan mördaren definitivt inte vara PAJ enligt 'habet'... är det en sund och normal argumentation enligt dig? Nej såklart inte, en åsikt måste givetvis tålas att diskuteras något som 'habet' dock inte accepterar då han är låst vid sin ståndpunkt att PAJ är "helt frisk".

Jag är varken en slasktratt eller soptunna som du och 'habet' kan använda er av bara för att vrida och vända på saker, vräka ur er lögner och lämpa av er egen skit det får ni göra hemma eller på någon annan. "habet' har förmodligen redan insett att han gick för långt, frågan är nu om du någonsin kommer göra det?

Vad har du med min och 'habet's' diskussion att göra förresten, är du hans pappa?

Nu tycker jag att du ska sluta svara i habet's ställe, i synnerhet när du inte är insatt, tack på förhand.

Hade verkligen inte tänkt svara dig i den här frågan något mer men när du lyckades nämna mitt nic 7 ggr i detta inlägg och dessutom nu börjar citera mig fel (förutom fulciteringar på dig själv) får det vara nog.
Fetningen av det du påstår är min logik ovan. Jag har hela tiden skrivit psykos, du verkar generellt inte förstå skillnaden på de psykiska begrepp du använder dig av. Jag vet att du tycker att jag har skaffat mig ensamrätten på den här ståndpunkten men jag har också bett dig kontrollera detta hos personer som har kunskap IRL.
Jag tycker också att du ska ta och fundera på när paj träffade personer nästa gång efter mordet hade skett, var det 8 timmar efteråt eller var det frågan om några timmar? Vad gjorde han då, jo han var ute och skjutsade någon kamrat.
Jag är hundra procent säker på att du inte förstår vad en psykos innebär. Även om det skulle ha varit så att paj varit gränspsykotisk när dådet påbörjades så skulle det inte vara kvar på den nivån när dådet avslutats, pga av det jag försökt få fram till dig i alla inlägg - den stress det skulle innebära att genomföra detta är mer än en sådan person skulle klara för att hålla ihop sig.

Jag provar att länka igen (eftersom wikipedia är under din nivå har jag höjt det ett snäpp denna gång). http://www.lul.se/sv/Kampanjwebbar/Infoteket/Funktionsnedsattningar/Psykiska-funktionsnedsattningar1/Vad-ar-en-psykos/
Citera
2016-12-11, 16:46
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av habet
Hade verkligen inte tänkt svara dig i den här frågan något mer men när du lyckades nämna mitt nic 7 ggr i detta inlägg och dessutom nu börjar citera mig fel (förutom fulciteringar på dig själv) får det vara nog.
Fetningen av det du påstår är min logik ovan. Jag har hela tiden skrivit psykos, du verkar generellt inte förstå skillnaden på de psykiska begrepp du använder dig av. Jag vet att du tycker att jag har skaffat mig ensamrätten på den här ståndpunkten men jag har också bett dig kontrollera detta hos personer som har kunskap IRL.
Jag tycker också att du ska ta och fundera på när paj träffade personer nästa gång efter mordet hade skett, var det 8 timmar efteråt eller var det frågan om några timmar? Vad gjorde han då, jo han var ute och skjutsade någon kamrat.
Jag är hundra procent säker på att du inte förstår vad en psykos innebär. Även om det skulle ha varit så att paj varit gränspsykotisk när dådet påbörjades så skulle det inte vara kvar på den nivån när dådet avslutats, pga av det jag försökt få fram till dig i alla inlägg - den stress det skulle innebära att genomföra detta är mer än en sådan person skulle klara för att hålla ihop sig.

Jag provar att länka igen (eftersom wikipedia är under din nivå har jag höjt det ett snäpp denna gång). http://www.lul.se/sv/Kampanjwebbar/Infoteket/Funktionsnedsattningar/Psykiska-funktionsnedsattningar1/Vad-ar-en-psykos/

Men snälla du, en människa som är psykotisk kan definitivt köra bil, vad för du allt ifrån?
För övrigt så vet vi inte med 100% säkerhet att P. verkligen skjutsade någon kamrat, det finns fortfarande en möjlighet att P. kan ha pratat ihop sig med denne kompis som sedan har vittnat till PAJ's fördel.

Jag behöver inte kontrollera detta IRL för jag har stor erfarenhet av det vi diskuterar från verkliga livet, jag har haft mycket med psykiskt sjuka människor att göra, särskilt med personer som lider av psykos.

Du skriver att: även om P. varit gränspsykotisk när dådet påbörjades började så skulle det inte vara kvar på den nivån när dådet avslutats. Nej det är klart att psykosen avtar vart efter men DU personligen kan omöjligen veta hur lång tid det tar i det enskilda fallet, det förblir endast gissningar från din sida.

Nog om detta nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in