Väldigt många ord blev det! Faktiskt så många att det blir svårt att sortera i ett svar till dig.
Du har en minst sagt märklig debatteknik. Klipper i dina inlägg så de får en annan innebörd.
Så till saken.
Citat:
Ursprungligen postat av
Pudelfrillan
Nej du har fel, det finns ingen som helst anledning att stryka PAJ bara för att mördaren vid tidpunkten för mordet med stor sannolikhet kan ha lidit av en allvarlig psykisk störning.
Visst, han var en vanlig simpel brevbärare. Men var han verkligen "väletablerad i samhället" då, på den tiden, 1987 vid 30 års ålder? berätta hur du tänker nu och var du har fått dom uppgifterna ifrån?
"Inget som framkommit i tråden pekar i den riktningen" skriver du, vad du menar är alltså att inget tyder på att P. kan ha lidit av en allvarlig psykisk störning vid tidpunkten för mordet? För det första så har hans psykiska tillstånd redan diskuterats flitigt tidigare i tråden, och för det andra så pekar väl det mesta i tråden på att PAJ åtminstone vid tidpunkten för mordet led av någon form av "psykisk ohälsa", om man utdelar 11 djupa knivhugg så är det ytterst rimligt att misstänka att en allvarlig psykisk störning ligger bakom det som skett.
Den fetade meningen kan omöjligt tolkas på annat sätt än att paj led av psykisk ohälsa och vad som visar det är att han delat ut 11 knivhugg
Citat:
Ursprungligen postat av
Pudelfrillan
Det finns däremot ingen som helst anledning att tro eller hävda motsatsen, d.v.s. att P skulle varit "fullt frisk" precis som vem som helst vid tidpunkten för mordet.
Vad grundar du det här uttalandet på, kan det möjligtvis vara pga att han utdelade 11 knivhugg eller har du något annat som talar emot att han skulle vara fullt frisk.
Citat:
Ursprungligen postat av
Pudelfrillan
Det finns givetvis många olika varianter när det handlar om psykostillstånd, hela spannet finns med, allt ifrån att en människa kan drabbas av en psykos vid endast ett enstaka tillfälle i livet, sen finns det dom som i stort sett ständigt lever i ett psykostillstånd. Det finns det ingenting som säger att människor som har en psykisk diagnos inte kan jobba och fungera bra i samhället trots att dom lider av psykisk sjukdom eller av någon form av personlighetsstörning.
Ditt uttalande: "Menar du då att han hade en psykos på natten för att sedan på morgonen ha "sovit till sig" och då fungera alldeles normalt igen?" är så urbota korkat så jag inte ens ids kommentera det.
Jo det var PAJ som utförde dådet och han befann sig i ett psykiskt tillstånd som inte är att betrakta som normalt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Pudelfrillan
Du utrycker dig så luddigt så det är nästan omöjlig att förstå vad du menar. Men jag tror att vi i grunden kanske menar samma sak, d.v.s. att om man är inne i en tillfällig psykos och när den sedan avtar så kan det ta ett tag innan man är tillbaka i ett något sånär normalt tillstånd och en verklighet igen. Hur lång tid det tar varierar givetvis från fall till fall.
Jag menar precis vad jag skrev. En person som varit i ett psykotiskt tillstånd och dessutom varit utsatt för den enormt stressiga situationen att utfört ett mord, är inte helt normal några timmar efteråt! Det är inte det minsta luddigt, det är rena och skära fakta.
Citat:
Ursprungligen postat av
Pudelfrillan
P. kanske var mer eller mindre psykotisk hela den natten, så som han körde på vem vet? Det är möjligt att han tillslut landade lite och lyckades sova några timmar av ren utmattning.
Nej jag använder definitivt inte mordet som ett "bevis" för att P. led av en allvarlig psykisk störning, nu får du väl åndå ta och sansa dig. Du däremot kommer med felaktiga påståenden och falska anklagelser angående detta..
Se ovan, "Den fetade meningen ....."
Citat:
Ursprungligen postat av
Pudelfrillan
Första gången jag nämner det i mitt tidigare inlägg som du nu kritiserar så skriver jag att: "mördaren kan vid tidpunkten för mordet med stor sannolikhet ha lidit av en allvarlig psykisk störning" läs innantill människa! Nästa gång jag tar upp hans psykiska status så nämner jag att han kan lida av "psykisk ohälsa" hur läser du egentligen? sen skrev jag även så här: "det mesta i tråden pekar väl på att PAJ åtminstone vid tidpunkten för mordet led av någon form av "psykisk ohälsa", men om man utdelar 11 djupa knivhugg så är det ytterst rimligt att misstänka att en allvarlig psykisk störning ligger bakom det som skett".
Du skrev: "Du gör ett kardinalfel här, du använder mordet som ett "bevis" för att paj led av en psykisk störning" Var vänlig nu och berätta vart i ovanstående fetmarkerade text som jag använder mordet som ett "bevis" för att PAJ led av en psykisk störning. Uttrycken "med stor sannolikhet", "kan lida av" och "pekar väl på" är ytterst ödmjuka uttalanden och knappast några "bevis" för att P. led av en psykiskt störning, du är en lögnare helt enkelt. Däremot gör jag antaganden men det är en helt annan sak.
Nej jag behöver inte visa några belägg för att P. led av en psykisk störning vid 30 års ålder, jag gör ett antagande vilket står mig fritt att göra i denna tråd. Du däremot bör svara på vad du menade i ditt tidigare inlägg när du skrev: "P. har alldeles säkert ingen allvarlig psykisk störning, det är han alldeles för väletablerad i samhället för". Kan du förklara för mig vad du menar med detta uttalande och hur du har kommit fram till detta? för i ditt förra inlägg så undvek du frågan..
Nej jag undvek inte frågan, jag började mitt inlägg med att säga att jag mycket möjligt kunde ha fel på just det.
Citat:
Ursprungligen postat av
Pudelfrillan
Nästa felaktiga anklagelse är när du skriver: "Sen blandar du även in personlighetsstörning, och det är något helt annat, det är inget man har under en period i livet".
Jag har ALDRIG sagt att en personlighetsstörning är något som man endast har under en period i livet, vart har du fått det ifrån? har du bara tagit det ur luften? Leta rätt på vart jag har skrivit det och klipp sedan ut det och klistra in det i din nästa kommentar - tack!.
Nej du har aldrig skrivit det men du tog upp personlighetsstörning i samma veva som du pratar om pajs tillfälliga psykos. Jag bara påpekade att personlighetsstörning inte hade något att göra med den debatt vi har här just nu. Paj kan mycket väl lida av en personlighetsstörning det har jag ingen aning om.
Citat:
Ursprungligen postat av
Pudelfrillan
Nu får du väl ändå ta och ge dig, det försår du väl själv att går inte att se på människor huruvida dom är fullt normala eller inte, på det sätt som du skriver gällade P. morgonen efter mordet. Det stod inte skrivet i pannan på P. att han inte var fullt normal eller hur? PAJ kan mycket väl ha uppträtt på ett sätt som gjorde att man inte kunde uppfatta att något med honom var fel. Det handlar således givetvis inte om att "vi annars har desinformation i tråden", som du så konstigt väljer att uttrycka det hela. Marpet1 uppfattade honom på ett sätt men hur P. egentligen mådde psykiskt vet ingen annan än han själv.
Åter igen, nu pratar du om en person som skall ha varit i psykos. Det är du som hävdar att psykosen har med mordet att göra, det finns mängder av mord där personer som inte är psykiskt sjuk utfört dem så du måste på något sätt mena att just psykosen har påverkat paj. Jag skriver det igen, en person som är psykotisk och dessutom skulle utfört ett mord är inte ute och kör hästfinka några timmar senare och människor omkring märker något på dem, var så säker. Innan du skriver om detta igen så ber jag dig ta och fråga någon IRL så slipper du ta upp det igen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Pudelfrillan
Avslutningsvis skriver du att jag riskerar ett förtalåtal? ett förtalavtal för att jag är övertygad om att P. är skyldig till mordet på Eva Söderström och för att jag tar upp detta i tråden om Eva-mordet på forumet Flashback? Jag har inga som helst problem att prata med andra privatpersoner utanför tråden om P. och de flesta är av samma åsikt som jag. Det får väl bli ett förtalsåtal mot alla oss som tror att P. är skyldig då, och som vågar uttala oss offentligt om detta, för PAJ själv han verkar undkomma sitt straff i den här soppan.
Här har du en poäng. Han borde enligt mig, om han är oskyldig, stämma TV4, det skulle jag gjort