2016-12-07, 22:40
Medlem
Pyronostalgis avatar
Fick också äta upp min diss av Monster mix, den som överraskade mest i sitt lilla format. Svea är duktiga på lågkaliber, får in bra effekter runt 20mm. Den sista pjäsen som är en variant på Exclusive 150x30mm innehåller på tok för lite krut för mängden skott.
Citera
2016-12-07, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pyronostalgi
Den sista pjäsen som är en variant på Exclusive 150x30mm innehåller på tok för lite krut för mängden skott.

Vänta va? Var det där 150 skott? wtf märktes inte, oh 30mm? Jahopp...
Citera
2016-12-07, 22:56
Medlem
Pyronostalgis avatar
Jepp. 610 är en variant på 608 Exclusive

http://www.sveafireworks.se/fyrverkerier.php?namn=Exclusive
Citera
2016-12-07, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av si04
Har gjort det med följande tårtor, med trevligt resultat:

Svea:
Space inferno
Pole position (kört både 2&3 samtidigt)
Balder
iCake
Fifthy

4verkeri
Monster (kört både 2, 3 & 4 samtidigt)
Dragon
Rio
New york

RP
1001 Nights
Kick on

Linders
Saturn missile 750 (briljant 👌🏼&#128514

Grymt!
Var 2 space inferno fett eller?

Har en ståendes som jag impuls köpte i somras.
Tycker att det skulle kännas lite tråkigt att skjuta den ensam.
Dyr var den dock nu såg jag, tusen spänn för knappt ett kilo.
Funderar på att kombinera den med en Balder istället, tror ni det blir grötigt med blandade effekter eller kommer det att bli en grym mix?
Citera
2016-12-07, 23:12
Medlem
Sverige08s avatar
Hej!
Till er insatta, i hopp om att någon bor i Sthlm! Vet ni vilka återförsäljare som kommer att sälja extreme samt royal party i Stockholm i år?
Citera
2016-12-07, 23:53
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DJeldush
På tal om evolution (rp), är den värd 400?

Bra fråga om den är värd Blandad med mycket blått och kul med V-shape, tjut och dubbelfinal. Har lite svårt att sätta fingret på den för jag filmade den när jag hade den, men publiken gillade den iallafall

Citat:
Ursprungligen postat av Nonamesjustme233
Till de som är intresserade, här har ni Sveas provskjutning från idag
https://www.youtube.com/watch?v=qOk0w9xYtkQ

De testade LIL' BERTA, monster mix, sleipner, icake, athena, balder, akilles, atlas, golden explosion och en ny display tårta?

Kul med film! Balder är rätt trevlig asså.

Citat:
Ursprungligen postat av ajnstajn
Grymt!

Har en ståendes som jag impuls köpte i somras.
Tycker att det skulle kännas lite tråkigt att skjuta den ensam.
Dyr var den dock nu såg jag, tusen spänn för knappt ett kilo.
Funderar på att kombinera den med en Balder istället, tror ni det blir grötigt med blandade effekter eller kommer det att bli en grym mix?

Kan nog bli lite grötigt med allt vissel.
Citera
2016-12-08, 06:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ajnstajn
Grymt!

Ja! Riktigt fett! Den är ju rätt intensiv och har ett gött tempo. viktigt att få bra bredd mellan tårtorna eller vinkla dem lagom mkt så skotten inte bara grötar ihop sig.
Citera
2016-12-08, 09:11
Medlem
Hej! Undrar när Hanssons fyrverkerier kommer ut med sitt kampanjblad? Vet att fyrverkerimästarna har kommit ut med sin. Varför dröjer det så länge innan Hanssons gör det?!

Och ni som undrar om öob tar in action fire så måste jag göra er besvikna. Dom tar inte in den. Men där emot tar dom in Excalibur night fast i trälåda och har en kampanjpris på 999:-
Citera
2016-12-08, 09:58
Medlem
Hejsan Flashback,

Är lite sugen på att veta vad ni här tycker är mest värt att köpa. Jag bor i Stockholm och har ej tid eller pengar för att åka ner till Billesholm. Det jag är ute efter att köpa i år är nog en raketsats (helst en med 20+ raketer i) och även en eller flera tårtor. Min budget ligger på runt 1000-1500kr.

Har sett att mc-boden har en raketsats som kallas för "Stargate" med 27st raketer som går på 650kr och sen har ju Svea i vanlig ordning sitt "Mega rocket assortment" för 599. Vilken av dessa två anser ni är mest prisvärda? De återförsäljarna vad jag vet finns i närheten av Stockholm är Svea, Linders Fyrverkeri, Hanssons och Hammargrens. (Om ni är medvetna om flera återförsäljare och anser att jag bör köpa därifrån så är det bara att hojta till!)

Vilken raketsats får man mest ut för av pengarna och vilken/vilka tårtor bör jag gå för att köpa, som sagt ligger budgeten på 1000-1500kr i år, väldigt tacksam för tips.
Citera
2016-12-08, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sverige08
Hej!
Till er insatta, i hopp om att någon bor i Sthlm! Vet ni vilka återförsäljare som kommer att sälja extreme samt royal party i Stockholm i år?

Extreme Fireworks hittade jag i Eurostore Haninge förra året så lär sälja igen, bara ringa och fråga.
Citera
2016-12-08, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zeewpz
Hejsan Flashback,

Är lite sugen på att veta vad ni här tycker är mest värt att köpa. Jag bor i Stockholm och har ej tid eller pengar för att åka ner till Billesholm. Det jag är ute efter att köpa i år är nog en raketsats (helst en med 20+ raketer i) och även en eller flera tårtor. Min budget ligger på runt 1000-1500kr.

Har sett att mc-boden har en raketsats som kallas för "Stargate" med 27st raketer som går på 650kr och sen har ju Svea i vanlig ordning sitt "Mega rocket assortment" för 599. Vilken av dessa två anser ni är mest prisvärda? De återförsäljarna vad jag vet finns i närheten av Stockholm är Svea, Linders Fyrverkeri, Hanssons och Hammargrens. (Om ni är medvetna om flera återförsäljare och anser att jag bör köpa därifrån så är det bara att hojta till!)

Vilken raketsats får man mest ut för av pengarna och vilken/vilka tårtor bör jag gå för att köpa, som sagt ligger budgeten på 1000-1500kr i år, väldigt tacksam för tips.

Om du väljer att köpa från Svea så tycker jag du ska välja tårtan Asgaard, och mega rocket assortment. Tillsammans blir de runt 1100 kr

Venne vad stargate är men ser bra ut på bilder. Annars tipsar jag seriöst på Asgaard, såg den igår och blev imponerad
Citera
2016-12-08, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zeewpz
Hejsan Flashback,

Såg också Asgaard igår , blev impad , bra tempo i den och saluter som överförfriskade Nyårsfirare gillar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in