2016-12-06, 23:03
Medlem
Pilsnerologs avatar
Är King Cobra köpvärd? Kan inte minnas hur den ser ut IRL..

Hur ter den sig mot en Monster exempelvis?
Citera
2016-12-06, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ExNihiloNihilFit
Angående de nya produkterna från "stars fireworks", thundershot och megashot. Vad skall man tro om dessa?

Powershot har 14 gram krut st.
Citera
2016-12-06, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilsnerolog
Är King Cobra köpvärd? Kan inte minnas hur den ser ut IRL..

Hur ter den sig mot en Monster exempelvis?

22-25mm, innehåller 5 skott som är ikke exploderande, vanliga & extra fina effekter, ändrar tempo men alltid snabb, låter högt och ganska fin.

Personligen hade jag hellre tagit 2 scorpion för en billigare spänn Och utan ikke exploderande laddning då jag ej gillar det.

Jämförande med monster går inte, monster har större effekter och starkare ljud, dock har King cobra ibland samma effekter som på monster.
Senast redigerad av Nonamesjustme233 2016-12-06 kl. 23:27.
Citera
2016-12-06, 23:48
Medlem
Koncentrerats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilsnerolog
Är det fortfarande "nya" Tiger i år?

Hade ju vart underbart ifall dom fått tillbaka den gamla versionen.

Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Vad var det som var fel på den nya nu igen?

Tror jag konstaterade förra året efter en diskussion med Sven att det handlade om tillverkningsfel. Vill minnas att Sven inte var särskilt road över produktionsfelet som rörde hela leveransen

Citat:
Ursprungligen postat av Harryb
Här kommer en bild på mina senaste spontaninköp.

http://imgur.com/a/BNau5

Gillar att prislappen sitter kvar på raketsatsen
Citera
2016-12-07, 00:43
Medlem
Pilsnerologs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koncentrerat
Tror jag konstaterade förra året efter en diskussion med Sven att det handlade om tillverkningsfel. Vill minnas att Sven inte var särskilt road över produktionsfelet som rörde hela leveransen

Åhå!

Så då finns det en chans eventuellt
Citera
2016-12-07, 02:03
Medlem
Lite av de som köptes på Vipkvällen hos bonnen blir en runda till iallafall 2 tiger till är jag sjukt sugen på. Tror 4 st gör en mäktig final!

http://m.imgur.com/gallery/CxuBU
Citera
2016-12-07, 03:13
Medlem
Koncentrerats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LjungbyPyro
Lite av de som köptes på Vipkvällen hos bonnen blir en runda till iallafall 2 tiger till är jag sjukt sugen på. Tror 4 st gör en mäktig final!

http://m.imgur.com/gallery/CxuBU

Klart du ska ha två till! Mäktigare final för pengen blir svårt och slå. Är själv sugen på två stycken, men sitter på lite mindre budget än er andra detta år igen
Citera
2016-12-07, 07:48
Medlem
Pyronostalgis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koncentrerat

Men om det var hela leveransen förra året som var felproducerade och det inte kommit en ny leverans i år (?) kan inte problemet då kvarstå och pjäsen som sköts på VIP egentligen är från första året?
Citera
2016-12-07, 08:05
Medlem
Koncentrerats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pyronostalgi
Men om det var hela leveransen förra året som var felproducerade och det inte kommit en ny leverans i år (?) kan inte problemet då kvarstå och pjäsen som sköts på VIP egentligen är från första året?

Mycket bra fråga. Som jag hade förstått det handlade de om att importören hade bytt till ny fabrik där de blandat ihop ordningen. Ska försöka ta reda på mer om detta.
Citera
2016-12-07, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrpained
Tänkte köra 2 likadana tårtor samtidigt, någon som har förslag på en bra tårta att göra det med?

Har gjort det med följande tårtor, med trevligt resultat:

Svea:
Space inferno
Pole position (kört både 2&3 samtidigt)
Balder
iCake
Fifthy

4verkeri
Monster (kört både 2, 3 & 4 samtidigt)
Dragon
Rio
New york

RP
1001 Nights
Kick on

Linders
Saturn missile 750 (briljant 👌🏼&#128514
Citera
2016-12-07, 11:21
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pyronostalgi

Kan vara så. Tårtan plockades random från butik, men lådorna verkar vara lite huller om buller, så det är klart att det kan vara den gamla batchen.

Fast tror nog mer på att vissa är lite felproducerade, min tiger förra året var nämligen också normal och den var våt, vilket dom i fjolårets batch verkar ha varit pga förseningen. Hard to tell.
Citera
2016-12-07, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Kan vara så. Tårtan plockades random från butik, men lådorna verkar vara lite huller om buller, så det är klart att det kan vara den gamla batchen.

Fast tror nog mer på att vissa är lite felproducerade, min tiger förra året var nämligen också normal och den var våt, vilket dom i fjolårets batch verkar ha varit pga förseningen. Hard to tell.

Köpte 2 förra året och de varierade, 1 var sjukt bättre än den andra. Man får väl köpa ett par och hoppas på det bästa dock e de klart prisvärda som fan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in