2016-11-24, 00:17
  #26461
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
nä men jag tycker att han skall in i landslaget

Ja varför inte. 12 minuter i eredivisie och 5 minuter i CL. Det räcker för en landslagsplats.
Citera
2016-12-05, 18:20
  #26462
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Sead Haksabanovic har varit en framträdande spelare i Sveriges P17-landslag under året. HBK-talangen har dock fler alternativ än Sverige att överväga inför framtiden. 17-åringen har utöver Sverige rötter i Montenegro, Kosovo och Albanien. Nu rapporterar SVT Sport att Montenegros förbund kontaktat Haksabanovic.

- Jag har varit där och träffat dem, säger pappa Haksabanovic, Senad, sajten.

Senad Haksabanovic håller alla dörrar öppna, men menar att det inte är aktuellt att byta landslag för tillfället.
http://www.fotbollskanalen.se/sverige/montenegros-landslag-vill-ha-haksabanovic---pappan-har-traffat-forbundet/

Det vore ruttet om han bytte landslag, kanske inte så troligt dock.
Citera
2016-12-05, 18:32
  #26463
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
http://www.fotbollskanalen.se/sverige/montenegros-landslag-vill-ha-haksabanovic---pappan-har-traffat-forbundet/

Det vore ruttet om han bytte landslag, kanske inte så troligt dock.

Jag läste/såg en intervju med honom där han verka väldigt smart och ödmjuk och sa att han inte brydde sig om HBK skulle förlora kvalet mot allsvenskan för han tycker superettan ett år till skulle va okej för hans utveckling endå och att han inte vill stressa. Detta va innan kvalet va spelat vs HIF då.

Förhoppningsvis inser han att Sverige är både bättre för honom och roligare rent prestationsmässigt.

Han är väldigt duktig faktiskt så hade gärna sett honom stanna.
Citera
2016-12-05, 19:18
  #26464
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Jag läste/såg en intervju med honom där han verka väldigt smart och ödmjuk och sa att han inte brydde sig om HBK skulle förlora kvalet mot allsvenskan för han tycker superettan ett år till skulle va okej för hans utveckling endå och att han inte vill stressa.
Later ju odmjukt att satta sin egen utveckling fore klubbens basta.
Citera
2016-12-05, 19:25
  #26465
Medlem
TheGriffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Jag läste/såg en intervju med honom där han verka väldigt smart och ödmjuk och sa att han inte brydde sig om HBK skulle förlora kvalet mot allsvenskan för han tycker superettan ett år till skulle va okej för hans utveckling endå och att han inte vill stressa. Detta va innan kvalet va spelat vs HIF då.

Förhoppningsvis inser han att Sverige är både bättre för honom och roligare rent prestationsmässigt.

Han är väldigt duktig faktiskt så hade gärna sett honom stanna.
Jag vill inte ha honom om han bara spelar för oss för att det passar hans karriär bäst. Brinner han inte för att representera detta landet så kommer han inte ge allt för landslaget.
Kolla Schweiz insats mot Albanien i EM t.ex. Pinsamt!
Jag vill att mitt landslag ska kämpa lika hårt som Islänningarna gjorde.
Citera
2016-12-05, 19:40
  #26466
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Later ju odmjukt att satta sin egen utveckling fore klubbens basta.

Jag hoppas du förstår att han menade att han var lojal till klubben. D.v.s om HBK skulle förlora kvalet skulle han stanna för han tycker dem är bra och erfarenheten där är bra.

Citat:
Ursprungligen postat av TheGriffin
Jag vill inte ha honom om han bara spelar för oss för att det passar hans karriär bäst. Brinner han inte för att representera detta landet så kommer han inte ge allt för landslaget.
Kolla Schweiz insats mot Albanien i EM t.ex. Pinsamt!
Jag vill att mitt landslag ska kämpa lika hårt som Islänningarna gjorde.

Självklart. Men i vissa fall är det spelare som brinner för fler land. Det är svårt att inte brinna för båda om man har rötter från 1 ställe och uppväxt i ett annat. Man kan faktiskt brinna för fler än 1 land.

Oavsett tror och hoppas jag han väljer. Inte hans pappa.
Citera
2016-12-06, 23:01
  #26467
Medlem
Imorgon tas truppen till januariturnén ut. Här kommer mitt, kanske något tveksamma, förslag till Janne!

Målvakter

Försvarare

Mittfältare

Anfallare
__________________
Senast redigerad av HaconBacon 2016-12-06 kl. 23:25.
Citera
2016-12-06, 23:32
  #26468
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaconBacon
Imorgon tas truppen till januariturnén ut. Här kommer mitt, kanske något tveksamma, förslag till Janne!

Målvakter

Försvarare

Mittfältare

Anfallare
Man kommer ju knappast ta ut tre mittbackar som är 30+ och knappt varit med i landslaget tidigare. Hysén kommer aldrig vara med i riktig landslagstrupp igen så det ser jag inte riktigt syftet med och detsamma gäller Wiland som dessutom är skadad. Tim Erlandsson är mitt i säsongen och lär inte komma iväg.
Citera
2016-12-07, 11:02
  #26469
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Jag läste/såg en intervju med honom där han verka väldigt smart och ödmjuk och sa att han inte brydde sig om HBK skulle förlora kvalet mot allsvenskan för han tycker superettan ett år till skulle va okej för hans utveckling endå och att han inte vill stressa. Detta va innan kvalet va spelat vs HIF då.

Förhoppningsvis inser han att Sverige är både bättre för honom och roligare rent prestationsmässigt.

Han är väldigt duktig faktiskt så hade gärna sett honom stanna.

Pappan verkade vara en pappa som inte bara såg dollartecken när han såg sonen med tanke på att han pratade om hur det gått för andra som gått för tidigt och att det var bäst han gick klart skolan först. Kanske vill att sonen har en gymnasieutbildning i bagaget iaf om fotbollen går åt skogen
Citera
2016-12-07, 14:08
  #26470
Medlem
Alexander Farnerud ska inte heller vara med. 32 år och aldrig varit med i seriösa sammanhang, och kommer till 99,9% aldrig bli det heller. I januari-turnén ska man ta ut spelare som antingen är aktuella för ett riktigt landslag, eller bedöms ha rimliga chanser att bli det.
Citera
2016-12-07, 14:32
  #26471
Medlem
mishimas avatar
Skönt med en trupp utan ett gäng gamla stötar.

Januaritruppen ska i första hand innehålla unga framtidsnamn. Inte Bjärsmyr, Karlsson, Hysén, Farnerud osv.
Citera
2016-12-07, 14:43
  #26472
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Skönt med en trupp utan ett gäng gamla stötar.

Januaritruppen ska i första hand innehålla unga framtidsnamn. Inte Bjärsmyr, Karlsson, Hysén, Farnerud osv.
Håller med, att se ynglingarna är en skön ljuspunkt i vinterns fotbollsmörker. Undrar hur stor chans Peter Abrahamsson har att komma med i det riktiga landslaget, knappast jättestor va? Minus för att landslagsledningen fortsätter att nedvärdera Allsvenskan genom pratet om spelare som kan bli "proffs".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in