Citat:
Ursprungligen postat av
mrtowlie
Låt mig förtydliga:
Trump kan häva ur sig vilken siffra som helst. Vad som "låter rimligt" i lekmäns öron (dvs dig och mig) är helt ointressant. Som jag skrev, hade du känt 3 miljarder dollar varit mer rimligt för ett Air force one? Eller 2? Eller kanske 5? Här hade trump kunnat lagt till: Should cost around 2 based on previous airplanes eller vad fan som helst för att styrka sitt påstående att detta är "för dyrt".
Dessutom snackar Trump som vanligt skit. Siffran 4 billion dollars kommer från hans egna rövhål. Han är helt opålitlig när det kommer till siffror och fakta då han verkar skita totalt i att kolla upp saker ordentligt.
Och nej, bara för att trumps företag har köpt in en företagsjet för 20 år sedan gör honom inte till någon form av världsledande expert inom statlig upphandling av militära flygplan, lika lite som Ericssons VD är expert på detta eller vilket företag som helst som har en företagsjet.
Låt oss alla använda detta inlägg som ett slående exempel varför den andra sidan inte har fattat varför Trump vann, vad han gör, och varför han kommer bli en framgångsrik president. Presidentvalskampanjen upphörde att handla om politik och fakta den dag Trump klev in på scenen, och de som har försökt förklara fenomenet med dessa två faktorer har misslyckats, och fortsätter med det när de nu kommer med sina analyser om Trumps presidentskap.
Gör dig själv en tjänst och försona dig nu med faktumet att Trump blir USA:s nya president och att det kommer att gå riktigt bra framledes.