Citat:
Ursprungligen postat av
Ondahamstern
Det är spekluerats på olika håll kring huruvida hans kampanj är nära en kollaps, han övergav kampanjandet i en stat för bara någon vecka sedan och det var i en stat där experter som trump supportrar ansåg att om han bara hade köpt tv reklam så hade han kunnat säkra denna stat (har för mig att det är Iowa men jag kan minnas fel) samt att han har i stort sett senaten emot sig vilket de seriösa i hans läger vet är en katastrof.
Men det ända som skulle få hans kampanj att krascha är om han ser till att göra den instabil och i dagsläget så ser åtminstone inte jag tecken på att den skulle bli så pass instabil att detta skulle komma till o ske
Det var Virginia som han drog sig ur, något som förmodligen är ganska vettigt. Inte värt att spendera pengar på Virginia när stater som Florida, Pennsylvania, North Carolina och Ohio är de faktiskt kritiska staterna. En seger i Virginia hade med all sannolikhet inneburit att han redan vunnit valet och då hade den bara varit en fjäder i hatten.
Förövrigt, vad ser ni andra i tråden för vägar till seger för Trump? Min tanke är att han måste vinna allt Mitt Romney vann(självklart), efter det finns det två vägar som båda grundar sig i att han vinner Ohio och Florida. Den första är helt enkelt att han också plockar hem Pennsylvania och blir då president, den andra är att han går via Iowa-->Nevada-->Colorado och blir president. Vad säger ni? Alla nämnda stater är stater där han har potential att vinna eller redan leder!