2016-12-06, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yuuzhanvong
Blev del inköp idag
1.Over Lord =krevad
2.rocker thunder=Krevad
3.Hollywood=Star fyrverkier
4.Två Tiger=fyrverkerigården ?
5.Maximus=royal party
6.1 st 75 gram raket =fyrverkerigården ?

Hur mycket gram har respektive raket i Hollywood? Är lite sugen på att testa den också.
Citera
2016-12-06, 14:50
Medlem
Vet att detta är OT, men här kan ni följa en serie om fyrverkeriproffs från Kanada! Få en inblick om riggning och hur avancerade system fungerar, riktigt intressant!

https://www.youtube.com/watch?v=VfS093vzhSE&t=754s
Citera
2016-12-06, 15:15
Medlem
JoelSUOMIs avatar
Hittade några gamla hederliga Hammargrens AIRSHOT i en låda. Får se om jag är tuff nog att överse bäst före-datum på pjäser, annars lär jag köpa någon ljusfontän.
Jag är väldigt enkel att nöja när det kommer till fyrverkerifronten... charmen försvann när smällare förbjöds.
Citera
2016-12-06, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Audiman
Reklambladet för Extreme Fireworks har kommit ut

http://www.extremefireworks.se/kampanj/index.html#slides/Reklambladet%20sida%201.jpg

Är 2015 års reklamblad tror ja
Citera
2016-12-06, 16:04
Medlem
Legionariis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweetHarmony

Girl Power ar en nyhet for iar Tror ocksa priset pa Flower Power har gatt upp. Synd att man bor sa langt bort fran EF aterforsaljare, for val se om man lyckas ta sig dit anda.
Senast redigerad av Legionarii 2016-12-06 kl. 16:13.
Citera
2016-12-06, 16:27
Medlem
Audimans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweetHarmony

Nix det är 2016/17 års reklamblad!
Citera
2016-12-06, 17:16
Medlem
Hej! Jag tänkte dela med er av min inköpslista (Igen) Och jag ska sätta ev. priser på produkterna också. Ni får gärna rätta mig om jag har fel! Fick bli lite justeringar i år!

1 st avantgarde 450 kr
1 st superhero 400 kr
1 st touchdown 700 kr
1 st crazy stars 400 kr
1 st night surprise 400 kr
1 st skyfall finale 900 kr.
1 st. explosive box 450 kr.
1 st. electric thunder 400 kr.

5 pkt thunder king airbomb 19 :- st.
1 amazing star (Raketsats) 350 kr.
1 pkt happy new year 300 kr?
1 pkt happy evening 450 kr?
4 x lösa raketer 60:- st?
den största pyrosatsen öob har. Vad kan den kosta? 500?
1 pkt treasure island2 (Raketsats) 500 kr?

6585 kr går allt på då ifall jag har satt priserna rätt. Allt ska köpas från öob.

Jag behöver er hjälp med att sätta upp finalen samt starten. Ska jag börja med crazy stars vid 00:00? Funderar på touchdown och skyfall finale som final att dom skjuts upp samtidigt. Hjälp mig? Ska jag byta ut en tårta mot en annan?
Senast redigerad av kevinskold 2016-12-06 kl. 17:19.
Citera
2016-12-06, 17:36
Medlem
Harrybs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matmaskinen
Vet att detta är OT, men här kan ni följa en serie om fyrverkeriproffs från Kanada! Få en inblick om riggning och hur avancerade system fungerar, riktigt intressant!

https://www.youtube.com/watch?v=VfS093vzhSE&t=754s

Många av dom ser ut som hemmabygge, men det är nog så dom får lösa många av sina saker. Vet att pyronostalgi här på fb investera i ett Cobra system i år, riktigt fint
Citera
2016-12-06, 17:53
Medlem
Koncentrerats avatar
För er som undrar hur Over Lord från Krevad ser ut, så kom jag nyss på att jag filmade den förra nyår..

https://youtu.be/g3zLFapf674

Citat:
Ursprungligen postat av yuuzhanvong
Blev del inköp idag
1.Over Lord =krevad
2.rocker thunder=Krevad
3.Hollywood=Star fyrverkier
4.Två Tiger=fyrverkerigården ?
5.Maximus=royal party
6.1 st 75 gram raket =fyrverkerigården ?
Citera
2016-12-06, 18:08
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kevinskold
Hej! Jag tänkte dela med er av min inköpslista (Igen) Och jag ska sätta ev. priser på produkterna också. Ni får gärna rätta mig om jag har fel! Fick bli lite justeringar i år!

1 st avantgarde 450 kr
1 st superhero 400 kr
1 st touchdown 700 kr
1 st crazy stars 400 kr
1 st night surprise 400 kr
1 st skyfall finale 900 kr.
1 st. explosive box 450 kr.
1 st. electric thunder 400 kr.

5 pkt thunder king airbomb 19 :- st.
1 amazing star (Raketsats) 350 kr.
1 pkt happy new year 300 kr?
1 pkt happy evening 450 kr?
4 x lösa raketer 60:- st?
den största pyrosatsen öob har. Vad kan den kosta? 500?
1 pkt treasure island2 (Raketsats) 500 kr?

6585 kr går allt på då ifall jag har satt priserna rätt. Allt ska köpas från öob.

Jag behöver er hjälp med att sätta upp finalen samt starten. Ska jag börja med crazy stars vid 00:00? Funderar på touchdown och skyfall finale som final att dom skjuts upp samtidigt. Hjälp mig? Ska jag byta ut en tårta mot en annan?

Lite inputs, alltid bra att diskutera när man går i köpetankar med stor fyrverkerisumma.

Tycker fortfarande du ska köra på fler leverantörer än en med den summan.

Du satsar nästan 7 lax. Givetvis ska ditt avslut vara FETT! Här kan vi prata snygga skott eller tempo. Själv har jag märkt att tempo är riktigt nice. Orkar inte titta på alla och jämföre men någon lite snabbare på 20mm eller ännu högre som det är bra drag i borde du köra 2-3 st av som final. Ska du ändå satsa 7000 på fyrverkeri så vill du inte stå där efter tre tårtor "åh inte samma effekt igen " eller "nä, jag gäspar här".

Skulle föreslå du tittar på lite andra märken också. Sen har du 4 raketsatser/familjesatser. Tro mig, det blir trist efter ett tag Satsa på en bra familjesats och möjligtvis en raketsats. Sen pyrosatsen. Du kommer att ha att göra ändå Då får du 500-1000 över ungefär som du kan lägga på tolvslaget.

Fundera på vilka dina favorittårtor är. Kanske ska du köra 2-3 i vinkel? Det kan bli grymt snyggt med typ 3 Avantgarde i vinkel.

Får ÖoB in Action Fire i år så är det nog ett måste för dig, den är ju grymt nice på film!

Lite inputs men jag har kört ~7 enkeltårtor efter varandra två år i rad och det blir faktiskt lite upprepning har jag insett.. Så i år ska jag nog satsa mer på vinkla lite och köra lite dubbla samtidigt, för det blir en jävla effekt att ta några rappa tårtor samtidigt.
Citera
2016-12-06, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Audiman
Nix det är 2016/17 års reklamblad!

Stämmer fel av mig
Citera
2016-12-06, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Lite inputs, alltid bra att diskutera när man går i köpetankar med stor fyrverkerisumma.

Tycker fortfarande du ska köra på fler leverantörer än en med den summan.

Du satsar nästan 7 lax. Givetvis ska ditt avslut vara FETT! Här kan vi prata snygga skott eller tempo. Själv har jag märkt att tempo är riktigt nice. Orkar inte titta på alla och jämföre men någon lite snabbare på 20mm eller ännu högre som det är bra drag i borde du köra 2-3 st av som final. Ska du ändå satsa 7000 på fyrverkeri så vill du inte stå där efter tre tårtor "åh inte samma effekt igen " eller "nä, jag gäspar här".

Skulle föreslå du tittar på lite andra märken också. Sen har du 4 raketsatser/familjesatser. Tro mig, det blir trist efter ett tag Satsa på en bra familjesats och möjligtvis en raketsats. Sen pyrosatsen. Du kommer att ha att göra ändå Då får du 500-1000 över ungefär som du kan lägga på tolvslaget.

Fundera på vilka dina favorittårtor är. Kanske ska du köra 2-3 i vinkel? Det kan bli grymt snyggt med typ 3 Avantgarde i vinkel.

Får ÖoB in Action Fire i år så är det nog ett måste för dig, den är ju grymt nice på film!

Lite inputs men jag har kört ~7 enkeltårtor efter varandra två år i rad och det blir faktiskt lite upprepning har jag insett.. Så i år ska jag nog satsa mer på vinkla lite och köra lite dubbla samtidigt, för det blir en jävla effekt att ta några rappa tårtor samtidigt.

För första gången på länge så är jag lite sugen på svea. 2 raptor och en athena går i mina tankar. Eventuellt ett paket 50'' monster.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in