2016-12-05, 16:17
Medlem
lossnuss avatar
Självklart var han där av politiska själ, för att skapa debatt och ingenting annat.
Han är en överlägsen taktiker och detta kommer i slutändan leda till fler röster för sd.
Citera
2016-12-05, 16:20
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lossnus
Självklart var han där av politiska själ, för att skapa debatt och ingenting annat.
Han är en överlägsen taktiker och detta kommer i slutändan leda till fler röster för sd.

Hur skulle du beskriva den överlägsna strategi som besöket på gayklubben är en del av? Hur genererar besöket fler röster ?
Citera
2016-12-05, 16:43
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Ho ho! Belysande tråd där både högerhomofober och vänsterpatrask gör bort sig på löpande band!

Det är ingen hemlighet att SDs nolltolerans mot islamism väckt en del sympatier bland homosexuella som har hjärnkapacitet nog att inse vilka åsikter de bör oroa sig över.

Jimmie har besökt gayställen förr just pga detta. Bögar och flator är inte stöpta i en mall, och de är heller inte idioter som fromt accepterar en överslätande attityd mot islamisternas homofobi bara för att översteprästerna inom vänstern gör det.
Han är en modern politiker.

Vallero kan ha en grej här. En bög som jag kände till genom arbetet blev väldigt skärrad i samband med nine-eleven. Jag blev förvånad eftersom jag sett honom som vänstermänniska.
I inlindade termer bekände han då sin läggning, vilket skulle innebära rädsla för muslimernas fördömande sexualmoral. Jimmy skulle säkert inte dra sig för allians med bögar om han på detta sätt kunde stärka partiets väljarsiffror. Att han själv har en massa partibröder som är homofober
är väl samma kluvenhet som med den nedärvda antisemitismen, d v s den måste man prata tyst om.
Senast redigerad av Starback 2016-12-05 kl. 16:53.
Citera
2016-12-05, 17:24
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
Det får stå för dig och möjligen Åkesson att "verklighetens människor" finns att finna på gayklubbar i Gamla Stan kl 03 en torsdagsnatt.
Det är lika sannolikt som att Stureplanscentern skulle representera Sveriges lantbrukare.
Dom är väl lika mycket "verklighetens människor", som några andra. Nästa gång kanske Åkesson besöker Pingstvännernas Café?!
Citera
2016-12-05, 17:26
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Sanningen är nog att Åkesson vrider sej som en mask just nu, efter Ekeroths debacle utanför klubben "Solidaritet". Han prövade på en egen "kroggrej" i ett försök att blanda bort korten.
Det han funderar mest på nu är hur han ska kunna återinsätta sin omistlige kugge Kent, även
efter en fällande dom. Omistlig, eftersom sd utan Ekeroth tappar en stor kader hatare som
röstar på partiet. Undrar just hur stor procentandelen i röster blir utan dessa?
"Vrider sig som en mask". Ha, ha du är för rolig! SD förlorar inte ett skit på om Ekeroth skulle avgå. Det är nog snarare Åkessons/SD:s konkurrenter som vrider sig mångdubbelt.
Citera
2016-12-05, 17:35
Medlem
Racooons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bettygoesagogo
Det måste finnas bättre sätt att närma sig HBTQ-rörelsen, än att besöka en klubb mitt i natten. Inte minst då du påstår att det har hänt förut, vilket knappast har nått fram i så fall. Känns som en väldigt långsökt teori. Jag har själv vid enstaka tillfällen hamnat på homoklubb, min heterosexualitet till trots.

Det intressanta är snarare varför ledaren för Sveriges tredje största parti är ute och svirar en torsdagsnatt. Jag bevittnade personligen Jomshof, Kinnunen m.fl. drickandes öl på klubb SAMMA DAG som Ekeroth-debaclet kom ut i tidningarna.
Fundera på det - följande dag, när Ekeroth-incidenten står på alla löpsedalar, går SD-toppen (minus Åkesson och Ekeroth själv) ut och ställer sig vid bardisken på Göta Källare. Hur fan tänker man då? Borde inte ledningen lägga upp en intern policy eller åtminstone komma överens om att ligga lite lågt på alkohol- och nattklubbsfronten någon månad? Nej då, de går all in!

För att återknyta till det första citerade stycket, så tror jag inte att det handlar om sexualitet, utan om en gränslös fest-kultur, liknande den flera av oss upplevde på universitetet. Åkesson har en erkänd missbruksproblematik, och jag tror att vi bör börja där.

De känner sitt arv. Nazismen var stor i ölhallarna förr i tiden.
Citera
2016-12-05, 17:48
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
"Vrider sig som en mask". Ha, ha du är för rolig! SD förlorar inte ett skit på om Ekeroth skulle avgå. Det är nog snarare Åkessons/SD:s konkurrenter som vrider sig mångdubbelt.

Visst vrider han sej som en mask. Han vet inte vilken stol han ska sitta på, nu.
Varför skulle han annars springa på bögklubbar?

Visst är ett eventuellt förlorande av Kenth Ekeroth en snyting för partiet. Tänk
bara på partiorganet Avpixlat och hans betydelse för detta.
Senast redigerad av Starback 2016-12-05 kl. 17:58.
Citera
2016-12-05, 18:06
Medlem
ursprungligens avatar
Vi konstaterar att oaktat Jimmys dunkla motiv för att gå på bögklubb om det nu är för att han är en smygbög eller om det var för att provocera eller om det var för att han bara var full eller ordentligt påtänd av piller eller pulver och saknar omdöme så blir stämningen på klubben så orolig att de stackare från SÄPO som är satta att skydda Jimmy mot hans egen dumhet känner sig tvungna att tillkalla polis.

Polisen gör en professionell bedömning att Jimmy ska avlägsnas från klubben vilket också sker.

Så här långt har inget konstigt hänt i egentlig mening.

Det är nu den förvirrade, fulla och eventuellt påtända Jimmy bestämmer sig för att trotsa svensk polis och mer eller mindre avsäga sig all trovärdighet i den politiska debatten för all framtid genom att gå tillbaka till klubben.

Att lyssna till polisen är något Jimmy är för korkad att göra. Han är van att leda ett parti där åsiktskorridoren inte bara är orimligt trång utan det är lågt i tak i den också och det Jimmy tycker och tänker är i detta läge höljt i dunkel men får honom att gå tillbaka till klubben en andra gång samma natt.

Det är detta andra besök som raderar Jimmys trovärdighet och skadar partiet, eller de delar av partiet som återstår efter alla utrensningar han genomfört. Nu händer inget avgörande på klubben vid detta andra besök heller och SD:s pressavdelning går ut med ett meddelande att Jimmy varit på Gayklubb utan att något hände. De glömmer att redovisa vari syftet med att gå tillbaka till klubben en andra gång bestod i.

Att ha politiker i ledande ställning som är för korkade att lyssna på sitt eget personskydd och polisen är självklart inte vad Sverigevännerna ute i verkligheten vill ha. Kan man inte ta ansvar för sig själv kanske man inte ska sättas att ta ansvar för andra vilka politiker ibland tvingas göra i vissa frågor.

Om Jimmy bara är lite trött på att vara partiledare så var detta ett effektivt sätt att förmedla detta till de stora massorna och de Sverigevänner som inte redan flytt partiet eller redan blivit uteslutna. Budskapet är: Se på mig jag är inte bara ovanligt korkad jag är också direkt olämplig att ta ansvar ens för mig själv. Fattar ni nu att ni behöver en ny ledare?

Pressavdelningen vet så klart att detta är budskapet, men vågar inte säga något då åsiktskorridoren inom partiet numera förvandlats till ett nålsöga så trångt att inte ens kamelen Åkesson numera kommer igenom på andra sidan.

Jimmys karriär är över. Hade han inte återvänt till klubben mot polisens instruktioner så hade det hela kunnat avfärdas med en axelryckning, men det andra besöket beseglar Jimmys politiska öde.

Debatten borde inte handla om varför Jimmy gått på bögklubb utan hur partiet ska kunna gå vidare utan en central ledargestalt som gör sig till åtlöje i hela Sverige.

Jag hoppas Jimmy har vettet att avgå självmant annars kommer krafter inom partiet att se till att han får hjälp med beslutet. Jimmy har blivit en politisk belastning för partiet.

Allt detta fattar alla, även de betalda skribenter här på FB som sitter och hejar på Jimmy och geniförklarar honom, endast för att det är oklokt att att bita den hand som föder en.

De sanna Sverigevännerna ute i den riktiga verkligheten går naturligtvis inte på detta utan drar sina egna slutsatser. Utan en obegripligt bra offentlig förklaring till återbesöket på klubben samma natt är Jimmy inte med på valbar plats 2018.

Framtiden är vår vän.
Citera
2016-12-05, 18:13
Medlem
Jofs avatar
Ingen verkar tro på detta rätt möjliga. Det uppenbara att man besöker en gayklubb för att man är gay.

Är det så svårt att ta till sig?? Det är den i särklass statiskt vanligaste anledningen att besöka en gayklubb.

Bögarna verkade heller inte tro detta, av deras reaktioner att döma.
Vår första gaya (stavning?) partiledare? Vore på sin plats.

Men ärligt talat jag har själv svårt att tro att Jimmi är bög. Statistiken till trots.Det finns något definitivt icke-bögigt hos honom.
Men vem vet?
Citera
2016-12-05, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lossnus

Förstår dig rätt nu?
Ett besök på en gayklubb gör Åkesson mera PK och ger SD mera röster från homosexuella.

Följdfråga: om Åkesson besöker en moske får Sd isåfall fler röster från muslimer?
Senast redigerad av Sumer 2016-12-05 kl. 18:46.
Citera
2016-12-05, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Förstår dig rätt nu?
Ett besök på en gayklubb gör Åkesson mera PK och ger mer SD mer röster från homosexuella.

Följdfråga: om Åkesson besöker en moske får Sd isåfall fler röster från muslimer?
Enligt skribenternas logik i den här tråden är han nog en smymuslim.
Citera
2016-12-05, 19:02
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bettygoesagogo

Det intressanta är snarare varför ledaren för Sveriges tredje största parti är ute och svirar en torsdagsnatt. Jag bevittnade personligen Jomshof, Kinnunen m.fl. drickandes öl på klubb SAMMA DAG som Ekeroth-debaclet kom ut i tidningarna.
Fundera på det - följande dag, när Ekeroth-incidenten står på alla löpsedalar, går SD-toppen (minus Åkesson och Ekeroth själv) ut och ställer sig vid bardisken på Göta Källare. Hur fan tänker man då?
Vad hemskt! SD-personer var ute på samma ställe som du en kväll. Och drack ÖL!!!
Jag förstår att du inte drack annat än Ramlösa (jag menar kranvatten, bubblor kan ju kittla lite i magen).
Har du meddelat detta scoop till försvarsmakten samt alla tidningar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in