Citat:
Ursprungligen postat av
vallero
Det är ingen hemlighet att SDs nolltolerans mot islamism väckt en del sympatier bland homosexuella som har hjärnkapacitet nog att inse vilka åsikter de bör oroa sig över.
Jimmie har besökt gayställen förr just pga detta.
Det måste finnas bättre sätt att närma sig HBTQ-rörelsen, än att besöka en klubb mitt i natten. Inte minst då du påstår att det har hänt förut, vilket knappast har nått fram i så fall. Känns som en väldigt långsökt teori. Jag har själv vid enstaka tillfällen hamnat på homoklubb, min heterosexualitet till trots.
Citat:
Ursprungligen postat av
Jof
Det enda intressanta i detta skulle väl vara frågan om Jimmi är bög.
Det intressanta är snarare varför ledaren för Sveriges tredje största parti är ute och svirar en torsdagsnatt. Jag bevittnade personligen Jomshof, Kinnunen m.fl. drickandes öl på klubb SAMMA DAG som Ekeroth-debaclet kom ut i tidningarna.
Fundera på det - följande dag, när Ekeroth-incidenten står på alla löpsedalar, går SD-toppen (minus Åkesson och Ekeroth själv) ut och ställer sig vid bardisken på Göta Källare. Hur fan tänker man då? Borde inte ledningen lägga upp en intern policy eller åtminstone komma överens om att ligga lite lågt på alkohol- och nattklubbsfronten någon månad? Nej då, de går all in!
För att återknyta till det första citerade stycket, så tror jag inte att det handlar om sexualitet, utan om en gränslös fest-kultur, liknande den flera av oss upplevde på universitetet. Åkesson har en erkänd missbruksproblematik, och jag tror att vi bör börja där.