2016-12-05, 11:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Förstår inte varför det skapar debatt att Åkesson besöker en gayklubb. Är det inte det vi vill, att politiker och då särskilt ledande politiker, besöker och vistas i verkligheten och träffar verklighetens människor?

Det får stå för dig och möjligen Åkesson att "verklighetens människor" finns att finna på gayklubbar i Gamla Stan kl 03 en torsdagsnatt.
Det är lika sannolikt som att Stureplanscentern skulle representera Sveriges lantbrukare.
Senast redigerad av pe11e 2016-12-05 kl. 12:00. Anledning: tillägg
Citera
2016-12-05, 11:57
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Förstår inte varför det skapar debatt att Åkesson besöker en gayklubb. Är det inte det vi vill, att politiker och då särskilt ledande politiker, besöker och vistas i verkligheten och träffar verklighetens människor?

Sanningen är nog att Åkesson vrider sej som en mask just nu, efter Ekeroths debacle utanför klubben "Solidaritet". Han prövade på en egen "kroggrej" i ett försök att blanda bort korten.
Det han funderar mest på nu är hur han ska kunna återinsätta sin omistlige kugge Kent, även
efter en fällande dom. Omistlig, eftersom sd utan Ekeroth tappar en stor kader hatare som
röstar på partiet. Undrar just hur stor procentandelen i röster blir utan dessa?
Citera
2016-12-05, 11:59
Medlem
Clayton80s avatar
Hittade faktiskt en intervju där Jimmie Åkesson fått frågan om han varit på gayklubb. Intervjun är från 4 september 2014, alltså mitt i senaste valrörelsen.

http://www.svd.se/thaimat-i-aldreomsorgen-problem-6cM4

Citat:
10:55 SvD:
Snabbfråga: Har du någon gång varit på gayklubb?
Jimmie Åkesson: – Jag vet inte hur man definierar det, men det kanske jag har varit vid något tillfälle.
Citera
2016-12-05, 12:03
Medlem
Inget snyftandes om att "Besökarna lämnades åt sitt öde" och "Thorleif, 61" "det var fasansfullt, jag trodde han skulle döda mig"?

Kommer krönika efter krönika nu ploppa upp om skandalen att Åkesson tilläts komma in på en gayklubb?

Eller är det ungefär så det står?

Nej, jag läser inte helvetestidningen och har ingen som helst lust att börja.
Citera
2016-12-05, 12:23
Medlem
Julgodiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanTaliban
Fan, jag kom precis ihåg en grej … En person antydde för länge sen att Jimmie hade ett förhållande med Erik Almqvist. Vi snackar typ 2009-2010. Haha, det kanske kan förklara varför Almqvist sen fick så generösa avskedsvillkor från SD.

Det var inte Almqvist tror jag men någon annan mer okänd kille i SD
Citera
2016-12-05, 12:34
Medlem
ursprungligens avatar
Om syftet med de två besöken på klubben samma kväll var att göra sig till åtlöje och framstå som lite mindre vetande så får man ge Jimmy en eloge. Ingen annan än den avlönade hyllningskören här på FB kan tolka det hela på annat sätt, inte ens Sverigevännerna ute i verkligheten.

Att det skulle vara farligt för Jimmy på bögklubb är polisens bedömning, så Jimmy går tillbaka till klubben igen samma kväll! Go figure! Ett synnerligen dumdristigt beteende. Att framstå som lite efterbliven efter att försökt med detta får Jimmy stå ut med.

Det finns inget förberett pressuttalande om det hela från SD:s sida så att den påverkade Jimmy i desperation försöker improvisera ihop detta måste vara klarlagt och tyder på synnerligen bristande omdöme.

Att detta på något sätt skulle gynna Jimmys trovärdighet bland andra än den köpta hejarklacken här på FB är synnerligen osannolikt. Jimmy har nu lyckats bli en pajas som inte kan tas på allvar.

Det krävs en mycket god och trovärdig förklaring varför han uppehöll sig på klubben inte bara en utan två gånger samma natt. Om han inte kan presentera en sådan faller hans trovärdighet som seriös politiker pladask och han förtjänar allt spott och spe han kan få för detta ogenomtänkta och misslyckade tilltag.

Den här "fällan" och "provokationen" som hejarklacken valt att kalla "genial" lurar ingen ute i verkligheten. Den är och förblir endast genialt korkad och kommer tyvärr att provocera riktiga SD-väljare och sänka Jimmy som ett bojsänke. Hans politiska trovärdighet har förbrukats helt enkelt.

Det misslyckade bögklubbsbesöket är och kommer att förbli ett stort imageproblem för Jimmy i kommande valrörelse.

Tyvärr behöver PK-människorna för att vinna den här ronden bara luta sig tillbaka och asgarva. Jimmy gjorde med detta tilltag ett självmål av ödesdiger natur för sin karriär och för partiet.

Framtiden är vår vän!
Citera
2016-12-05, 13:21
Medlem
valleros avatar
Ho ho! Belysande tråd där både högerhomofober och vänsterpatrask gör bort sig på löpande band!

Det är ingen hemlighet att SDs nolltolerans mot islamism väckt en del sympatier bland homosexuella som har hjärnkapacitet nog att inse vilka åsikter de bör oroa sig över.

Jimmie har besökt gayställen förr just pga detta. Bögar och flator är inte stöpta i en mall, och de är heller inte idioter som fromt accepterar en överslätande attityd mot islamisternas homofobi bara för att översteprästerna inom vänstern gör det.
Han är en modern politiker.
Citera
2016-12-05, 14:11
Medlem
Jofs avatar
Det enda intressanta i detta skulle väl vara frågan om Jimmi är bög.
Bögar går nämligen på gayklubb och de flesta på gayklubbar är faktiskt bögar (enl. tillgäng statistik).
I Jimmys fall om han är smygbög eller bisexuell.
Varför det nu skulle vara intressant överhuvudtaget? Jo, kanske i perspektivet att SD som parti verkar vara negativa mot just andra former av sexualitet än hetro dito. Om jag nu uppfattat SD:s parti program rätt. Har inte ens läst det.
Men inte ens i detta perspektiv blir det så intressant. Person och ideologi behöver inte stämma ihop.
Citera
2016-12-05, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Bögar går nämligen på gayklubb och de flesta på gayklubbar är faktiskt bögar (enl. tillgäng statistik).
I Jimmys fall om han är smygbög eller bisexuell.
Varför det nu skulle vara intressant överhuvudtaget? Jo, kanske i perspektivet att SD som parti verkar vara negativa mot just andra former av sexualitet än hetro dito. Om jag nu uppfattat SD:s parti program rätt. Har inte ens läst det.
Men inte ens i detta perspektiv blir det så intressant. Person och ideologi behöver inte stämma ihop.
Jag har varit på gayklubb massor av ggr utan att vara gay, så det låter ju sjukt töntigt att folk drar sådana här slutsatser. Det märks tydligt att folk här inne inte har läst vart Sd står i den här frågan öht.
Citera
2016-12-05, 14:42
Medlem
bettygoesagogos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Det är ingen hemlighet att SDs nolltolerans mot islamism väckt en del sympatier bland homosexuella som har hjärnkapacitet nog att inse vilka åsikter de bör oroa sig över.
Jimmie har besökt gayställen förr just pga detta.
Det måste finnas bättre sätt att närma sig HBTQ-rörelsen, än att besöka en klubb mitt i natten. Inte minst då du påstår att det har hänt förut, vilket knappast har nått fram i så fall. Känns som en väldigt långsökt teori. Jag har själv vid enstaka tillfällen hamnat på homoklubb, min heterosexualitet till trots.
Citat:
Det intressanta är snarare varför ledaren för Sveriges tredje största parti är ute och svirar en torsdagsnatt. Jag bevittnade personligen Jomshof, Kinnunen m.fl. drickandes öl på klubb SAMMA DAG som Ekeroth-debaclet kom ut i tidningarna.
Fundera på det - följande dag, när Ekeroth-incidenten står på alla löpsedalar, går SD-toppen (minus Åkesson och Ekeroth själv) ut och ställer sig vid bardisken på Göta Källare. Hur fan tänker man då? Borde inte ledningen lägga upp en intern policy eller åtminstone komma överens om att ligga lite lågt på alkohol- och nattklubbsfronten någon månad? Nej då, de går all in!

För att återknyta till det första citerade stycket, så tror jag inte att det handlar om sexualitet, utan om en gränslös fest-kultur, liknande den flera av oss upplevde på universitetet. Åkesson har en erkänd missbruksproblematik, och jag tror att vi bör börja där.
Citera
2016-12-05, 14:45
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosenglad
Jag har varit på gayklubb massor av ggr utan att vara gay, så det låter ju sjukt töntigt att folk drar sådana här slutsatser. Det märks tydligt att folk här inne inte har läst vart Sd står i den här frågan öht.

Nej inte töntigt. Väldigt många som går på Gayklubb är nämligen bögar. Vilket du kanske inte noterat?

Vad gäller partiprogrammet i denna fråga så upplys oss okunniga då!
Citera
2016-12-05, 15:18
Medlem
Citat:
Nej inte töntigt. Väldigt många som går på Gayklubb är nämligen bögar. Vilket du kanske inte noterat?

Vad gäller partiprogrammet i denna fråga så upplys oss okunniga då!
Absolut, de flesta är nog homosexuella men man behöver inte vara homosexuell för att man har gjort en eller flera utekvällar där. Har också svårt att tro att man blir homosexuell av att gå till ett sådant ställe. Vad det beträffar partiprogrammet så framgår ingenting om att de har emot homosexuella. Om dom har det så skulle jag väldigt gärna velat ta del av det. Så upplys gärna mig om Sd nu är emot homofober. Tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in