Citat:
Citat:
Det verkar på mig som att flera här inte är riktigt övertygade om att den officiella historia som skvallercentralen nabo & co med låtsat gott umgänge från församlingen fortfarande försöker sprida är sann.Den alternativa förklaring till händelserna som jag råkat bli övertygad om från annat håll kan jag förstå är skrämmande för de flesta. Faktum är ändå att Sara var utsatt för osund påverkan och var strängt övervakad av samhällsansvariga långt innan hon kom till Knutby. Detta typsamhälle var redan ett idealiskt forskningsfält för socialpsykologiska experiment som svenska psykförsvaret ihop med NATO bedrivit sedan gammalt i dessa trakter. Läs "Förfäras Ej - 50 år av SPF historia" och tänk efter!
Istället för att hjälpa dem som drabbats av förvirring i sin sociala roll till ett självständigt liv så blir starka personligheter som Sara, Åsa och Helge utnyttjade för intrigmakarnas experiment och utspelade mot varandra. Metoderna som förbjöds då de upptäcktes i USA under 80-talet har här ogenerat fått lov att fortsätta.
Undrar om den så omtalade Mora-blandaren finns på nåt polismuseum förresten..